Skip to content

Lari Giorgescu: „Teatrul are un efect terapeutic și asta nu numai pentru actori.”

Lari Giorgescu este un artist bivalent care a reusit sa isi imbine pasiunile pentru teatru cu acrobatie si dans si sa creeze roluri in care actoriei i se adauga un strat fin de emotie prin atentia la miscare.

Este angajat al Teatrului National din Bucuresti unde, in primele doua saptamani de la redeschidere i se vor relua 5 dintre cele 10 spectacole in care a jucat in stagiunea anterioara. Separat de TNB, va avea o noua premiera alaturi de Gigi Caciuleanu, regizor si coregraf care l-a distribuit in rolul principal in alte 4 spectacole, de-a lungul timpului.

Incepand cu 5 februarie il veti putea vedea in noua premiera a teatrului, „Incognito” in regia Zsuzsánnei Kovács si in „Omul care a vazut moartea” in regia lui Tudor Dan.

Dupa ce a castigat trofeul Maria Filotti la Gala HOP pentru „Poezia visului”, interpretarea poeziilor lui Emil Botta in regia distinsei Miriam Raducanu, a jucat in alte trei one-man show-uri: „Eine kleine Nachtmusik” de Gigi Caciuleanu, „Moftul roman” dupa textele lui Caragiale si „Iona” in coordonarea scenica a lui Victor Ioan Frunza la Teatrul Dramaturgilor Romani.

Urban.ro are o serie de mini interviuri cu actorii care se intorc la teatre si la munca, dupa foarte multe luni de pauza. E o usa intredeschisa in lumea din spatele scenei, cu detalii printre randuri despre dificultatile prin care trec actorii independenti sau angajati ai teatrelor de stat in aceasta perioada.

Ai emotii legate de intoarcerea inapoi pe scena, in fata publicului?

Da, am emoții, dar sunt emoții pozitive care îmi dau energie și care sunt combinate cu o și mai mare nerabdare de a-mi relua activitatea în sălile de spectacol. 

Ti-a fost dor de scena? Si daca da, cum s-a simtit dorul si ce parte ti-a lipsit cel mai mult?

Îmi este dor de scenă, de repetiții cu colegii cu care nu m-am mai văzut de luni bune, dar cel mai dor îmi este de întalnirea cu publicul. Teatrul nu poate exista fara public și chiar dacă în toată această perioadă am repetat, reluarea activității teatrale cu spectatori are un efect terapeutic și asta nu numai pentru actori. 

Cum te vei proteja in timpul repetitiilor si spectacolului in contextul pandemiei?

Repetițiile au reguli clare dictate de situația de pandemie în care ne aflăm, cu atât mai mult cu cât la Teatrul Național spectacolele au distribuții cu un număr mare de actori. Cu toții vom purta mască și vom face tot posibilul să păstrăm condițiile de distanțare. Una dintre speranțele pe care le am este să se poată face rost de teste rapide pentru a putea fi testate toate distribuțiile  în dimineața de dinainte de spectacol. 

Dupa o pauza atat de lunga, va fi nevoie de multe repetitii inainte de revenire?

Programul de repetiții este riguros, spectacolele au timp suficient ca să se poată relua la nivelul de dinainte de pandemie. Cred ca fiecare actor profesionist are și o disciplină proprie astfel încât calitatea spectacolelor nu va avea de suferit.

Crezi ca actorii se vor bucura mai mult pentru fiecare moment petrecut in fata publicului, dupa aproape un an de pauza?

Pot să spun ca eu unul mă voi bucura de fiecare moment petrecut pe scenă și așa le doresc și colegilor mei. Este cea mai lungă pauză de la spectacole cu public în săli pe care am avut-o în ultimii 15 ani și sunt sigur că voi da o și mai mare importanță acestor momente.

Dintre spectacolele in care esti distribuit, care este cel in care iti doresti sa il joci din nou si de ce?

Am ocazia ca în primele doua săptămâni să mi se reia cinci spectacole la Teatrul Național și, dacă totul va fi bine, să am o premieră la Teatrul Dramaturgilor Români, cu un spectacol de Gigi Căciuleanu.  În total sunt nouă reprezentații, iar asta mă face să mă simt norocos. Joc în piese de teatru foarte diferite roluri care nu au legătură unul cu altul și tocmai această diversitate de personaje mă face să îmi doresc să mi se joace toate spectacolele.       

Citește în continuare