Skip to content

Iris Apfel celebreaza 100 de ani prin lansarea unei colectii de machiaj. Intr-un interviu recent a declarat ca „Daca as fi incetat sa lucrez, as fi disparut”.

 

Considerata una dintre cele mai stylish femei ale secolului trecut si prezent, Iris Apfel ramane o inspiratie chiar si in pragul varstei de 100 de ani. Prin noul proiect pe care il lanseaza cu brandul de beauty Edward Bess stabileste noi limite pentru ce inseamna sa fii centenar si cum poti fii activ, cool si apreciat in a doua parte a vietii.

Apfel a lucrat impreuna cu brandul lui Edward Bess pentru o colectie de machiaje, prima din cariera ei. Include 3 produse: un ruj, un blush si farduri pentru ochi.

Colectia va fi disponibila in editie limitata pe site-ul lui Edward Bess si la magazinul Muzeului Peabody Essex din Massachusetts care i-a dedicat lui Apfel o intreaga aripa unde sunt expuse 90 de tinute complete purtata de ea si sotul ei si peste 1000 de piese vestimentare si accesorii.

Pachetul cu cele 3 produse cu o husa speciale pentru depozitare este de 150 dolari: rujul „Ode to iris”, fardurile „Eye Love Iris Style” si blush-ul in doua culori, pal si rosu, „Blushing Icon Ravishing Rouge”. Rujul colorat in faimoasa nuanta rosie pe care Iris Apfel o poarta cel mai des este pus in vanzare separat, inca din 2018, si costa 50 de dolari.

Edward Bess, care se cunoaste cu Apfel de aproape un deceniu, a declarat pentru WWD ca proiectul a fost o provocare distractiva pentru ca a avut o muza incredibila: „E o presiune mare cand vrei sa celebrezi pe cineva care evoca atat de mult fler, stil, carisma, individualitate, creativitate si longevitate. Cred ca Iris este o dovada a faptului ca lucruri si oamenii cu adevarat mareti primesc mereu recunoasterea pe care o merita si nu se demodeaza niciodata.”

Despre rujul creat, Bess spune ca s-a intamplat intr-un mod organic: „Iris iubeste rujul, stiti deja ca iubeste culorile puternice. In plus, am creat cutiile pentru blush in forma ochelarilor ei preferati.”

In plus, Apfel va lansa si o noua colectie de ochelari cu 100 de modele pentru cei 100 de ani pe care ii va implini pe 29 august.

Colectia a fost creata impreuna cu brandul de ochelari Zenni si va include, asa cum era de asteptat, modele colorate, supradimensionate, de forma rotunda si cu accesorii si detalii extravagante. Apfel a declarat ca „ador ochelarii si cred ca o pereche de ochelari frumoasa iti pot face intreaga tinuta frumoasa. Am inceput sa ii colectionez cu mult inainte sa am nevoie sa ii folosesc. Pentru mine, o pereche de ochelari completaza orice aparitie. Si poti sa creezi impresia ca ai schimbat ceva doar schimband ochelarii.”

Apfel priveste optimista spre viitor si planuieste sa lucreze cu Zenni pana in anul 2024. In total vor lansa 5 colectii sub egida „Iris Apfel Edit”, fiecare colectie reprezentand un anume stil in care se regaseste muza centenara: „Live Colorfully” va avea modele in forma cat-eye, in nuante puternice, cu imprimeuri florale, cu buline albe si negre. Colectia „Bazaar Treasures” va fi un omagiu adus pasiunii lui Apfel pentru pietele de vechituri, „Signature Style” va include numai ochelari supradimensionati, „Structural Design” va avea modele inspirate din arhitectura iar „Mini Iris” va fi o colectie speciala pentru copii.

Anul acesta, Apfel va mai lansa si o colectie de produse de decor pentru casa alaturi de Lowe’s Cos si o selectie de piese vestimentare si accesorii cu Etsy.

Nascuta in 1921 intr-o familie de evrei, Apfel este singurul copil al lui Samuel Barrel, a carui familie detinea o afacere cu sticla si a sotiei sale, Sadye, de origine rusa, care detinea un magazin de moda. 

Desi a crescut la o ferma de langa New York, mergea adesea in oras cu metroul pentru a explora Manhattan-ul unde s-a indragostit de magazinele de antichitati din Greenwich Village. Ulterior, a urmat doua facultati: istoria artei la New York si arta plastica si decorativa la Universitatea din Wisconsin.

Iris Apfel si-a inceput cariera ca designer de interior in timpul Razboiului Rece si in cativa zeci de ani a strans o colectie impresionanta de haine, costume si bijuterii din calatoriile din intreaga lume. In 1948 s-a casatorit cu Carl Apfel (care a decedat in 2015 la varsta de 91 de ani) si au deschis impreuna o firma specializata in tesaturi care imitau materialele din secolele XVII, XVIII si XIX. Obisnuiau sa calatoreasca in Europa de cel putin 2 ori pe an pentru a gasi astfel de tesaturi. Faptul ca acopereau o nisa atat de specifica in piata americana i-a transformat in preferatii aristocratilor new-yorkezi, primind oferte inclusiv de la Casa Alba. De-a lungul timpului, a lucrat pentru majoritatea proiectelor de redecorare a resedintei prezidentiale, proiectul fiind supervizat, in mod traditional, de Prima Doamna. Astfel, a lucrat pentru Casa Alba sub administratiile conduse de Harry S.Truman, Dwight Eisenhower, John F.Kennedy, Lyndon B.Johnson, Richard Nixon, Gerald Ford, Jimmy Carter, Ronald Reagan si Bill Clinton.

Imediat dupa implinirea a 84 de ani, Institutul de Costume de la Muzeul Metropolitan de Arta din New York i-a dedicat o expozitie in care i-a expus o mare parte din vasta ei colectie. De atunci, popularitatea ei a fost in continua ascensiune, are peste 1,6 milioane de urmaritori pe Instagram si o papusa Barbie care ii seamana. 

Citește în continuare