Cum a fost gandita si implementata campania de comunicare/PR VUNK – Orasul minunilor?
La editia 2014 a premiilor nationale in comunicare, PR AWARDS, Trupa VUNK a realizat o premiera: a fost primul reprezentant al industriei muzicale romanesti caruia ii este recunoscuta munca in campaniile creative de comunicare, alaturi de marile agentii de publicitate.
Cu campania sa, VUNK IN ORASUL MINUNILOR, Trupa VUNK a fost nominalizata de un juriul international in doua categorii pentru cele mai bune campanii de comunicare ale anului, Events si Digital PR, primind o diploma de excelenta pentru rezultatele muncii sale.
Cu acordul managementului trupei, Cristian Stan, dar si al liderului acesteia, Cornel Ilie, Cristina Bazavan (in calitate de consultant de imagine pentru Trupa VUNK) a postat online descrierea tehnica a campaniei asa cum a fost ea prezentata pentru evaluarea juriului. Informatiile ar putea ajuta atat studentii la comunicare, dar mai ales oamenii de comunicare si PR din industria muzicala romaneasca.
E un exemplu ideal despre cum poti sa promovezi prin valori, poveste si pasi curati fara sa patezi imaginea unui produs cu controverse, scandaluri si femei goale.
Tema / Oportunitatea
In aprilie 2014, Cornel Ilie (liderul VUNK) a anuntat echipa ca urmatorul mare concert se va numi VUNK in Orasul Minunilor, va fi inspirat de un basm scris special pentru acest show si ca isi doreste sa arate oamenilor ca exista acest Oras al Minunilor. Asa a aparut ideea de a crea un loc virtual cu numele Orasul Minunilor.
Dupa succesele pieselor “Pleaca”, “Asa, si” care au adus foarte mult public mainstream, Orasul Minunilor a fost o oportunitate pentru a targeta alta categorie de public influencers, trendsetters.
Cu un buget de doar 3400 euro a fost creat un oras virtual cu peste 10.000 de locuitori, o campanie de PR cu aproape 300 de stiri si cu feedback de la public in peste 1000 de postari cu hashtagul #orasulminunilor pe facebook, instagram, twitter.
CERCETARE
Pentru identificarea nevoilor grupului tinta au fost contactati sociologi, psihologi si strategi in comunicare politica. Au fost identificate nevoile de “a avea un lider in care sa creada”, de “apartenenta la o lume mai buna, pozitiva” dar si “neincrederea in faptul ca pot fi ajutati/ ascultati de o autoritate”.
Ideea: Crearea unei miscari sociale care militeaza pentru fapte bune, bun simt, “pozitivism”. Miscarea Orasul Minunilor arata ca “minunile urbane” exista.
PLANIFICARE
Obiective:
crearea unei comunitati online formata din influencers care sa poata fi activa si independent de brandul VUNK, cresterea notorietatii conceptului Orasul Minunilor, cresterea notorietatii trupei VUNK in cadrul noului public tinta, cresterea vinzarilor de bilete pentru concertul VUNK in Orasul Minunilor.
Strategia
Campania a fost impartita in 3 etape: 1. crearea sub anonimat a Orasului Minunilor; 2. asocierea directa cu VUNK (imnul Orasului Minunilor, membrii trupei super eroi ai miscarii sociale); 3. asocierea elementelor definitorii Orasului Minunilor cu momente din show-ul de la Sala Polivalenta.
In prima etapa s-a urmarit redesenarea fizica si emotionala a spatiului celor din grupul tinta, in a doua li s-au prezentat liderii de care au nevoie, iar la final li s-a aratat ca toate elementele create in spatiul virtual Orasul Minunilor pot exista. Ca magia poate fi reala.
Public tinta: influencers, trendsetters; publicul festivalurilor de teatru/film/dans.
Canale media proprii: Facebook Orasul Minunilor, youtube OM, www.orasulminunilor.ro
Implementare
Implementarea a inceput in iunie, la doua luni de la idee. Campania a functionat dupa paternul actiune off line/ amplificare in online si-a fost formata din proiecte speciale care au atins nevoile grupului tinta; dovezi ca se exista intimplarile la care ei viseaza.
Implementarea s-a adaptat in cele 4 luni de campanie in functie si de evenimentele cotidiene (una dintre faptele caritabile a plecat de la IceBucket Challenge, iar teasingul pentru imnul Orasului Minunilor a fost gindit ca o campanie electorala)