McLaren si Hermès au creat un model Speedtails unic pentru unul dintre cei mai mari colectionari de masini de lux. Automobilul valoreaza peste 7 milioane de dolari.
Manny Khoshbin, unul dintre cei mai cunoscuti colectionari de masini de lux din lume, si-a creat un model unic la care au lucrat doua dintre brandurile lui preferate: McLaren si Hermès.
Initial, Khoshbin a cumparat un exemplar dintre cele 106 McLaren Speedtails create de compania McLaren. Automobilul hibrid cu 3 locuri si aspect aerodinamic spectaculos a costat 2,5 milioane de dolari iar personalizarea i-a urcat valoarea la peste 7 milioane de dolari.
Pentru ca isi dorea un model unic si pentru ca este un mare fan al casei de moda franceze, a trimis masina catre Hermès pentru a fi personalizata in interior cu pielea de calitate exceptionala care a facut accesoriile Hermès printre cele mai dorite din lume.
Constructia si personalizarea masinii au fost realizate pe parcursul unui an si include un motor V8 care ajunge la 96 de kilometri pe ora in 2,9 secunde.
Alegerea celui de-al 24 lea model din seria creata de McLaren a fost un tribut adus lui Charles-Émile Hermès, fiul fondatorului Thierry Hermès care a mutat atelierul companiei pe strada Faubourg Saint-Honoré la numarul 24 in Paris.
Ca un simbol al colaborarii dintre cele doua branduri de lux, litera „H” din logo-ul Hermès este gravata sau taiata cu laserul pe usile masinii si pe capota. In plus, coordonatele geografice ale atelierului Hermès sunt imprimate pe una dintre oglinzile laterale digitale iar coordonatele fabricii McLaren sunt pe partea opusa. Capacele aerodinamice ale rotilor sunt tiparite cu „model unic, decorat de Hermès”. Interiorul include piele groasa folosita de obicei la gentile casei de moda in nuante de alb-galbui si aramiu pe scaune, praguri, bord, podea, captuseala, volan si portbagajele din fata si din spate.
Hermès i-a trimis lui Khoshbin un suport pentru cheie din piele de culoarea caramelului, manusi de conducere asortate si o geanta „de noapte” realizata din aceeasi piele. Geanta a fost personalizata pentru a fi depozitata cu exactitate in portbagajul trapezoidal din fata.
Modelul are un motor V8 de 4 litri cu 746 cai putere si doua turbo compresoare, care, in combinatie cu un motor electric de 308 cai putere produc un varf de 1035 de cai putere. Viteza maxima pe care o atinge este de 400 de kilometri pe ora.
Colectionarul a documentat intr-o serie de videoclipuri postate pe canalul de YouTube detalii despre personalizarea masinii, despre momentul in care a primit-o si modul in care Hermès isi rasfata clientii preferati.
Hermèsare o echipa dedicata pentru „fabrica de visuri”, serviciul de personalizare, mai putin cunoscut, care este disponibil pentru consumatorii de lux. Pentru suma potrivita, aproape orice obiect poate fi personalizat.
Echipa condusa de Pierre-Alexis Dumas, directorul artistic Hermès, include croitori, mesteri, designeri, ingineri care, asa cum este descris pe site-ul companiei, „sunt aici pentru a asculta, a discuta si a traduce orice dorinta. Echipele selecteaza materiale exceptionale, rafineaza aspectul si dezvolta prototipul.” Printre obiectele cel mai des personalizate sunt undite de pescuit, manusi de box, hamace, cufere, costume, jachete de piele, placi de surf, interiorul unui yacht, al unui avion sau al unei masini.
In trecut, compania a colaborat cu brandul de automobile Smart pentru „Fortwo edition Toile H”, o colectie de masini decorate in interior cu piele care putea fi personalizata.
In ultimii ani, casa de moda franceza s-a extins in zona cosmeticelor si a continuat traditia Birkin-urilor de colectie care au ajuns la preturi astronomice.