Manolo Blahnik si Birkenstock lanseaza o colectie care imbina stilurile celor doua marci. Sandalele acoperite in catifea si cristale sunt livrate intr-o mini valiza si costa in jur de 700 de euro.
Manolo Blahnik si Birkenstock, doua dintre cele mai dorite branduri de incaltaminte din lumea modei si-au reunit binecunoscutul lor stil estetic pentru o colectie capsula. Include 6 stiluri de pantofi si sandale care imbina stilurile clasice Birkenstock cu designul ornamentul de inspirate Rococo pentru care este cunoscut Manolo Blahnik.
Designerul Manolo Blahnik, care a devenit celebru dupa ce pantofii sai au fost purtati de Sarah Jessica Parker in serialul „Sex and the city”, a declarat ca „Birkenstock au fost in garderoba mea inca de la inceputurile lor. I-am iubit si ii port de multi ani. Sunt incantat ca am reusit sa colaboram, imbinarea esteticii Manolo Blahnik cu confortul de zi cu al Birkenstock este un lucru pur si simplu minunat”.
In „Sex and the city”, personajul Carrie vorbea deseori despre perechea perfecta de Manolo Blahnik iar sotul sau, Mr.Big a cerut-o in casatorie oferindu-i pantofii mult doriti.
Noua colectie include 3 stiluri de sandale Birkenstock Arizona care sunt disponibile in modele de catifea fuchsia, albastre si piele neagra. Fiecare dintre cele 3 modele prezinta ornamente precum cristale pe catarama care amintesc de detaliile tocurilor clasice ale lui Manolo Blahnik, mai exact al modelului Hangisi.
Exista, de asemenea, cate o versiune din piele neagra si catifea fuchsia si albastru pentru sabotii Boston, decorati de asemenea cu catarame ornamentate cu mici cristale. Fiecare pereche cumparata va fi livrata intr-o cutie deosebita cu buline si o punga speciala care protejeaza pantofii de praf si murdarie. Preturile acestora variaza intre 685 si 740 dolari.
Colaborarea celor 2 branduri vine dupa ce Blahnik si nepoata sa, Kristian Blahnik, au fost modele pentru campania Birkenstock din primavara anului 2020. Cei doi au fost fotografiati in primul magazin al marcii de pe Old Church Street din Londra purtand propriile perechi de pantofi confortabili.
Colectia capsula va fi disponibila incepand cu 24 martie in magazinele Manolo Blahnik, pe site-ul 1774.com si alti retaileri din intreaga lume. Este o prima parte a colectiei, urmand ca in luna iunie sa apara o continuare a acestei colaborari.
In mod obisnuit, sandalele Birkenstock nu sunt asociate cu produsele de lux, fiind considerati drept pantofii potriviti pentru vacante. Insa ultimii ani, pe masura ce publicul a cautat confort in locul extravagantei, cei mai mari designeri de lux s-au grabit sa colaboreze cu Birkenstock.
La finalul anului 2020, editia britanica a publicatiei Vogue a numit Birkenstock drept „sandalele anului” dupa ce cautarile pentru celebrii pantofi care pot fi purtati inclusiv prin casa au crescut cu peste 225% la inceputul pandemiei.
Brandul a mai lansat colectii in colaborare cu designerul conceptual Rick Owens, cu brandul italian Valentino, cu Celine, Proenza Schouler, Jil Sander, Toogood si Stussy. In urma cu 2 ani, la Saptamana Modei de la Paris, casa de moda Dior a dezvaluit propria reinterpretare dupa Birkenstock care include catarame gravate cu logo-ul Dior si broderii cu motive florale.
In februarie 2021, colectivul artistic MSCHF din Brooklyn a facut furori cu o colectie in editie limitate de sandale in tilul Birkenstock realizate din genti Hermes Birkin. Pantofii au fost vanduti cu preturi intre 34.000 si 76.000 de dolari si nu au fost asociate, in mod oficial, cu Hermes sau Birkenstock.
Rezultatul acestor colaborari a fost interesul crescut al brandurilor de lux in achizitia Birkenstock. In urma cu cateva saptamani, conglomeratul de lux LVMH a cumparat majoritatea actiunilor detinute de familia care a deschis afacerea Birkenstock. In lunile care urmeaza, brandul va trece printr-o campanie de repozitionare pentru a se adresa si consumatorilor de lux.