Povestea vietii lui Roberto Cavalli va fi transformata intr-un film regizat de Giulio Base. Designerul in varsta de 80 de ani este inca in viata dar casa de moda pe care a fondat-o este in pragul falimentului.
Producatorii italieni Andrea Iervolino si Monika Bacardi au anuntat filmul „Just Me!” care va spune povestea vietii unui designer excentric cu un parcurs neobisnuit: Roberto Cavalli.
Iervolino si Bacardi au cumparat drepturile de utilizare a cartii autobiografice „Just Me!” scrisa de designer si lansata in 2013 si vor incepe procesul de productie in curand. Spre deosebire de majoritatea filmelor biografice ale designerilor realizate in mod obisnuit dupa moartea acestora, Iervolino Lady Bacardi Entertainmenta obtinut drepturile de adaptare a cartii direct de la Cavalli.Singura regula impusa de acesta este ca Freedom, compania care il reprezinta in mod legal, sa aiba ultimul cuvant in privinta aprobarii scenariului.
Filmul a fost anuntat in premiera de The Hollywood Reporter si il va avea ca regizor pe Giulio Base care va adapta cartea pentru marele ecran. Base care este cunoscut deopotriva ca regizos si actor, a mai lucrat pentru „The Inquiry”, „Imperium: Pompeii si „Doc West”.”
Filmarile vor incepe in luna martie in Italia, titlul filmului va fi acelasi ca numele cartii si va urma povestea vietii lui Cavalli din copilarie pana cand a gasit succesul in lumea modei.
Iervolino care a castigat in 2015 si 2016 trei trofee pentru „Cel mai bun producator” la Festivalul de Film de la Venetia, a declarat pentru Hollywood Reporter ca „Roberto Cavalli este un fashion icon a carui viata incredibila nu poate fi replicata. Insa povestea lui poate fi spusa intr-un mod cat mai verosimil si distractiv, asta e ceea ce ne propunem sa facem cu acest film. „
Alaturi de Bacardi, Iervolino a finalizat recent filmarile pentru un alt film biografic: „Lamborghini” in care Frank Grillo il joaca pe Ferruccio Lamborghini, Gabriel Byrne este Enzo Ferrari si Mira Sorvino este Annita Borgatti. A fost regizat de castigatorul de Oscar Bobby Moresco si va fi lansat in 2022.
Cartea „Just Me!” este o compilatie a unor notite in care Cavalli a notat amintirile pe care le avea incepand din copilaria petrecuta in Florenta in timpul celui de-al Doilea Razboi Mondial, la uciderea tatalui sau de catre soldatii germani, primii pasi pe care i-a facut in lumea modei si primele vedete internationale pe care le-a imbracat pe covorul rosu.
In carte, Cavalli povesteste ca si-a inceput aventura in intimitatea casei parintilor, fiind influentat de mediul florentin in care a crescut pe care il numeste, asa cum o fac multi altii „leaganul Renasterii”. De cateva ori, a tinut sa nu mentioneze ca nu se vede nici stilist si nici designer, el crede despre el ca este un artist al modei deoarece a creat si chiar inventat tehnici de lucru cu materialele care sunt utilizate si astazi.
S-a nascut pe 15 noiembrie 1940 in Florenta, intr-o familie in care bunicul era un pictor impresionist apreciat iar mama lui era croitoreasa.
A inceput sa studieze moda la Institutul de Arta din Porta Romana unde a asimilat tehnici de imprimare ale materialelor, despre cum sunt alese culorile pentru diferite texturi si cum se amesteca pigmentii pentru a crea combinatii armonioase care pot fi ulterior purtate pe o rochie.
A fost descoperit in anii ’70 de Mario Valentino – care nu este acelasi om din spatele casei de moda Valentino – unul dintre cei mai influenti producatori de marochinarie din zona Florentei. A fost primul om de afaceri care a crezut in combinatiile de culori pe care le realiza Cavalli in piele naturala, l-a convins sa intre in lumea modei si l-a ajutat sa creeze si sa produca o prima colectie. Desi nu avea experienta de croitor indeajuns de vasta, Cavalli a pornit in acelasi mod in care o fac multi tineri de astazi: de la ambalaj si de la modul cum isi doreste sa fie cunoscut. Astfel, a decis inca de la inceputuri sa puna accentul pe culori puternice, imprimeuri florale si motive care imitau pielea unor animale exotice. Spre deosebire de toti ceilalti designeri de top ai vremurilor, nu era interesat in croiuri cat mai spectaculoase sau siluete neobisnuite. Atentia lui era strict asupra materialelor si a imprimeurilor, s-a gandit ca „imprimeul de piele unui animal pe pielea unui alt animal va fi o inovatie”. A vorbit onest despre modul in care a lucrat de la inceput cu un grup de croitorese din zona pe care le-a angajat pentru a-i coase prima colectie: „mi-am bazat succesul pe intuitie si stiam ca am dreptate. Am inceput sa decorez pielea la temperaturi inalte, sub presiune pentru a crea efectul de miscare si de relief. Putini oameni stiu ca eu am creat si initiat aceste tehnici de lucru cu pielea.”
