Taylor Swift a lansat un album-surpriza azi noapte. „Evermore” include colaborari cu The National, Bon Iver si HAIM.
Taylor Swift si-a luat fanii si industria muzicala prin surpriza azi-noapte cand a lansat un album nou despre a carui existenta nu se stia in spatiul public. Mai jos puteti asculta 5 dintre noile piese.
Materialul se numeste „Evermore” si a fost gandit ca o continuare a albumului „Folklore” lansat in urma cu 5 luni. Swift a declarat ca a vrut sa exploreze si mai mult „padurile prin care a umblat pentru folklore”.
„Evermore” include 17 melodii noi care sunt promovate de o coperta simpla, in care artista sta cu spatele si videoclipul „Willow”.
Noul material include colaborari cu artistii preferati si prietenii lui Swift de lunga durata: Bon Iver, HAIM si The National. De altfel, toate melodiile au fost create intr-un mediu in care artista a fost inconjurata de prieteni vechi, de familie si de iubitul ei, actorul Joe Alwyn, care a contribuit la crearea melodiilor sub un alt pseudonim.
Cele 17 piese noi au fost compuse si inregistrate in timpul pandemiei impreuna cu Jack Antonoff alaturi de care a creat ultimele 3 albume ale sale. Swift a lucrat impreuna cu Aaron Dessner (de la The National), WB si Justin Vernon.
Swift a povestit ca „sa fiu sincera, nu am putut sa ma opresc din compus melodii. Si ca o zic si mai poetic, am simtit ca stam la marginea unor paduri Folkloriene si aveam o alegere: sa ne intoarcem sau sa aprofundam aceasta padure, aceasta lume a muzii in care am intrat pentru Folklore. Am ales sa mai stam.”
Artista a regizat videoclipul „Willow”, fiind al patrulea clip dintr-o serie consecutiva care include „Lover”, „The Man” si „Cardigan”.
Tonight the story continues, as the music video for “willow” drops at midnight eastern. pic.twitter.com/T3o0nsANpY
— Taylor Swift (@taylorswift13) December 10, 2020
Noul album vine la cateva zile dupa ce albumul „Folklore” a fost declarat cel mai bine vandut material al unui artist american in 2020. Mai mult, discul a primit sase nominalizari la premiile Grammy 2021, inclusiv „Albumul anului” si „Cantecul anului” pentru „Cardigan”.
Modelul lui Swift ar putea schimba modul in care sunt luate deciziile in lumea muzicii.
De obicei, fiecare album era definit de o perioada de cel putin 12 luni in care era promovat un concept unitar din punct de vedere vizual si sonor care era fragmentat in single-uri, videoclipuri si prestatii live. Conceptul se numea „era” din cariera unui artist, consolida ideea din spatele pieselor si ajuta la cresterea unui brand puternic, rezistent in timp.
Deciziile lui Swift sunt importante pentru ca este unul dintre cei mai influenti artisti din lume. In ultimii 10 ani a fost depasita in vanzari numai de Adele. Intre timp, atentia lui Swift s-a mutat catre cauze sociale si, pe langa muzica, s-a straduit sa devina un lider vocal al tinerilor si a devenit activista pe diferite subiecte precum comunitatea LGBT, miscarea #MeToo sau alegerile pentru Senatul american si pentru Casa Alba.
Un alt motiv pentru lansarea surpriza si accelerata a unui nou material este razboiul financiar si mediatic in care Swift se afla cu Scooter Braun.
Taylor Swift, pe langa unul dintre cele mai indragite popstaruri din ultimii 15 ani, este recunoscuta ca fiind o femeie de afaceri efervescenta cu o afinitate pentru strategii de marketing taioase.
In ultimul an, artista s-a aflat intr-o lupta continua cu Scooter Braun, unul dintre cei mai cunoscuti manageri muzicali de pe piata (a devenit cunoscut lansandu-i cariera lui Justin Bieber). Braun a incercat de mai multe ori sa o semneze pe Swift drept client la agentia lui de management insa aceasta a refuzat asa ca a strans bani de la investitori din Silicon Valley si i-a cumparat intreg catalogul muzical, fara stirea acesteia.
In prezent, Scooter Braun detine drepturile pentru toate melodiile, videoclipurile, copertile de albume si inregistrarile lansate de Taylor Swift sub egida Big Machine. A cumparat primele sase materiale din cariera, cele care au avut cele mai mari vanzari cu suma 300 de milioane de dolari. Orice difuzare a melodiilor la radio, TV sau banii proveniti din streaming sunt incasati in majoritate de Braun, desi cantecele au fost compuse de Swift.
Astfel, Swift planuieste sa reinregistreze toate albumele anterioare si sa le relanseze, clauzele din contract permitandu-i acest lucru dupa o perioada de cativa ani de la lansare.