10 artisti contemporani au recreat geanta Lady Dior, modelul preferat al Printesei Diana.
Casa de moda Dior a dezvaluit noua generatie de artisti care au fost invitati sa colaboreze pentru proiectul anual „Lady Art”. Ajunsa la a cincea editie, colectia este o sarbatoare a creativitatii si a maiestriei unor designeri emergenti care sunt provocati sa recreeze faimoasa geanta „Lady Dior”.
Este unul dintre cele mai bine vandute modele ale casei Dior, numele a fost inspirat de Printesa Diana care a fost o mare fana a gentii.
Geanta a fost lansata initial in 1994 si a primit porecla „Chouchou” care inseamna „favorita” in franceza.
Un an mai tarziu, Bernadette Chirac, Prima Doamna a Frantei, a comandat casei Dior sa creeze un model clasic, negru pentru a fi oferit cadou Printesei Diana care urma sa viziteze expozitia Cezanne de la Grand Palais din Paris.
Modelul a devenit unul dintre preferatele Printesei de Wales care a purtat-o in majoritatea aparitiilor publice in urmatorul an.
Fiind una dintre cele mai cunoscute si apreciate personalitati din istorie, preferintele Printesei Diana au influentat vanzarile Dior astfel incat geanta a fost cumparata in peste 200.000 de exemplare in doi ani. A fost redenumita „Lady Dior” in onoarea titlului „Lady Diana” imediat dupa moartea regretatei Printese. Ulterior, Dior a folosit acelasi nume pentru un ceas de lux si o linie de produse de machiaj.
De-a lungul anilor, doamnele care au fost devenit ambasadoare ale gentii Lady Dior au alese cu mare atentie: Carla Bruni in 1996, Diana Kruger si Monica Bellucci din 2006 pana in 2007. Din 2008, au fost urmate de Marion Cotillard.
Au fost alesi 10 artisti din intreaga lume care si-au pus atat amprenta personala dar au folosit si motive traditionale culturii natale.
Colectia a fost lansata printr-o serie de clipuri video in care fiecare artist prezinta inspiratia care a stat la baza procesului creativ pentru fiecare dintre piesele unice „Lady Dior”.
Judy Chicago, Joel Andrianomearisoa, Chris Soal, Recycle Group and Claire Tabouret si-au pus amprenta pe faimosul model.
Modelul creat de Claire Tabouret a avut intentia de a exprima vulnerabilitatile umane printr-o paleta contrastanta de nuante naturale si artificiale.
Unul dintre modelele create de artista franceza include un autoportret pe care l-a transpus pe geanta astfel incat sa creeze iluzia unui vampir care inghite brelocurile si accesoriile acesteia. Un alt model este acoperit cu blana falsa si prezinta figuri care danseaza.
In ultimii 60 ani, Judy Chicago a devenit cunoscuta pentru folosirea referintelor la drepturile femeilor in creatii colorate si provocatoare.
Judy Chicago a declarat ca „Unul dintre lucrurile care mi-a placut cel mai mult la geanta este faptul ca arta mea poate sa invete istoria femeilor prin posete.”
Artista a folosit trei opere feministe din portofoliu: „Lasa totul sa atarne”, „Christina a Suediei” si „Regina Victoria” din seria „Marile Doamne”.
Anterior, Judy Chicago a colaborat cu Dior pentru instalatia de arta „Divinul Feminin” inclusa in prezentarea Dior Haut Couture Primavara-Vara 2020.
Joël Andrianomearisoa a recreat Lady Dior prin integrarea unei lucrari expuse la Bienala Venetia din 2019 in care a reprezentat Madagascarul.
In cadrul lucrarii din pavilionul Madagascarului, vizitatorii erau invitati sa calatoreasca printr-un labirint realizat numai din perdele din hartie neagra.
Andrianomearisoa isi descrie opera ca fiind o „cercetare in incercarea de a materializa emotiile. Geanta aceasta este o emotie, Dior este o emotie.”
Alti artisti care au lucrat pentru colectia Lady Dior au fost Bharti Kher, Gisela Colon, Olga Titus, Mai-Thus Perret si Recycle Group format din Andrey Blokhin siGeorgy Kuznetsov,
Gentile vor fi puse la vanzare la inceputul anului viitor in magazinele Dior din intreaga lume. Fiecare model este limitat la 100 de exemplare iar preturile vor varia intre 4.000 de euro si 25.000 de euro.