Coldplay lanseaza doua piese noi, Orphans si Arabesque, si anunta un nou album
Dupa o perioada mult asteptata, de aproape 4 ani, trupa britanica Coldplay a revenit cu un nou album, la care lucreaza de ceva timp. Revenirea lor a fost promovata intens in ultimele zile si cu siguranta toti fanii Coldplay de-abia asteptau sa auda noile melodii.
Coldplay a lansat doua piese noi numite Orphans si Arabesque. Ambele piese fac parte de pe noul lor album, Everyday Life, un dublu-album ce va fi lansat pe 22 noiembrie.
Piesa Orphans are vibe-ul specific baietilor de la Coldplay, pe care n-ai cum sa nu-l recunosti. Este incredibil cum reusesc prin muzica lor sa aduca impreuna oameni de religii si etnii diferite.
Spre surprinderea fanilor, Coldplay a dezvaluit si un al doilea hit de pe noul album.
Arabesque iti lasa o senzatie distincta fata de piesele cu care ne-au obinsuit. Ambele melodii evidentiaza partile diferite ale albumului Everyday Life, intitulate Sunrise si Sunset. Albumul vine ca o continuare a celui lansat in 2015 „A head full of dreams”.
Cu ocazia lansarii acestui dublu album, poate putem spera la un concert Coldplay chiar in Romania.
Inovatii spectaculoase in show-urile live de la Coldplay
Coldplay a devenit nu doar una dintre cele mai celebre trupe rock din punct de vedere comercial, ci una dintre cele mai populare trupe indragite de participantii la concerte, datorita muzicii lor deosebite si a atitudinii hiper-concert, care se reflecta cu succes in fiecare show.
In ultimele spectacole, trupa a folosit efecte speciale cu lumini si sunete, inovatii tehnologice si moduri neobisnuite de a interactiona cu publicul.
Una dintre cele mai emblematice tehnologii utilizate de Coldplay este bratara RFID (identificare prin radio-frecventa), care aduce o noua experienta concertelor. Coldplay foloseste aceasta tehnologie inca de la turneul Mylo Xyloto din 2011, in cadrul caruia au folosit Xylobands, o bratara cu iluminare LED, care poate fi activata la unison folosind tehnologia RFID printr-un soft care transmite semnale bratarii.
La evenimentul de la Madrid, au programat individual 16.000 de curele cu cronometre, pentru a se aprinde in acelasi moment, completand efectele luminoase si muzicale. Rezultatul a fost spectaculos. Sincronizate cu un emitator radio, bratarile Xylobands au devenit o marca comerciala a concertelor Coldplay, trupa creand o mare de lumina colorata ce este manevrata in acelasi timp cu muzica.
Un alt efect luminos folosit in show-urile live ale Coldplay sunt peretii masivi din LED-uri pe care pot fi vizualizate concertele, dezvoltati de Universal Everything si PixelKid. Este vorba despre proiectii inovatoare, care creeaza supraincarcare senzoriala, cu emotii multicolore care amplifica puterea muzicii lor. Universal Everything a proiectat o piramida multimedia imensa pe scena la concertului Coldplay din Glastonbury, in 2011. Au fost, de fapt, prima companie care a proiectat acest remarcabil spatiu arhitectural in forma de piramida, iar PixelKid a fost responsabil pentru cercurile animate.
Fuzzyman este un efect special de lumina creat ca o fiinta digitala amorfa, cu o lumina stralucitoare ce radiaza in diferite forme si culori. Trebuia sa fie mascota unui turneu in 2011, dar apoi a evoluat intr-un barbat care alearga, zboara sau se rostogoleste, schimbandu-si costumele, in functie de muzica. Din acel moment, fanii pot cumpara o gama uimitoare de obiecte tematice Coldplay cu Fuzzyman.
Mylo Xyloto – albumul-concept despre dragoste, care a depasit 500.000 de copii digitale vandute in prima saptamana de la lansare pe iTunes
Coldplay este cea mai bine vanduta trupa britanica a acestui secol, iar povestea ei incepe in 1996.
De-a lungul timpului, Coldplay a castigat numeroase premii Grammy, devenind faimoasa odata cu lansarea single-ului Yellow. Lansat in 2008, albumul „Viva la Vida or Death and All His Friends” a fost premiat cu doua premii Grammy, pentru „Cel mai bun album rock al anului” si pentru „Cea mai buna formatie”. Tot din acest album face parte si hit-ul Viva la Vida care a primit premiul Grammy pentru „Cantecul anului 2008.” In acelasi an, la Q Awards, trupa britanica a castigat premiul pentru The Best Act in the World Today.
Formatia Coldplay a castigat sapte premii Grammy, opt premii Brit Awards si cinci NME Awards.
In anul 2011, Mylo Xyloto – cel de-al cincilea album de studio al trupei britanice, un album-concept despre dragoste – a depasit recordul celor mai vandute copii digitale ale unui album. Doar in prima saptamana, pe iTunes s-au vandut peste 500.000 de copii digitale. In total au fost vandute peste 20 milioane de copii digitale.
Ultimul album, „A Head Full of Dreams”, lansat in 2015, a debutat pe prima pozitie in topurile britanice si a fost vandut in peste 2 milioane de copii. Promovat printr-un turneu care a cuprins 122 de concerte, ce au generat vanzari in valoare de 402 milioane de lire sterline, albumul a avut un succes rasunator.