(Interviu) Bridgerton s-a intors. Erika Ökvist, creatoarea designului pentru make-up si par: “Imbin o referinta istorica cu o referinta mai moderna, cum ar fi o sedinta foto de coperta pentru Vogue sau Harper’s Bazaar”
Avem online sezonul 2 al serialului Bridgerton, iar asta inseamna ca multe doamne si domnisoare vor face un binging intens pentru o mica evadare in alt timp si spatiu.
Daca subiectul ramane in zona unor povesti romantice cu intriga usoara, ceea ce face foarte valoros serialul este desfasurarea impresionanta de forte in productie: costume, makeup, coloana sonora.
Netflix a lansat un video special care anunta lansarea noului sezon, cu muzica, dans si artisti români – in care protagonsiti sunt Mihai & Elwira Petre. Acesta a fost filmat la Ateneu, iar costumele au fost oferite de catre Peris Costumes din Madrid, cei care au creat rochii pentru primul sezon din Bridgerton, o parte dintre ele sunt purtate chiar de către dansatori, în video.
Prin amabilitatea Netflix va oferim un interviu cu Erika Ökvist, cea care a gandit partea de makeup si peruci pentru acest serial. E o privire in culisele productiei care va va ajuta sa vedeti dintr-o alta perspectiva serialul.
Cum ajuta coafura si machiajul din BRIDGERTON la transformarea actorilor in personajele lor?
ERIKA ÖKVIST: Coafura si machiajul sunt foarte, foarte importante pentru ca actorii sa isi simta personajul. Coafura si machiajul nu doar infrumuseteaza oamenii, dar cred ca cel mai important lucru pe care il facem este sa cream personaje. Iar aceste personaje pot fi construite cu mijloace foarte mici. Schimbam forma unei sprâncene, iar asta va schimba total fata unei persoane si modul in care este perceputa. Imi doresc foarte mult ca toti actorii sa se simta absolut fantastic atunci când parasesc scaunul meu. Intotdeauna vreau sa fiu cât mai fidela povestii, pentru ca, in cele din urma, noi toti suntem povestitori aici.
Care a fost viziunea dvs pentru designul de machiaj si coafura in sezonul doi?
ÖKVIST: Primul sezon a fost un succes atât de mare, asa ca a trebuit sa fiu foarte atenta. Aceste look-uri sunt atât de bine stabilite, atât de cunoscute si de indragite. As lua un look din primul sezon si l-as face al meu, luându-l intr-o directie usor diferita, dar respectând totusi originea. In acest sezon, a trebuit sa fac multe cercetari. M-am intors si m-am uitat la fiecare referinta istorica pe care am putut-o gasi, iar apoi am tradus aceasta cercetare in ceva care sa poata fi inteles de un ochi modern. Inainte de epoca Regentei, am avut epoca georgiana, iar in epoca georgiana era foarte mult machiaj – multa pudra si fard, mult negru pe care il foloseai pe gene si pe sprâncene. Dar, in perioada Regentei, oamenii cautau un aspect natural, deoarece aspectul georgian devenise putin cam strident. Voiau sa arate cât mai natural posibil, dar nu sa fie decolorat. Modul in care abordez majoritatea personajelor pentru BRIDGERTON este de a imbina o referinta istorica cu o referinta mai moderna, cum ar fi o sedinta foto de coperta pentru Vogue sau Harper’s Bazaar.
Cum ati abordat proiectarea numeroaselor peruci ale spectacolului?
ÖKVIST: In perioada georgiana, perucile pudrate erau foarte importante. Perucile erau un semn al statutului tau, intr-adevar. Dar peruci au fost mai putin importante in perioada Regentei, când oamenii au inceput sa sarbatoreasca aspectul mai naturalist. Cu toate acestea, majoritatea oamenilor nu aveau atât de mult par cât ar fi fost nevoie pentru a face coafurile fantastice si elaborate ale epocii. Cele mai multe doamne aveau bucle si suvite in plus – si chiar si barbatii, de asemenea. Asa ca peruci erau folosite in continuare, doar ca in mod mai naturalist. Dar, bineinteles, regina Charlotte este adepta teatrului si are intotdeauna cea mai mare peruca din incapere.
Cum colaborati cu departamentele de costume si de arta pentru a contribui la proiectarea machiajului si a coafurii?
ÖKVIST: Cel mai satisfacator lucru pentru mine in ceea ce priveste lucrul la acest serial este colaborarea. Imi place sa fac filme pentru ca nu poti sa iei un singur design si sa il pui acolo, intr-un colt. Ar putea fi perfect, dar trebuie sa functioneze cu o poveste; trebuie sa functioneze cu actorii; trebuie sa functioneze cu designerul de costume, cu departamentul artistic, cu luminile si cu toata lumea. Cel mai satisfacator lucru pentru mine este sa lucrez in echipa si sa construiesc aceasta lume impreuna. Atunci când creezi o coafura sau un machiaj pentru orice personaj, intotdeauna incepi cu costumul. Acest echilibru este foarte important. De exemplu, daca ai un guler foarte inalt la o rochie, stii ca vrei sa aranjezi parul foarte sus, astfel incât sa nu se atinga. Daca croiala rochiei are umerii foarte largi, poate ca vrei sa faci o coafura mai mare, astfel incât sa se echilibreze cu umerii. Lucram, de asemenea, cu departamentul artistic, pentru ca trebuie sa cunoastem culorile mediului, chiar daca este vorba doar de a ne asigura ca rosul buzelor se va potrivi cu mediul in care ne aflam. Toate culorile trebuie sa functioneze in armonie.
BRIDGERTON este renumit pentru ca prezinta un spectru larg de talente. Cum se reflecta aceasta diversitate in conceperea coafurii si a machiajului pentru spectacol?
ÖKVIST: Lucram cu o multime de texturi de par diferite si cu diferite tonuri de piele colorate, iar pentru mine este ca un buchet de flori. Ne uitam si onoram culorile individuale ale pielii fiecaruia si le facem sa straluceasca cât de mult putem. La fel si in ceea ce priveste coafurile si texturile parului, luam ceea ce avem in fata noastra, ne onoram distributia si celebram cu adevarat toate look-urile din intreaga lume. Sunt foarte mândru de aceasta parte a muncii mele.