Ferrari lanseaza prima colectie de moda si deschide un restaurant condus de un bucatar cu 3 stele Michelin
Compania italiana Ferrari se reinventeaza cu o prima colectie de haine pentru barbati si femei si cu un restaurant deschis langa sediul din Maranello. Strategia de extindere in zona produselor de lux a fost gandita de directorul creativ al brandului, Rocco Iannone care a lucrat anterior ca designer pentru Armani.
Dupa 16 titluri de campion la Constructie si 15 titluri de campioni ai pilotilor sai la Formula 1, compania Ferrari se avanta in lumea modei si lanseaza o prima colectie care imbina hainele de strada cu designul italian de cea mai inalta calitate, haute-couture.
Lansarea primei colectii de moda Ferrari a avut loc pe linia de productie a fabricii din Maranello, Italia unde sunt asamblate de obicei motoare sculptate manual de ingineri artizani care produc printre cele mai scumpe masini din lume. Activitatea fabricii a fost oprita special pentru defilarea de moda care a inclus 52 de tinute complete dintre care 80% au fost unisex, un semn al publicului tanar pe care colectia il tinteste.
Designerul colectiei a fost Rocco Iannone care a lucrat anterior pentru Dolce & Gabbana, Giorgio Armani si Pal Zileri. Aspectul pieselor vestimentare a fost inspirat de siluetele, designul si elementele recognoscibile ale automobilelor Ferrari.
Hainele integreaza fibre de carbon si sunt accesorizate cu pantofi Puma si ochelari Ray Ban personalizati cu motivele emblemei brandului. Faimosul cal pe doua picioare a fost incrustat inclusiv in bijuterii realizate din cristale.
Colectia se diferentiaza de hainele care puteau fi cumparate anterior din magazinele Ferrari care erau standard si erau diferentiate numai prin emblema companiei. Merita mentionata si diversitatea marimilor pe care Iannone le-a gandit: de la XXXS la XXXL. Scopul este de a promova brandul in randul tinerilor care ar putea deveni mai tarziu potentiali cumparatori ai masinilor care costa in jur de 200.000 de euro.
Pe langa colectia de moda si restaurantul despre care puteti citi mai jos, Ferrari se pregateste sa isi extinda si oferta de masini cu un SUV pe care il va lansa in acest an si o prima masina electrica in anul 2025.
Compania a preluat restaurantul „Il Cavallino” deschis peste drum de sediul Ferrari si a angajat unul dintre cei mai renumiti bucatari din lume, distins cu 3 stele Michelin.
Restaurantul „Il Cavallino” din Maranello era unul din preferatele lui fondatorului Enzo Ferrari, a fost inchis in 2019 de proprietarii anteriori fiind preluat de Ferrari pentru a fi transformat. Designul interior a fost proiectat de arhitectul India Mahdavi, de origine iraniano-franceza, si include numeroase referinte la istoricul Formula 1 al companiei. Motoarele si componente ale masinilor Ferrari sunt expuse drept piese de arta, laitmotivul fiind faimoasa emblema cu un cal care sta pe doua picioare.
Pentru reinventarea restaurantului „Il Cavallino”, Ferrari l-a angajat pe chef Massimo Bottura, distins cu 3 stele Michelin care a declarat pentru Reuters: „ma uit la trecut intr-un mod critic, nu nostalgic. Si incerc sa aduc tot ce e mai bun din trecut in viitor, sa reinnoiesc traditie in acelasi mod in care o face si Ferrari in fiecare zi”.
Intr-un interviu acordat Reuters, Bottura explica noul concept al restaurantului: „M-am gandit la bunica mea, ca si cum ar fi aterizat de pe Luna dupa doi ani si apoi a fost lasata in bucataria Cavallino. Nu te poti atinge de tortellini, e ceva traditional. Insa poti lucra la felul in care este prezentat pe masa.”
Massimo Bottura a devenit cunoscut pentru modul in care reuseste sa imbine traditia cu elemente moderne. Acesta a fost si motivul pentru care a fost ales pentru Ferrari, intr-un moment in care compania incearca sa isi pastreze valorile si traditia dar sa reimprospateze imaginea. Astfel, restaurantul deja deschis va oferi felui de mancare gourmet cu ingrediente locale, aromele vor fi traditionale dar modul de prezentare va fi contemporan, cu o nota artistica.
Meniul va include Cotechino alla Rossini cu trufe minerale si sos de visine Modena, gnocco prajit servit cu mezeluri, paine realizata din cereale vechi, dospita in mod natural si tortellini gatiti in bulion de capon, serviti cu crema Parmigiano Reggiano. Tortellini folositi vor fi special realizati de grupul Tortellante, un proiect de instruire care ii invata pe tinerii adulti cu austism arta de a face tortellini.
Restaurantul va avea preturi mai accesibile decat ceea ce ar fi asteptat de la Ferrari, fiind destinat atat detinatorilor de masini foarte scumpe dar si fanilor care si-a dori sa „guste” luxul absolut.
Bottura a colaborat cu Gucci pentru a deschide primul restaurant al casei de moda italiene numit „Osteria” din Florenta.
Experienta a fost repetata anul trecut cu un restaurant similar in Beverly Hills. Chef-ul este unul dintre cei mai cunoscuti din lume, reusind sa influenteze tendintele culinare ale ultimilor ani, asa cum puteti descoperi mai jos.
In 2017 si 2018, restaurantul sau „Osteria Francescana” din Modena a fost ales drept „Cel mai bun restaurant din lume” de catre un juriu format din specialisti culinari.
Recent, Bottura a aparut pe Netflix in „Waffles & Mochi”, un serial produs de fostul Presedinte american Barack Obama si fosta Prima Doamna Michelle Obama. Serialul pune in scena doua marionete care merg prin toata lumea pentru a afla povesti gastronomice si a invata sa gateasca cat mai sanatos, cu ingrediente proaspete.
Intre timp, la Hollywood se pregateste un film despre viata fondatorului Enzo Ferrari in care Hugh Jackman ar putea juca rolul principal.
Filmul va reda un moment de cumpana din viata familiei Ferrari, din vara anului 1957, cand compania de masini devenita acum legendara, si pe care el si sotia sa, Laura, au construit-o, era atunci in faliment. Casatoria lor furtunoasa a fost afectata de moartea fiului lor, Dino, iar celalalt fiu al lui Ferrari, Piero, in varsta de 12 ani, rezultatul unei povesti romantice, se chinuia sa-si gaseasca locul in lume.
In 2019, Enzo Ferrari a fost jucat de Remo Girone in filmul „Ford v Ferrari” care a fost premiat cu 2 premii Oscar si a strans peste 225 de milioane de dolari din box office.