In Grecia, McDonald’s a transformat tablourile impresioniste ale lui Manet si Renoir in reclame amuzante.
Una dintre cele mai amuzante campanii de marketing din ultima vreme provine de pe teritoriul grecesc acolo unde agentia DDB Athens a incercat sa rebranduiasca celebra punga de hartie de la McDonalds sub forma unui obiect „clasic”. Asocierea a fost realizata intr-un mod creativ prin introducerea pungii de hartie in cele mai faimoase tablouri impresioniste.
Au fost utilizate tablouri considerate „clasice” precum „Figurile de pe plaja” ale lui Renoir sau „Barul de la Folies-Bergère” al lui Manet.
In timp ce in prima pictura a fost inclusa punga McDonalds intr-un mod destul de organic, fiind tinuta in mana de una dintre doamnele care purta anterior un cos de picnic, in celebra lucrare a lui Manet despre care s-au scris carti si sute de studii si interpretari istorice, pe bar a fost pictata, la vedere, o portie de Chicken Nuggets, alaturi de punga cu logo-ul companiei. Mesajul este simplu: „Meant to be a classic” – „Menit sa fie clasic”.
A treia pictura utilizata este „In Conservator” realizata de Edouard Manet in 1879 care reda un cuplu care se relaxeaza intr-o zona de gradina. In noua versiune a tabloului, gentleman-ul se apleaca spre doamna asezata pe banca tinand in mana o cutie de suc de la McDonald’s.
Campania creata de DDB Athens este distractiva si utilizeaza operele de arta intr-un mod amuzant. Ilustratiile in stil impresionist au fost create de Gerasimos Chatzis in timp ce directia creativa a apartinut echipei formata din Costas Vanis si Eirini Tzioti.
Mesajul transmis este acela ca logo-ul brandului si produsele acestuia, inclusiv ambalajele, au devenit clasice si sunt parte din cultura pop si din viata de zi cu zi a multora.
Campania a fost promovata pe retelele de socializare din Grecia si pe strazile Atenei unde se desfasoara in prezent o rebranduire a companiei pentru a-i convinge pe clienti sa utilizeze optiunea de Drive In, sa devina familiari cu comenzile luate la pachet (din cauza restrictiilor pandemice).
Este o campanie inovatoare pentru McDonald’s care nu se asociaza in mod obisnuit cu sfera creativa si exista o grija deosebita pentru modul in care sunt asociate elementele de branding recognoscibile ale companiei. Insa nu e prima oara cand se face asocierea cu lucrari de arta celebre si cand sunt modificate capodoperele Vechilor Maestri.
In 2019, compania a lansat o campanie de promovare a noului produs, la vremea respectiva, Big Mac Bacon in care i-a transformat pe Mona Lisa, cuplul din „Goticul American” si pe Van Gogh, intr-unul din numeroasele sale autoportrete. Mesajul a fost similar, legat tot de ideea de „clasic: „A classic with bacon”.
Daca „Mona Lisa” lui Leonardo Da Vinci sau Van Gogh nu erau neaparat asociati cu interesul in vremurile in care traiau, arta fiind deseori o evadare din cotidian, cei 2 artisti alesi pentru noua campanie – Manet si Renoir – sunt apreciati in mod deosebit pentru faptul ca s-au inspirat din viata cotidiana a epocii in care au trait – finalul secolului al XIX-lea – si incercarea de a surprinde cat mai fidel viata pariziana.