Sarbatorile Pascale sunt celebrate de Filarmonica George Enescu astazi cu un concert online gratuit. Mai multi artisti debuteaza pe scena Ateneului Roman
Un concert fara public al Corului Filarmonicii George Enescu, dedicat Sarbatorilor Pascale, este programat, miercuri, de la ora 19,00, la Ateneul Roman. Evenimentul va fi transmis live pe canalele Facebook si Youtube ale Filarmonicii „George Enescu” si pe pagina de Facebook a postului Radio Romania Muzical, accesul fiind gratuit.
„In fiecare an, Corul Filarmonicii onoreaza Sarbatorile Pascale cu un concert alcatuit din lucrari menite sa inalte si sa purifice. Cu atat mai bine venita este o astfel de intalnire cu muzica religioasa, in aceasta perioada deosebit de grea pe care o traverseaza intreaga omenire. (…) Dupa o tacere impusă de prea multe luni de zile, artistii sunt fericiti sa poata canta, din nou impreuna, chiar daca Sala Mare a Ateneului Român va fi, de asta data, goală”, informează Filarmonica, intr-o postare pe Facebook.
La acest eveniment, mai multi artisti urmeaza sa-si faca debutul pe scena Ateneului Roman. Solistii Cristina Vasilache, Geanina Munteanu, Ionut Popescu, Razvan Georgescu si Eduard Antal, organist al Catedralei Sf. Iosif din Bucuresti vor fi pe scena alaturi de Corul Filarmonicii George Enescu.
Programul cuprinde Magnificat de Antonio Vivaldi; Via Crucis de Franz Liszt si doua Concerte Corale de Gavriil Musicescu, sub bagheta lui Iosif Ion Prunner.
“Magnificat” este o lucrare din perioada cand Vivaldi a lucrat la Venetia ca preot si director de muzica la un orfelinat pentru fete, Ospedale della Pietà, lasand marturie o cantitate substantiala de muzica sacra.
Gavriil Musicescu este cunoscut publicului pentru muzica sa corala religioasa si laica, desi acesta a fost si profesor de muzica, inclusiv la Conservator, fiind totodata un iubitor al muzicii populare si a folclorului romanesc.
Liszt nu a ascultat niciodata lucrarea Via Crucis, unde orga joaca un rol central, pentru ca aceasta lucrare a fost concertata abia 43 de ani mai tarziu de la moartea artistului. Acesta voia ca lucrarea sa fie ascultata pentru prima oara in Colosseum-ul din Roma, insa nu s-a intamplat asa.