In primii ani a primit comenzi de materiale de la case de moda precum Hermès sau Pierre Cardin iar in 1972 si-a deschis primul magazin in Saint Tropez. S-a gandit ca va fi un loc de afaceri prolific deoarece Coasta de Azur devenea locul preferat de vacanta al europenilor. Pana spre sfarsitul anilor ’80 s-a bucurat de un succes local insa brandul nu era atat de cunoscut deoarece tendintele vremurilor erau inspirate de estetica japoneza si belgiana.
La inceputul anilor ’90, Cavalli a inceput sa utilizeze denimul ca material pe care sa imprime texturile animale si florale care il fascinau. In 1995 a dat lovitura cand a lucrat cu Lycra pentru a inventa primele perechi de jeans stretch, lucru care l-a plasat drept pionier in lumea modei. Pana in anii 2000, a lansat linia Cavalli Jeans redenumita ulterior „Just Cavalli” iar in 2004 a sponsorizat expozitia „Wild: Fashion Untamed” de la Muzeul Metropolitan de Arta din New York. Avand sustinerea revistelor Vogue si Playboy, care l-a angajat sa recreeze faimosul costum de iepuras, designerul s-a pozitionat mult mai diferit fata de alte case de moda italiene cunoscute la nivel global. Estetica exotica, excentrica si foarte kitsch pe alocuri a lansat noi tendinte si a generat si un imperiu global care includea vodka, parfumuri, vinuri, restaurante, cluburi. Cavalli devenise un stil de viata care isi continua ascensiunea in Hollywood prin colaborarea cu nume precum Christina Aguilera, Jennifer Lopez, Spice Girls si H&M alaturi de care a lansat prima colectie accesibila publicului larg care s-a vandut pana la epuizare in cateva ore.
Decada inceputa dupa 2010 a marcat o schimbare majora in lumea modei. A readus minimalismul la moda prin trendul „normcore” urmat de culori pastelate si estetica „2.0” in care muzica k-pop, designerii japonezi si hainele mult mai confortabile au devenit mai vandute decat stilul exotic al anilor anteriori.
Treptat, designerul a intampinat probleme, a fost nevoit sa isi vanda o mare parte a afacerilor sale catre companii din Orientul Indepartat pana la punctul in care, in 2019 au fost depuse actele pentru faliment. Din 2013, brandurile sale de moda functioneaza in pierdere, recent au fost inchise majoritatea magazinelor americane. Viitorul brandului pare incert, nu exista informatii clare legate de situatia curenta asa ca filmul care va fi produs in curand ar putea fi un mare ajutor in relansarea lui Cavalli in moda.
Filmul biografic dedicat lui Cavalli este parte dintr-o tendinta a ultimilor ani de a reimprospata imaginea brandurilor care erau la moda in anii ’90. Desi brandurile declara ca nu sunt implicate in mod direct in productiile de la Hollywood, cunoscatorii in marketing declara ca sunt strategii inteligente de relansare ale unor produse considerate prafuite sau necunoscute publicului tanar.
Cel mai bun exemplu este Versace, brand care a fost promovat cu ajutorul serialului „The Assassination of Gianni Versace: American Crime Story”. Desi mini-seria spune povestea asasinarii designerului aflat la conducerea casei de moda, productia a fost multi-premiata, a avut recenzii bune si a readus in atentie stilul creat de Gianni Versace in anii ’90. La cateva luni dupa lansarea episoadelor, Donatella Versace a reusit sa vanda toate afacerile brandului catre compania lui Michael Kors care se ocupa si astazi produsele Versace.
Desi Gucci este un brand foarte la moda in ultimii ani printre tineri, in cateva saptamani va fi lansata si productia „House of Gucci” care spune povestea dramatica a modului in care a fost asasinat mostenitorul casei de moda Gucci. Productia regizata de Ridley Scott este una dintre cele mai mari realizate de la inceputul pandemiei, mai multe puteti afla mai jos.