Chris Martin a anuntat ca pana in 2025 vor lansa ultimele 3 albume din cariera Coldplay. Penultimul va fi un musical si ar putea fi insotit de un film iar ultimul va fi o revenire la origini.
In luna decembrie a anului trecut, Chris Martin a anuntat ca trupa Coldplay va inceta sa mai creeze muzica noua dupa anul 2025. Intr-un interviu acordat recent publicatiei NME, artistul a confirmat ca in urmatorii 3 ani vor mai lansa alte 3 albume iar unul dintre ele va fi sub forma unui musical.
Incepand cu 18 martie 2022, Coldplay va porni turneul mondial „Music of the Spheres” care va promova albumul cu acelasi nume lansat in luna octombrie a anului trecut. Este al noualea material de studio creat de Chris Martin, Jonny Buckland, Guy Berryman, Will Champion si Phil Harvey iar dintr-un interviu acordat de solistul trupei publicatiei NME, pare ca va fi inceputul ultimului capitol muzical din cariera grupului britanic.
Noul turneu va incepe in San Jose, Costa Rica si va vizita 3 continente – pana acum au fost anuntate 52 de concerte, majoritatea se vor desfasura pe stadioane iar in perioada 2 iulie – 24 august 2022 ii puteti asculta live intr-unul din marile orase europene incluse in lista turneului – detalii aici.
Anuntul retragerii Coldplay se afla la orizont de ceva vreme. In 2019 au declarat ca nu vor lansa un turneu pentru albumul „Everyday Life” din cauza impactului negativ pe care concertele de mare anvergura il au asupra mediului inconjurator. Intre timp, s-au straduit sa gaseasca solutii la aceste probleme si au preluat idei utilizate in ultimii ani de Billie Eilish si Massive Attack care si-au dezvoltat un mod aparte de a canta live in care majoritatea deciziilor sunt luate in functie de impactul pe care il au asupra naturii si a crizei climatice.
Pentru noul turneu, vor implementa o serie de masuri sustenabile prin care incearca sa reduca emisiile direct de carbon cu 50% comparativ cu ultimul turneu al trupei din 2016 si 2017. Mai multe despre aceste schimbari puteti afla mai jos.
Chris Martin a trasat o harta a urmatorilor 3 ani pentru Coldplay si a declarat ca este sigur ca nu vor mai lansa muzica noua dupa 2025: „Nu doar cred ca asta vom face. Stiu ca asta vom face. Catalogul Coldplay se va incheia atunci.”
Martin a spus ca „Vom avea 12 albume in total. Pentru ca ne ia foarte mult sa punem tot ce avem in ele. Iubim ce facem si e minunat dar este si foarte intens. Si pentru ca stiu ca acest drum este finit, nu simt ca procesul de a crea muzica este dificil, mi se pare ca „Asta e ceea ce ar trebui sa facem”.
In privinta concertelor, solistul este de parere ca „poate ca vom continua sa facem turnee, mereu vom fi impreuna ca un grup de muzicieni si prieteni. Dar cred ca povestea albumelor noastre se termina aici.”
In alte doua interviuri acordate recent, Martin a adaugat ca este interesat in dezvoltarea unui film de tip musical cu melodiile Coldplay, penultimul album va fi un musical iar ultimul va fi o revenire la origini si va purta numele trupei.
Declaratiile membrilor trupei Coldplay vin dupa un album care a avut succes dar care a marcat o colaborare considerata drept „fortata” de catre criticii de specialitate. Mai exact, britanicii au lansat single-ul „My Universe” alaturi de fenomenul k-pop BTS care are un public mult mai tanar dar nu se inscrie deloc in linia colaborarilor artistice de pana acum, asocierea celor 2 grupuri a parut mai degraba un plan de marketing realizat la insistentele unei case de discuri.
Basistul Guy Berryman a spus pentru NME ca „anterior existau atat de multe limite care nu ar fi permis o colaborare precum cea cu BTS sa se fi intamplat”. Intre timp, Berryman a inceput sa se reprofileze treptat si a lansat propriul brand de moda cu o prima colectie sport. In plus, si-a extins compania care reface masini de epoca produse in Italia. Colectia lui personala de masini numara cateva piese foarte rare pe care le prezinta constant la targurile de specialitate din Europa.
Interviurile acordate de ceilalti membri ai trupei pentru a promova single-ul „My Universe” includ o serie de declaratii prin care acestia incearca sa apere alegerea de a lucra cu trupa sud-coreeana dinainte ca presa sau fanii sa ii atace pentru optiunea lor: „Este o nebunie sa crezi ca este rau sa faci schimbari. Vrem sa crestem si sa imbratisam culturi din intreaga lume”, a adaugat tobosarul Will Champion.
In plus, albumul „Music of the Spheres” a mai avut colaborari cu Selena Gomez, o alta alegere neobisnuita pentru universul muzical Coldplay, dar si melodii produse de Max Martin care a realizat cele mai mari hituri din muzica pop a ultimilor 30 de ani, de la „Baby One More Time” (Britney Spears) la „I Kissed a Girl” (Katy Perry) sau „Shake it off” (Taylor Swift).
Coldplay este cea mai bine vanduta trupa britanica a acestui secol, iar povestea ei incepe in 1996.
Coldplay a devenit nu doar una dintre cele mai celebre trupe rock din punct de vedere comercial, ci una dintre cele mai populare trupe indragite de participantii la concerte, datorita muzicii lor deosebite si a atitudinii hiper-concert, care se reflecta cu succes in fiecare show.
In ultimele spectacole, trupa a folosit efecte speciale cu lumini si sunete, inovatii tehnologice si moduri neobisnuite de a interactiona cu publicul.
De-a lungul timpului, Coldplay a castigat numeroase premii Grammy, devenind faimoasa odata cu lansarea single-ului Yellow. Lansat in 2008, albumul „Viva la Vida or Death and All His Friends” a fost premiat cu doua premii Grammy, pentru „Cel mai bun album rock al anului” si pentru „Cea mai buna formatie”. Tot din acest album face parte si hit-ul Viva la Vida care a primit premiul Grammy pentru „Cantecul anului 2008.” In acelasi an, la Q Awards, trupa britanica a castigat premiul pentru The Best Act in the World Today.
Trupa Coldplay a castigat sapte premii Grammy, opt premii Brit Awards si cinci NME Awards.
In anul 2011, Mylo Xyloto – cel de-al cincilea album de studio al trupei britanice, un album-concept despre dragoste – a depasit recordul celor mai vandute copii digitale ale unui album. Doar in prima saptamana, pe iTunes s-au vandut peste 500.000 de copii digitale. In total au fost vandute peste 20 milioane de copii digitale.