Printul Charles a lansat o colectie de haine sustenabile pentru toate varstele. A fost creata de studenti din Italia si Marea Britanie.
Viitorul Rege al Regatului Unit al Marii Britanii si Irlandei de Nord se aventureaza din nou in lumea modei cu o colectie de haine sustenabile. Cele 18 piese au fost lansate pe Yoox Net-a-Porter si au preturi intre 475 si 1500 de dolari.
Proiectul se numeste „Artizanul Modern” si isi propune sa dezvolte partea educationala, partea comunitara si colaborativa a studentilor britanici si italieni.
Colectia a fost realizata prin organizatia caritabila „The Prince’s Foundation” prin care Printul Charles se implica in majoritatea proiectelor care ii sunt dragi si in care crede de zeci de ani.
Proiectul este un parteneriat intre Italia si Marea Britanie. Designul tinutelor a fost creat de studenti de la Universitatea Politecnico din Milano, folosind tehnologie de ultima generatie iar productia a revenit artizanilor britanici care au lucrat la Centrul de Pregatire Textila de pe mosia Dumfries House din Scotia. Au fost utilizate numai materiale naturale de cea mai inalta calitate.
Colectia poate fi achizitionata de aici, jumatate din produse au fost deja vandute pana la epuizare.
Produsele sunt artizanale, au fost lucrate manual in editie limitata si pot avea mici imperfectiuni care sunt descrise pe site-ul Net-a-Porter ca fiind „parte din frumusetea hainelor”.
Jumatate din pretul listat al fiecarui produs va fi donat catre Prince’s Foundation iar jumatate va fi retinut de grupul Net-a-Porter, unul dintre cele mai profitabile site-uri de produse de lux din lume.
Fiecare produs este echipat cu un ID digital prin care oricine poate urmari povestea piesei vestimentare, de la modul in care a fost creat matasea sau bumbacul organic, la artizanul care a cusut-o si instructiuni de ingrijire pentru a pastra haina in conditii bune pe o perioada cat mai indelungata.
Motivul pentru care majoritatea produselor au fost deja sold-out tine de tehnologiile folosite in alegerea designului.
Tinutele au fost inspirate de operele lui Leonardo da Vinci. Pentru alegerea specifica a designului, au fost utilizate datele clientilor Yoox Net-a-Porter din ultimii 5 ani pentru a identifica genul de croi, silueta si model care ar putea fi vandut cel mai bine. Astfel, au creat o colectie care a avut succes garantat.
Ideea proiectului le-a venit in 2018 dupa o intalnire pe care Printul Charles a avut-o la Dumfries House cu cei mai influenti oameni din lumea modei.
Printul Charles i-a invitat pe Edward Enninful, redactorul sef al revistei Vogue UK si pe Federico Marchetti, CEO-ul YOOX NET-A-PORTER la o discutie despre ecologie, sustenabilitate si gasirea unor solutii pentru a prezerva meseriile artizanale din industria textila care sunt pe cale de disparitie.
Anul trecut, Printul Charles a lansat o colectie de haine din urzici la Saptamana Modei de la Londra: