Muzeul de Design din Londra devine supermarket prin intermediul creativilor. Se vand produse esentiale, cu ambalaje desenate de artisti la preturi incepand de la 50 de pence
Muzeul de Design din Londra a gasit o cale creativa in jurul ideii de restrictie a vizitelor publicului in institutiile culturale din Anglia, acesta fiind inchise pana pe 19 mai 2021, in conformitate cu normele actuale.
Artista Camille Walala a transformat magazinul muzeului intr-o afacere esentiala, ca benzinariile si magazinele alimentare, folosindu-se de spatiul magazinului muzeului pe care l-a transformat intr-un supermarket. Cu ajutorul unor alti artisti, au populat rafturile magazinului cu diverse obiecte, proiectul avand ca scop strangerea de fonduri pentru institutie.
Din informatiile prezentate de The Guardian, este probabil primul supermarket dezvoltat de o echipa de artisti.
„Strazile noastre, muzeele si galeriile noastre au fost puternic lovite de pandemie; aceasta este o oportunitate de a-i face pe oameni sa se bucure de institutiile noastre culturale in conditii de siguranta si creativitate”, a declarat directorul muzeului, Tim Marlow, intr-un comunicat oficial. „Aceasta instalatie este o oportunitate de a regandi ceea ce cumparam, cine profita si ce consideram esential”, a adaugat el.
Magazinul esential creativ va fi deschis intre 21-25 aprilie, iar instalatia denumita „Supermarket” va fi aprovizionata cu articole esentiale ca painea, cafeaua si orezul.
Camille Walala a proiectat magazinul cu modele indraznete si culori stralucitoare, iar 10 artisti emergenți au proiectat editii speciale pentru a fi vandute la preturi obisnuite in magazinele alimentare. Designul a fost gandit dupa modelul supermarketurilor din anii 1980, explicand pentru The Guardian ca „Am vrut sa fac ceva putin popular si distractiv … vreau sa pun un zambet pe fetele oamenilor. Sper ca va fi vesel.”
Veniturile din editiile limitate, care includ o rola de toaleta proiectata de Michaela Yearwood-Dan (0.50 GBP) sau un sapun de vase proiectat de Jess Warby (2 GBP), vor sprijini Muzeul Designului, institutie care a inregistrat o scadere de 92% a veniturilor de la inceputul pandemiei. Produsele vor avea preturi foarte mici si vor mai cuprinde o cutie de fasole conceputa de Kentara Okwara (0.70 GBP), un borcan de ovaz de terci de Amy Warrall (1.10 GBP) sau o cutie de orez de Joey Yu (2 GBP).
Fondurile stranse vor sprijini un nou program „pay it forward” („da mai departe”) pentru a oferi artistilor si designerilor acces gratuit la expozitii, discutii si evenimente.
„Supermarketul este o modalitate excelenta de a sprijini nu numai Muzeul Designului, ci si de a atrage atentia asupra celor 10 tineri artisti care prin acest proiect au o noua platforma pentru munca lor,” a mentionat Camille Walala in acelasi comunicat.
Initiativa este sustinuta de marca de gin Bombay Sapphire, care are o sticla speciala desenata de Ruff Mercy (28 GBP), care a creat si ambalajul pentru apa tonica (0.80 GBP) si poate fi vizitata pana pe 25 aprilie 2021.