Designerul japonez Kenzo Takada a murit din cauza Coronavirusului. Galerie foto cu cele mai memorabile creatii din cariera.
Designerul japonez Kenzo Takada, fondator al casei de moda Kenzo, a murit duminica intr-un spital din Paris din cauza complicatiilor provenite in urma infectiei cu COVID-19. Artistul in varsta de 81 de ani era internat la Spitalul American din Neuilly-sur-Seine, dintr-o suburbie rezidentiala a capitalei franceze. Anuntul decesului a fost facut de reprezentantii grupului LVMH, cea mai mare companie de produse de lux din lume, care detine brandul Kenzo din anii ’90.
Brandul Kenzo a devenit sinonim cu imprimeurile eclectice cu motive cu fauna si flora din jungla, folosirea culorilor vii si o viziune care imprumuta din estetica globala, din diferite culturi ale lumii.
Kenzo Takada s-a nascut in 1939 in Himeji intr-o familie de hotelieri si a devenit interesat de moda dupa ce a citit revistele surorilor sale.
A studiat la Bunka College of Fashion in Tokyo, a lucrat pentru o perioada scurta in Japonia si s-a mutat in Franta in 1965 cu speranta de a-si gasi locul in lumea artistica europeana ca designer freelancer. In 1970, a creat casa de moda care ii poarta numele prin colectii pentru femei in care imbina stilul hainelor asiatice cu imprimeuri preluate din tablourile lui Henri Rousseau. In 1983 a lansat prima linie masculina iar la finalul anilor ’80 a pus bazele colectiilor Kenzo Jeans si Kenzo Jungle. A creat moda hainelor sport in imprimeuri viu colorate in care amesteca elemente grafice abstracte cu elemente din natura, mai exact, din jungla.
A revolutionat moda la finalul anilor ’80 si a devenit primul designer japonez care a avut succes pe podiumurile de moda franceze, dominate la vremea respectiva de faimosii couturieri Yves Saint Laurent, Christian Dior, Chanel si Givenchy.
A creat multe dintre ideile si simbolurile asociate cu moda anilor ’70-’80: tunica, gulerele Mao, suprapunerile excesive, puloverele patrate, jachetele cu talie inalt sau manecile tip kimono.
In 1993 si-a vandut brandul catre conglomeratul LVMH iar in 1999 s-a retras din lumea modei.
Succesul lui Kenzo in Europa a inspirat o intreaga cultura in Asia. Pentru majoritatea japonezilor, Kenzo a fost primul produs de lux pe care l-au cumparat. Mai exact, multi dintre ei detin batiste de la Kenzo, un accesoriu care inca este popular in Japonia.
Reprezentatul lui Kenzo a declarat in comunicatul de presa care anunta decesul artistului ca mostenirea lasata in urma include „aproape 8.000 de creatii prin care nu a incetat niciodata sa sarbatoreasca moda si arta de a trai”.
Una dintre primele personalitati care a reactionat la vestea disparitiei lui Kenzo a fost Anne Hidalgo, Primarita Parisului, care a scris pe Twitter: „A fost un designer cu un talent urias care a dat culoare si lumina locului pe care l-a avut in lumea modei. Parisul e in doliu dupa unul dintre fiii sai. „
Benard Arnault, CEO-ul companiei LVMH care detine Kenzo a adaugat: „Inca din anii ’70, Kenzo Takada a adus un ton poetic, luminos si o dulce libertate in lumea modei, care i-a inspirat pe multi alti designeri care au venit dupa el”