International Music Summit 2011 Ibiza (ziua 1)
Astazi a inceput in mod oficial International Music Summit 2011 in insorita Ibiza. Ma simt extrem de norocoasa ca am ajuns aici, fiindca in urma conferintelor de astazi am capatat un respect si mai mare pentru producatorii si artistii de muzica in general si pentru cei de muzica electronic in special.
Ziua a inceput cu un panel de discutii despre publisher-i, la care au vorbit manageri de artisti si de label-uri, un membru al aministratiei pentru drepturile financiare provenind din muzica si, bineinteles, publisher-i. S-au purtat discutii aprinse pe marginea modului in care publisher-ii colaboreaza cu artistii, dat fiind ca viitorul unora dintre producatori sau DJi depinde de acestia. S-a discutat despre incredere si despre implicare, despre comunicare si despre posibilitatile label-urilor mai mici de a promova un artist chiar mai bine decat o fac cele mari. Tot ce pot spune e ca sistemul din spatele show-urilor si pieselor pe care le vedem este unul foarte complicat si intortocheat, motiv pentru care ar trebui tot timpul sa avem in vedere armata de oameni care fac posibila lansarea unor piese pe care ajungem sa le iubim. A fost o discutie intensa, care a demonstrat inca o data, daca mai era nevoie, ca totul se face cu oameni si ca succesul se construieste cu multa munca, multa daruire si cu partenerii potriviti alaturi. A urmat apoi un lansarea Audiotool de la Burn Studios, o aplicatie in cloud, care le permite tinerilor artisti sa produca muzica doar direct din browser si cu o simpla conexiune la Internet. Richie Hawtin a fost anuntat drept noul Creative Director al platformei si ne-a aratat live cum functioneaza aplicatia si pot spune ca va bucura pe multi dintre tinerii pasionati de muzica electronica.
Acest proiect este unul atat de amplu, incat a fost transformat intr-un adevarat ecosystem: pasionatii de muzica electronica pot crea acum propriile track-uri cu Audiotool, le pot uploada pe Soundcloud si, daca piesele sunt suficient de bune si atrag atentia label-urilor, pot ajunge sa fie lansate pe Beatport. Burn Studios are parteneriate cu toate aceste platforme si impreuna se straduiesc sa ofere tinerelor talente sansa de a-si dezvolta pasiunea si darul muzical.
Richie Hawtin si Matt Adell, CEO Beatport, au sustinut ca aceasta aplicatie poate fi cheia noii generatii de producatori de muzica electronica. Matt a sustinut ca “oportunitatea de a fi creativ si de a te exprima este un drept uman” (“the opportunity to be creative and express yourself is a human right”) si, prin urmare, orice instrument care faciliteaza aceasta forma de exprimare a personalitatii este binevenita. Tot el a sustinut si faptul ca, daca vrem sa pastram standardele ridicate ale productiilor muzicale electronice, trebuie sa le oferim tinerilor, care reprezinta motorul industriei, nu doar instrumente, ci si cunostintele necesare pentru a le utiliza si pentru a-si face un plan de cariera. De aceea, este important ca acest grup de tineri producatori sa aiba mentori.
Pe langa Audiotool, Burn Studios mai are un proiect foarte frumos, numit Hacienda. A existat o competitie care a invitat producatorii de muzica electronica aflati la inceput sa-si expuna talentul. Au fost alesi 14 finalisti, care vor veni in Ibiza si vor avea parte de training-uri si mentorat cu Richie Hawtin, iar cel a carui piesa va fi aleasa castigatoare va lucre cu Sasha la noul album al cunoscutului producator. Mai mult decat atat, saptamana viitoare va fi lansat un concurs foarte important pentru zona de productie de muzica electronica.
Toti vorbitorii au recunoscut faptul ca muzica nu poate fi doar online, motiv pentru care este nevoie de evenimente ca International Music Summit sau concerte etc. ca publicul sa poata experimenta live productiile muzicale. Hawtin a sustinut cu tarie faptul ca tinerii artisti au nevoie de directie si de sustinere si ca, in fond, este vorba de promovare. CEO Beatport a intervenit si a spus ca “daca tu nu-ti poti convinge 5% dintre cei 100 prieteni de-ai tai de pe Facebook sa-ti asculte muzica si daca tu nu esti in totalitate dedicate promovarii acesteia, nimeni nu va fi” (“If you can’t get 5% of your 100 Facebook friends to listen to your music and if you can’t be committed to promoting yourself, no one else will be.”).
Richie Hawtin a descris Audiotool si proiectul Hacienda drept o scoala online de muzica electronica. Acestui proiect i se ataseaza si parteneriate neconventionale pentru industria muzicala, cum ar fi cel cu lantul de hoteluri W. Castigatorii la diferitele competitii organizate de platforma mentionata vor merge in turnee prin acest lant de hoteluri, ceea ce reprezinta o oportunitate foarte interesanta. M-a inspirat mult aceasta discutie si voi incerca tot mai des s va prezint piese ale tinerelor talente care dau dovada de implicare si pasiune si de motivarea necesara pentru a reusi.
Am apreciat faptul ca organizatorii IMS au avut o persoana delegata cu administrarea contului de Twitter oficial, @IMSIbiza, care a postat tot timpul update-uri bine formulate si la obiect. De asemenea, puteti urmari hashtag-ul #IMSIBZ, unde puteti citi pareri de la delegatii din intreaga lume care au venit la eveniment.
Am ascultat in premiera si anthem-ul IMS 2011, creat de Sasha si abia astept sa-l pot uploada pe Youtube (cand conexiunea la Internet mi-o va permite) si sa-l ascultati si voi, pana va fi lansat oficial pe Beatport. Piesa va fi primul track lansat de pe noul album al legendarului producator, pe care il asteptam cu mare interes. Piesa sintetizeaza perfect spiritul insulei Ibiza, constituit din diversitate, feeling urban si ruperi de ritm.
Eu acum merg sa ma pregatesc pentru petrecerea cu David Guetta din Dalt Vila, orasul vechi din Ibiza, din aceasta seara. Pana maine, va las cu o parte din pozele pe care le-am facut astazi si abia astept sa va mai povestesc despre ce voi afla in ziua urmatoare.