Marin Moraru, Gheorghe Dinica, Oana Pellea, Marcel Iures in “O noapte furtunoasa“. De astazi pana duminica, gratuit, in online
Teatrul Odeon pune la dispozitia publicului o montare exceptionala a piesei “O noapte furtunoasa”, din 1998 in regia lui Mihai Maniutiu avandu-I in distributie pe Marin Moraru – Jupân Dumitrache, Gheorghe Dinica – Nae Ipingescu, Dorina Lazar – Zita, Oana Pellea – Veta, Marcel Iures – Chiriac, Marian Ralea – Rica Venturiano, Marius Stanescu – Spiridon.
La vremea premierei in octombrie 1998 spectacolul s-a bucurat de critici elogioase si, cum era de asteptat la o asemenea desfasurare de forte actoricesti, s-a jucat cu casa inchisa.
„O noapte furtunoasa” va fi disponibil pe pagina de Facebook şi pe canalul de YouTube ale Teatrului Odeon de joi, incepand cu ora 18.00, pana duminica, la miezul noptii.
Puteti vedea spectacolul la link-ul de mai jos.
Prietenia dintre Gheorghe Dinica si Marin Moraru era foarte cunoscuta in acele vremuri; amandoi foarte analitici si ironici, cu un simt al obervatiei naturii umane care ii incurca adesea pe interlocutori. Cei doi se cunosteau din vremea facultatii, au absolvit impreuna Institutul de Film in 1961 si de atunci i-a legat o stransa prietenie, prin urmare orice spectacol care i-a avut pe amindoi in distributie a fost un rasfat pentru spectatori si o bucurie pentru actori.
„O noapte furtunoasa” e un text (o piesa in patru acte) pe care Ion Luca Caragiale l-a scris in 1878 si care i-a fost publicat de Titu Maiorescu in Convorbiri Literare in 1879.
La premiera de la Teatrul National in 1879 spectacolul a fost considerat imoral, iar cativa spectatori – despre care Caragiale spunea ca sunt platiti – au inceput sa-l fluiere pe autor pentru ca atingea imaginea Garzii Cetatenesti, politia locala in acele vremuri. Cand acuzatiile au luat amploare, directorul de atunci al Teatrului National, Ion Ghica, i-a propus lui Caragiale cateva ajustari de text. Cum acesta n-a acceptat, spectacolul a fost scos din repertoriu.
Astazi la mai bine de 140 de ani de la premiera, piesa se numara printre cele mai jucate pe scenele din toata tara, in plus – replicile si contextul par ca nu s-au schimbat prea mult fata de realitatea politica si sociala actuala.