Cartier lanseaza trei ceasuri noi inspirate de modelul preferat al lui Andy Warhol. Colectia artistului includea 313 ceasuri fine.
Noua colectie Cartier aduce un omagiu celui mai cunoscut model al brandului prin trei versiuni de culori noi cu design minimalist.
Saptamana trecuta au fost lansate trei modele in nuante de visiniu, verde-smarald si bleu-marin. Modelul preferat si popularizat de Andy Warhol a fost reinventat constant, devenind unul dintre cele mai bine vandute din lume.
Colectia limitata vine ca un rezultat al fuziunii stilului Tank cu o alta linia cunoscuta „Must de Cartier”, produsa initial la finalul anilor ’70. „Must” a fost gandita ca o optiune mai accesibila pentru Tank (care era si ramane disponibil numai pentru consumatorii de lux) si a cautat sa extinda publicul brandului, pe masura ce alte modele de ceasuri populare devenisera din ce in ce mai disponibile ca pret.
In 1980, au introdus un hibrid intre aceste doua stiluri prin modelul „Must de Cartier Tank Vermeil”, o colectie de piese imbracate in argint cu plafon auriu realizate in nuante saturate de rosu intens, bleumarin si negru. Piesele au fost considerate remarcabile pentru abordarea minimala a designului: aveau putin text, putine simboluri si nu includeau indicatori ai timpului. Noua colectie revine in stilul ceasurilor Vermeil cu trei piese pe o schema de culori similara. Pe langa design, a fost schimbat si invelisul in otel inoxidabil, anterior fiind folosit vermeil.
Nuantele disponibile sunt visiniu, albastru cobalt si verde smarald, culori semnatura ale casei Cartier. Includ cadrane lacuite, carcasa din otel si sunt alimentate cu cuart. Fiecare piesa vine cu o curea din piele de crocodil si este disponibil strict prin intermediul Cartier, cu pret la cerere.
Modelul Tank a revolutionat industria ceasurilor. A aparut in 1917, in urma deciziei fondatorului Louis Cartier de a produce un ceas in forma de dreptunghi, in locul stilului circular care era la moda.
Desi ideea poate parea simpla, inceputul secolului al XX-lea a fost considerata o miscare avangardista care se concentra mai mult pe design decat pe utilitate. Initial, a fost primit cu scepticism in lumea maestrilor orologi si a consumatorilor de lux.
Tank a fost inspirat de designul unui vehicul de lupta si a introdus, pentru prima data, atasamente de carcasa care s-au aliniat cu cureaua ceasului pentru a mentine linia designului si ceasul mai sigur in pozitie. Inspiratia a venit din imaginea tancurilor pe campurile de lupta din Primul Razboi Mondial, acestea fiind privite de sus si urmand un principiu grafic al brancardelelor ca senile si carcasa ca turela.
Andy Warhol a devenit unul dintre cei mai mari fani ai modelului Tank, purtea constant un ceas Cartier cu o curea stralucitoare din piele neaga de crocodil. Printre declaratiile controversate ale lui Warhol se numara si o fraza celebra din 1973 pe care Cartier a folosit-o deseori in campaniile sale: „Nu port un Tank ca sa imi spuna cat e ora. De fapt, nici macar nu il intorc. Port un Tank pentru ca e ceasul pe care trebuie sa il porti.„
Printre cei mai mari fani ai brandului s-au numarat Jackie Kennedy, Ralph Lauren si Lee Radziwill.
Dupa moartea sa in 1987 din cauza unor complicatii in urma unei inverventii chirurgicale a vezicii biliare, in casa lui Warhol din 66th Street au fost gasite 313 de ceasuri.
Ceasurile lui Warhol au fost scoase la vanzare de Sotheby’s un an mai tarziu, fiind vandute intr-o licitatie alaturi de 10.000 de obiecte apartinand artistului. La vremea respectiva, colectia lui a fost considerata una dintre cele mai impresionante din lume, includea ceasuri fine revandute ulterior cu sume de pana la 470.000 de dolari.
Warhol a detinut trei ceasuri Cartier Tank, modelul cel mai faimos a ramas cel purtat in sedintele foto raspandite zilnic pe conturile de socializare si in presa. Unul dintre ele a fost vandut in 1988 la Sotheby’s cu 4.950 de dolari si altul in 2012 cu 10.625 de dolari la Leslie Hindman. Alaturi de acestea, preferatele artistului erau un Rolex Oyster 3525 si un Patek Philippe Red din 1954.