4 creatori de beauty romani, faimosi peste hotare. Retetele lor de succes
Industria Spa si Beauty nu are foarte multe produse romanesti care sa concureze cu marile branduri internationale. Nu avem banii pe care sa-i investim in cercetare si nici resursele dezvoltarilor unor business-uri globale.
Avem insa cativa romani care au scris istorie in lumea produselor si serviciilor de beauty, toti plecand de la un model mic de business, antreprenorial.
Cornelia Day Resort & SPA – Una dintre cele mai de succes afaceri in domeniul SPA mondial a fost construita de o romanca.
Visul Corneliei Zicu de a deveni estetician a inceput sa prinda aripi cand s-a angajat in salonul cosmetic al unui hotel de lux din America, unde a ajuns impreuna cu familia ei in 1992, iar 13 ani mai tarziu, a infiintat Cornelia Day Resort & SPA, centrul de infrumusetare devenit celebru pentru serviciile si tratamentele originale oferite. Pe langa cele 14 cabine de tratament, centrul avea si un salon de coafura cu servicii complete, o piscina pe acoperis si o biblioteca unde clientii se puteau relaxa pe canapele confortabile.
Multe dintre preparatele-minune s-au transformat in tratamente de lux si sunt inspirate din retetele pe care Cornelia le-a invatat in Romania, chiar de la bunica sa, iar printre serviciile puse la dispozitie clientilor s-au remarcat baile cu ceaiuri romanesti si tratamentele cu namol din lacul Amara.
Cornelia.com propune o gama variata de produse pentru ingrijirea tenului si a corpului, realizate dupa retete unice, revolutionare si atent studiate.
Jessica Cosmetics este brandul de cosmetice destinate unghiilor creat de romanca Jessica Vartoughian, „Prima doamna a unghiilor naturale”
Fondatoarea celebrului brand Jessica Cosmetics s-a nascut in Bucuresti, iar in 1962 a emigrat in America alaturi de parinti, unde s-a angajat inca de la o varsta frageda ca manichiurista intr-un salon din Beverly Hills.
Talentul, pasiunea si cunostintele dobandite au facut-o sa devina preferata starurilor, dupa ce actrita Lucille Ball a fost incantata de rezultat, chemandu-si a doua zi prietenele celebre pentru a beneficia de acelasi tratament perfect al unghiilor. Jessica a adus manichiura frantuzeasca in America si a creat un sistem unic, in care fiecare unghie este analizata atent si apoi tratata personalizat, fapt care a dus rapid la popularitatea salonului ei din Los Angeles.
Nancy Reagan, sotia presedintelui american Ronald Reagen, si Printesa Diana se numara printre personalitatile care au beneficiat deseori de talentul manichiuristei de origine romana, care a creat unul dintre cele mai puternice branduri internationale din domeniul frumusetii.
Jessicacosmetics.com ofera palete de culori fascinante si numeroase in materie de lacuri pentru unghii, kituri speciale si accesorii pentru manichiura, produse de ingrijire pentru maini, cuticule, cat si o categorie pentru produsele aflate la reducere.
Anastasia Soare, singurul miliardar de origine romana care a facut bani din produse de beauty
Cea cunoscuta drept „regina sprancenelor la Hollywood”, Anastasia Soare, a construit in urma cu 20 de ani un adevarat imperiu beauty in Statele Unite ale Americii. Inainte de a lansa compania Anastasia Beverly Hills, Anastasia a lucrat ca ucenic la croitoria parintilor din Constanta, timp in care a observat cum se aplica proportiile pe corpul uman. De asemenea, si-a completat cunostintele cu studii de arhitectura, inginerie, desen si matematica. A invatat despre Sirul lui Fibonacci, despre desenele lui Leonardo Da Vinci si despre Proportia de Aur, asa cum le gasim aplicate in natura, dar si pe corpul uman si, inainte de a pleca impreuna cu familia in California, aceasta s-a pregatit ca estetician in Romania. Fara sa cunoasca limba engleza, Anastasia s-a angajat ca estetician intr-un salon de infrumusetare din Beverly Hills, unde a observat ca femeile nu pareau sa acorde prea multa atentie sprancenelor lor. Asa a ajuns sa-si dezvolte propria tehnica de pensat, identificand, practic, o nisa pe care ulterior a dezvoltat-o si care i-a adus popularitatea, iar in 1997 a reusit sa-si deschida primul salon pe Bedford Drive in Beverly Hills, numit Anastasia Beverly Hills. Succesul inregistrat de acest prim salon a dus la deschiderea celui de-al doilea in Brentwood California, in 2010.
