In anii 1500, femeile preparau berea si o vindeau in piete publice. Purtau palarii inalte, asemenatoare cu cele purtate de vrajitoare si au fost acuzate de vrajitorie.
Pana in anii 1500, productia de bere cadea in sarcina femeilor. Smithsonian Magazine scrie ca exista o explicatie pentru faptul ca vrajitoarele – asa cum sunt ele percepute astazi, ca avand maturi, palarii inalte si ceaune – sunt asociate cu imaginea femeilor care produceau si vindeau in trecut bere.
Berea este o bautura savurata de peste 7000 de ani, iar initial a inceput sa fie produsa de femei. Acestea preparau berea pentru ceremonii religioase, dar si pentru a obtine o bautura plina de calorii pentru familie.
Calugarita Hildegard von Bingen, care a trait pe teritoriul Germaniei de astazi, a scris despre beneficiile hameiului inca din secolul al XII-lea si a adaugat ingredientul la reteta ei de bere.
Pana in anii 1700, berea era produsa pe intreg teritoriul Europei, mai ales pentru a fi folosite cat mai eficient cerealele. Berea s-a dovedit o sursa importanta de nutrienti, plina de carbohidrati si proteine, numai buna pentru oamenii din clasa muncitoare. Obtinerea berii era una dintre sarcinile normale intr-o gospodarie, iar de acest lucru se ocupau femeile.
Unele dintre doamne au inceput sa vanda in piete berea produsa acasa. De obicei, vaduvele si femeile necasatorite vindeau bere, in vreme ce femeile maritate se asociau cu sotii lor pentru a pune pe picioare afaceri bazate pe vanzarea berii.
Astfel, in Evul Mediu, in pietele din Anglia erau des intalnite doamne care vindeau bere. Pentru a fi vazute cat mai bine in multimea de oameni, purtau pe cap palarii inalte, ascutite si de cele mai multe ori berea era vanduta din niste cazane mari. Nu erau vrajitoare, erau producatori de bere.
In plus, documentele arata ca cele care vindeau berea in interiorul magazinelor, aveau pe langa ele pisici cu un scop precis: acestea trebuiau sa tina la distanta soarecii care ar fi putut manca cerealele folosite la productia de bere. De aceea, sunt istorici care spun ca imaginea de astazi a vrajitoarelor de acolo a pornit – de la doamnele care vindeau bere.
La inceputul secolului al XVI-lea, a inceput Reforma Protestanta, cu reguli stricte impuse de biserica, ce au condamnat vrajitoria. Femeile care produceau si vindeau bere au fost astfel afectate. Barbatii care produceau bere au vazut perioada ca pe o oportunitate, asa ca pentru a le inaltura pe femei din industrie, le-au acuzat de vrajitorie. In acea perioada au fost raspandite zvonuri potrivit carora femeile nu vindeau bere din cazanele lor, ci potiuni magice. Treptat, femeilor li s-a interzis sa mai produca bere, iar aceasta sarcina a ajuns sa fie una specifica barbatilor.
Chiar si in prezent trendul se mentine, scrie Smithsonian Magazine. La nivel mondial, majoritatea celor mai bune 10 companii producatoare de bere au la conducerea lor barbati.
De altfel, tot aceste mari companii producatoare de bere au tendita sa promoveze berea ca pe o bautura preparata pentru barbati in special. Un studiu realizat de Universitatea Stanford arata ca 17% din micile fabrici de bere au o femeie care conduce afacerea si doar 4% din aceste mici afaceri au angajat o femeie care sa se ocupe de procesul de fabricare a berii.