Skip to content

Arena Verona care gazduia spectacole cu decoruri imense are acum scenografie in videoclipuri 3D. Decorul a fost gandit pentru a respecta regulile de distantare sociala, fara a renunta la calitatea productiei.

Amfiteatrul Arena Verona din nordul Italiei si-a reluat activitatea, spectacolele fiind acum completate de imagini dinamice 3D, difuzate pe ecrane imense cu LED-uri, care recreaza decorul.

Noua scenografie a fost gandita pentru a respecta regulile de distantare sociala, fara a renunta la calitatea productiei. „Am inteles deja anul trecut, in noiembrie, ca trebuie sa avem un alt plan, in eventualitatea ca nu putem folosi marile seturi”, a declarat directorul general al Arena, Cecilia Gasdia, citata de agentia de presa Associated Press. „La urma urmei, Verona Arena este obisnuita sa faca spectacole uriase, putin faraonice, cu o mare calitate artistica.”

Directorul adjunct de creatie, Stefano Trespidi, a folosit tehnicienii DWOK, o companie italiana specializata in design video avansat, care a ajutat la crearea in premiera a sezonului complet virtual La Scala 2020 si a proiectat seturi virtuale pentru o productie de „Aida” la Opera din Sydney.

„Sunt artisti si tehnicieni in acelasi timp, iar acest lucru nu este usor”, a spus Trespidi. „Aceasta este o mare inovatie; inovatiile au nevoie de timp pentru a se concretiza. Procesul pe care l-am inceput astazi nu stim unde ne va duce. Cu siguranta, ne va duce mai departe. ”

Deschiderea sezonului a avut loc vineri cu o doua spectacole, „Cavalleria rusticana” a lui Pietro Mascagni si „Pagliacci” a lui Ruggiero Leoncavallo, o productie planificata pentru sezonul 2020 care nu a fost niciodata pusa in scena din cauza restrictiilor. Mai mult, o parte dintre decorurile din lemn pentru „Cavalleria” au ramas neterminate la atelierul de creatie a Arena de la marginea orasului, fiind rezervate probabil pentru o editie viitoare, noteaza Associated Press.

In schimb, un sat sicilian a fost creat pe 400 de metri patrati de ecrane LED, cu proiectii ale unui deal, o fatada a bisericii si cladiri inghesuite, toate in ansamblu tridimensional. Norii in miscare au oferit scenei dinamism, in timp ce cantaretii si actorii se deplasau in sus si in jos pe o scara fizica si printr-un prim-plan cu mese si scaune pentru a crea o piata centrala.

In timp ce „Cavalleria rusticana” a fost pusa in scena cu nostalgie in negru, alb si gri, distributia „Pagliacci” a fost imbracata in costume stralucitoare cu ajutorul tehnologiei, pe un fundal inspirat de un platou de film Fellini si subliniind coliziunea vietii reale si a teatrului in opera.

Componenta video include, de asemenea, imagini cameo din muzeele italiene din fiecare dintre cele cinci opere noi, inclusiv „Aida”, „Nabucco” si „La Traviata”. Colaborarile, inclusiv cu Muzeul Vaticanului, Uffizi si Muzeul Egiptean din Torino, sunt menite ca un gest de solidaritate cu o alta ramura culturala care a suferit restrictii in timpul pandemiei.

„Au gasit aceasta solutie minunata care functioneaza foarte bine”, a spus tenorul Yusif Eyvazof, care canta rolul Canio / Pagliaccio. „Este atat de frumos ce vezi, incat nu observi ca nu este un set real. Publicul poate vedea un spectacol real si nu doar un concert.”

Eyvazof a declarat ca ecranele au un avantaj suplimentar: „Este foarte confortabil pentru voce. Este un zid, care ofera si suport acustic, iar acest lucru este foarte important in Arena, pentru ca noi cantam in aer liber. ”

In acest moment, doar 6.000 de invitati pot fi simultan in Arena Verona, in loc de 13.500 inainte de pandemie. Muzicienii orchestrei sunt separati de distante de doi metri, corul este asezat pe scena lasata in amfiteatru ca un cor grec, iar membrii distributiei care nu canta poarta masti atunci cand scena se aglomereaza.

Citește în continuare