In SUA si Marea Britanie, H&M inchiriaza gratuit costume pentru barbatii care merg la interviuri de angajare.
Gigantul de retail H&M a inceput sa inchirieze gratuit costume pentru barbati timp de 24 de ore. Serviciul este menit sa ajute tinerii care cauta un loc de munca sa faca o prima impresie buna.
Serviciul H&M de inchiriere a fost lansat in Marea Britanie la jumatatea lunii aprilie si urmeaza sa fie disponibil si in SUA din 13 mai. Momentan nu se stie daca va ajunge si in Romania.
Campania se numeste „ONE/SECOND/SUIT” si va functiona pentru inceput, pentru o perioada de proba de trei luni. Include costume bleumarin cu marimi intre XS si XXL alaturi de camasi albe si batiste rosii pentru buzunarul din stanga. Cei dornici pot sa faca o rezervare online iar costumul le va fi livrat acasa de un curier local. Daca este returnat in termen de 24 de ore, serviciul este gratuit. Ulterior, costumul este trimis de H&M direct la curatatorie.
Intarzierile se platesc cu o taxa de 50 de lire sterline in Marea Britanie, bani pe care H&M ii doneaza uneia dintre organizatiilor caritabile pe care le sustine de multi ani. De asemenea, micile defecte si petele care pot fi reparate sau curatate nu vor fi taxate insa daca costumul sufera daune majore, va fi platita o taxa de 117 lire sterline.
Serviciul ar putea revolutiona industria modei, fiind prima data cand este implementat de un gigant cu influenta asupra modei de strada din intreaga lume. Modelul de inchirieri de costume exista la nivel global, inclusiv in Romania, de peste 10 ani.
Campania fost lansata cu mini-film realizat de regizorul american Mark Romanek.
Reclama isi propune sa surprinda emotiile resimtite de tineri in ziua interviului, prezinta o serie de tineri care se pregatesc pentru interviuri de angajare in timp ce asculta un mesaj vocal de la mamele lor care trimit cuvinte de incurajare.
Alaturi de mesajul campaniei, H&M a inclus si o serie de sfaturi si idei pentru tineri care i-ar putea ajuta in interviul de angajare.
Primul sfat este punctualitatea: „da-ti voie sa ajungi la timp, sa fii calm si concentrat, in cea mai buna forma a ta”. Al doilea este pregatirea pentru un posibil interviu online: „Verifica microfonul si camera video. Ai grija ca fundalul pe care il ai sa dea o impresie potrivita.” Urmatorul este cunoasterea numelui celui care conduce interviul: „foloseste numele persoanei care te angajeaza. Si nu uita sa o privesti direct in ochi.” Al patrulea este incurajare in exprimarea parerilor: „Nimeni nu se asteapta ca tu sa ai toate raspunsurile. Dar vor vrea sa stie ce crezi despre job, despre companie si despre industria in care vrei sa lucrezi.” Ultimul sfat este despre a fi direct: „Spune ca vrei jobul. Sa fii direct este un semn ca stii ce vrei in viata.”
Cercetarile efectuate de Bryan Swider si colegii sai de la Scheller College of Business de la Institute of Technology din Georgia, SUA, au descoperit ca cei intervievati au facut o impresie initiala mai buna si au primit scoruri mai mari pentru intrebarile la care au raspuns din timpul primului interviului.
Un alt studiu relevant a fost citat de publicatia The Independent si apartine profesoarei Tricia Prickett si colegilor de la Universitatea din Toledo, Ohio. Decizia pe care au luat-o intervievatorii cu experienta intr-un interviu de 20 de minute privind experienta si abilitatile de munca a fost prezisa de observatorii aleatori analizand primele 20 de secunde ale interviului.