Prima colectie a companiei Anastasia Beverly Hills a fost dedicata sprancenelor si lansata in 2000. Scopul acesteia a fost promovarea serviciilor Anastasiei Soare dar si dorinta de a invata clientii cum sa foloseasca produsele brandului. Gama pusa spre vanzare cuprindea pomada, penseta, creion, fard, pensula special creata pentru aceasta zona, corectoare si sabloanele cu ajutorul carora clientele isi puteau realiza sprancenele acasa. 14 ani mai tarziu produsele deja existente au fost imbunatatite, iar in portofoliu au fost adaugate fardurile de ploeape individuale si paletele. In 2015 au fost puse in vanzare fardurile de obraji si rujurile lichide si clasice care se pot achizitiona de pe site-ul www.anastasiasoare.ro. Compania Anastasia Beverly Hills are un venit estimat de 340 de milioane de dolari anual, conform WWD, si 200 milioane de dolari din venituri operationale (castiguri acumulate inainte de dobanda, impozite), potrivit Pitchbook. Dupa tranzactia cu un fond de investitii care, la schimbul unui pachet de actiuni, i-a asigurat intrarea pe piata din Asia si Europa, dar si cu lantul de magazine Sephora la inceputul acestui an, Anastasia Soare este cea mai bogata romanca, cu o avere estimata la 5 miliarde de dolari. Anastasia se ocupa si in prezent de clienti celebri precum: Oprah, Madonna, Jennifer Lopez, Naomi Campbell, Jada Pinkett Smith, Lara Flynn Boyle, Penelope Cruz, Sharon Stone.
Mario Badescu, chimistul roman care a reinventat frumusetea la Hollywood
Mario Badescu, chimistul pasionat de cosmetica, a facut parte din aceeasi generatie cu Ana Aslan, aceasta fiind si cea care l-a indemnat sa paraseasca Romania. Mario Badescu a ajuns in 1955 la New York, unde a lucrat o vreme in industria cosmeticelor, incercand sa convinga producatorii de peste ocean sa imbunatateasca dupa retetele sale produsele deja existente in acei ani pe rafturile magazinelor. Pasiunea si indarjirea l-au determinat pe chimist sa caute remedii pentru problemele tenului. Astfel a ajuns ca in anul 1967 sa isi deschida primul cabinet de cosmetica mizand pe tratamente faciale care aveau la baza ingrediente naturale, acest business fiind cel care i-a adus succesul care continua astazi si dupa moartea sa. Linia acestor produse cosmetice pe care astazi le gasim pe www.mariobadescu.ro s-a dezvoltat chiar in salonul pe care Mario l-a deschis, tot acolo efectuand primele combinatii de ingrediente si mai apoi experimente care au constituit mari provocari in cariera sa.
Dorinta lui Mario Badescu a fost obtinerea unui chip curat, luminos si mai ales sanatos, indiferent de afectiunile tenului. Cosmeticele patentate de chimistul roman au la baza extracte naturale din plante si ierburi medicinale. Mai mult decat atat, inclusiv vitaminele existente in produse sunt extrase tot din plante insa procesate cu cea mai avansata tehnologie in domeniul cosmeticii.