Detalii din culisele productiei “Waffles & Mochi” in care Michelle Obama promoveaza alimentatia sanatoasa. Serialul e disponibil pe Netflix.
Michelle Obama, fosta primă doamnă a Statelor Unite, apare într-un program produs de Netflix pentru copii, „Waffles & Mochi”. Acesta este un serial in zece episoade produs de sotii Obama prin Higher Ground Productions, care apartine de Netflix, dar este coordonata de Barack si Michelle Obama inca de la lansarea acesteia in 2018. Serialul pune in scena doua marionete care merg prin toata lumea pentru a afla povesti gastronomice si a invata sa gateasca cu ingrediente proaspete.
Din echipa proiectului fac parte Erika Thormahlen si Jeremy Konner, creatorii serialului, iar papusile sunt Michelle Zamora (Waffles), Russ Walko (Mochi si Intercommy), Jonathan Kidder (Busy), Diona Elise Burnett (Steve the Mop si vocea lui Magicart), Taleia Gilliam (Shelfie), Piotr Michael (vocea lui Mochi) si George Konner (vocea lui Intercommy).
Cu sprijinul Netflix, va prezentam cateva detalii din culisele acestei productii potrivite pentru intreaga familie.
Povestea incepe cu o tufa de cimbru care traia in Tara Mancarii Inghetate, unde locuiau si cei doi prieteni buni Waffles si Mochi. Acestia au un vis comun, sa devina bucatari. Problema lor este ca tot ce gatesc este facut din gheata. Insa devin angajatii unui supermarket atipic, unde director este Michelle Obama, si pleaca intr-o aventura culinara in jurul lumii, vehiculul fiind chiar un carucior de cumparaturi. Acestia invata pe parcurs retete, ingrediente si se intalnesc cu bucatari renumiti ca Massimo Bottura pentru a intelege cum pot gati sanatos.
“De la inceput, ne-am dorit ca serialul sa fie o aventura a doi prieteni care sunt si simpatici si foarte curiosi. La fel ca cei mici, ne-am dorit ca Waffles si Mochi sa plece din punctul in care nu stiu nimic despre mancare, insa ceva ce vad la tv ii atrage: serialul debuteaza cu cei doi uitandu-se la o emisiune veche a Juliei Child si care ii inspira sa devina bucatari,” explica ideea din spatele proiectului Erika Thormahlen.
Waffles este o domnisoara-creatura paroasa cu urechi de vafe si Mochi este un tanar cu nume de patiserie japoneza, cei doi incercand sa convinga copiii de obiceiuri alimentare sanatoase.
„Pentru ca Waffles si Mochi ii vor ajuta pe copii sa iubeasca noile alimente si sa aiba obiceiuri alimentare distractive, cu imaginatie si cateva glume bune”, a declarat Michelle Obama in materialele publicitate pentru promovarea serialului.
“Jeremy si eu ne-am dorit un teatru de papusi, de aici a plecat intreaga poveste. Mai ales pentru ca este ceva foarte amuzant atunci cand papusile mananca,” povesteste despre initiativa acestui serial Erika Thormahlen.
Despre productia serialului pentru copii, creatorii Erika Thormahlen si Jeremy Konner declara ca s-au inspirat din “Chef’s Table” si “Salt Fat Acid Heat” si s-au gandit ca si copiilor le trebuie o experienta similara pentru a-i convinge mai usor sa guste alimentele, in special fructele si legumele, asa cum productiile Netflix despre arta gatitului au convins publicul sa incerce sa experimentele diverse retete in propriile bucatarii. De asemenea, cei doi aveau deja doua spectacole cu papusi care au la baza informatii despre alimente, “Listen to Your Vegetables” si “Eat Your Parents”, avand ca baza serialul din anii 70’, “Seasame Street”.
“Ne-am dorit cu adevarat sa facem ca mancarea sa para mai putin infricosatoare. Pentru prescolari, alimentele noi sunt o mare problema. Si, personal, daca fiul meu ma simte ca incerc sa-i vand vreun preparat, il refuza. El trebuie sa vina curios la masa. Ne-am gandit, nu ar fi grozav daca am face un spectacol in care am vorbit despre rosii – nu din punct de vedere nutritional, „mananca rosii astfel incat sa cresti mare si puternic” – ci pentru a le oferi copiilor o misiune: de unde apar rosiile in supermarket sau dezvaluind acest mister distractiv despre ce este de fapt o rosie – un fruct sau o leguma?”, povesteste Jeremy Konner.
“Oriunde v-ati afla in lume, mancam cu totii alimente similare, doar ca in moduri diferite. De exemplu, in episodul nostru de muraturi, nu vorbim doar despre castraveti murati, ci aratam cum muratura este ceva ce fac culturile din intreaga lume de mii de ani, doar cu ingrediente diferite. Este acelasi proces. Daca am putea sa ii facem pe copii – si pe adulti – sa vada ca mancam cam toti la fel, alimentele noi s-ar putea simti mai putin infricosatoare. Suntem mult mai asemanatori decat ai crede,” completeaza Jeremy Konner.
Cele 10 episoade vorbesc despre 10 ingrediente, iar producatorii si-au dorit sa aduca in prim plan alimentele cu o istorie importanta, dar totodata general valabile. Episoadele cuprind informatii despre rosii, sare, cartofi, muraturi, ciuperci, oua, condimente, orez, porumb si apa.
“Avem aceste ingrediente globale, ca orezul sau ouale, insa ne-am dorit sa aducem in discutie si alte subiecte, ca muraturile sau apa. Credem ca serialul trebuie sa fie subversiv, pentru a surprinde oamenii. Am vrut sa ii facem curiosi – nu doar pentru un copil care descoperea bucataria – ci si pentru oamenii pasionati de mancare care nu s-au gandit sa se intrebe de unde provine o rosie sau cum se extrage sarea. De exemplu, atunci cand copiii afla despre gustul umami, scopul este de a-l obtine in bucatarie cu familia lor si incepeti sa faceti lucruri cu acea aroma,” explica Jeremy.
Intrebata ce si-ar dori ca sa ramana mai departe pentru serialul lor, Erika a spus ca isi doreste ca “sa aduca lumea putin mai aproape si sa fie impreuna, pentru ca unul dintre lucrurile care ne unesc este mancarea”, in timp ce Jeremy considera ca e important ca cei mici sa devina curiosi despre alimente si sa le accepte sa manance, astfel serialul devenind cu adevarat valoros.
In perioada cand a locuit la Casa Alba, Michelle Obama a abordat problema alimentelor de tip „junk” cu un program contra obezitatii si cu un meniu echilibrat propus pentru cantinele scolare, dar si cu un program dedicat miscarii, “Let’s move”.
O data cu lansarea serialului care este deja disponibil pe Netflix, Michelle Obama lanseaza si o campanie dedicata culturii gastronomice prin care va initia diferite programe de educatie a publicului cu supermarketuri, banci de alimente si alti actori importanti din sistemul de hrana din Statele Unite ale Americii.