Netflix a anulat serialul animat al Printului Harry si a lui Meghan Markle. Dupa contracte de peste 50 de milioane de dolari, proiectele ducilor de Sussex cu Netflix si Spotify sunt incerte in acest moment.
Reprezentantii Netflix au anuntat in week-end ca au decis sa anuleze lucrul la seria animata „Pearl” pe care Meghan Markle urma sa o lanseze in lunile urmatoare. Proiectul face parte dintr-o lista mai lunga pe care platforma de streaming le-a anulat dupa ce a anuntat pierderi financiare colosale.
Pentru inceput, Netflix a anuntat ca a anulat mai multe serii animate destinate copiilor, fiind o dezicie „strategica”, fara a fi oferite alte detalii in acest sens.
Compania Archewell Productions infiintata de Meghan Markle si Printul Harry, urma sa fie producator executiv al seriei „Pearl”, despre aventurile unei fetite de 12 ani care este inspirata de femei influente din istorie. Alte productii anulate sunt „Dino Daycare” si „Boons and Curses”.
Decizia vine dupa ce un raport recent a dezvaluit ca Netflix a pierdut 200.000 de abonati in primul trimestru al anului 2022, anuntul a adus dupa el pierderi de 50 miliarde de dolari in valoarea la bursa a companiei americane.
Momentan, Netflix a declarat ca va continua sa lucreze la alte proiecte pe care le are in dezvoltare cu Archewell, singura productie mentionata ca fiind in lucru fiind seria documentara „Heart of Invictus”. De altfel, Printul Harry si Meghan Markle au facut o vizita saptamanile trecute la Haga, la Jocurile Invictus, unde au fost surprinsi inconjurati de camere video care filmau material pentru noul serial despre rezilienta veteranilor raniti.
Ducii de Sussex urmau sa produca „Pearl” alaturi de David Furnish, fiind un proiect anuntat in vara anului trecut cu mult entuziasm. La vremea respectiva, Markle a declarat ca „Asa cum se intampla cu multe fetite de varsta ei, eroina noastra, Pearl, se afla intr-o calatorie de auto-descoperire in timp ce incearca sa depaseasca provocarile zilnice ale vietii sale. Sunt mai mult decat incantata ca Archewell Productions va lucra in parteneriat cu Netflix si acesti producatori incredibili, impreuna va vom aduce o noua serie animate care celebreaza femeile extraordinare care au schimbat istoria.”
Presa de specialitate din Hollywood a comentat ca desi a fost anuntat in urma cu aproape un an, proiectul se afla in continuare inca in stadiul de dezvoltare, in conditiile in care alte proiecte anuntate in aceeasi perioada au fost deja filmate si lansate pe Netflix. Acest lucru ridica semne de intrebare legate de viitoarele proiecte Archewell alaturi de Netflix.
De asemenea, exista incertitudini legate si de podcastul pe care Printul Harry si Meghan urmeaza sa il lanseze cu Spotify.
Lansate cu mult fast, parteneriatele cu Netflix si Spotify estimate la peste 50 milioane de dolari par sa isi piarda din interes si din durata. La inceput erau asteptate mai multe productii in colaborare cu Netflix insa momentan se afla in lucru strict documentarul despre Jocurile Invictus. In plus, Ducii de Sussex au criticat Spotify intr-o dezbatere instigata pe retelele de socializare desi au semnat un contract prin care urma sa lanseze mai multe productii audio pe platforma de streaming.
Parteneriatul cu Spotify a fost anuntat in decembrie 2020 iar pana in prezent, cu exceptia unei emisiuni de sarbatori lansate in perioada respectiva, nu a aparut niciun alt produs al Ducilor de Sussex iar presa a speculat ca directorii companiei ar fi fost deranjati de lipsa de interes a Printului Harry si a lui Meghan in crearea de continut. Initial, erau anuntate „o serie de materiale care se vor intinde pe intreaga perioada a anului 2021” dar primul lor podcast ar urma sa fie lansat in vara acestui an.
Recent, Meghan Markle a incercat sa inregistreze ca marca inregistrata un cuvant vechi de peste 400 de ani: „arhetipuri”.
In luna martie, Ducesa de Sussex a aplicat pentru o noua marca inregistrata la Biroul de Marci Inregistrate si Patentari din Statele Unite. Este vorba despre cuvantul „archetypes” care este titlul noului podcast pe care il va lansa pe Spotify. Daca ii va fi aprobata cererea, Meghan va putea utiliza cuvantul care dateaza din anii 1540 in mod exclusiv pentru bunurile si serviciile pentru care va fi inregistrat.
In acelasi timp, inseamna si ca Archewell Audio, compania condusa de Printul Harry si Meghan care produce podcastul, va detine marca inregistrata asupra produsului si nu Spotify care a platit in jur de 30 de milioane de dolari pentru continutul pe care acestia ar urma sa il lanseze in curand.
In descrierea podcastului, Meghan a declarat ca „Archetypes este un loc in care disecam, exploram si subminam etichetele care tin femeile in spate. Voi avea conversatii cu femei care stiu mult prea bine cum aceste tipare ne modeleaza narativele. Si voi vorbi cu istorici care inteleg cum am ajuns aici.”
In acelasi timp, start-up-ul destinat serviciilor de sanatate mintala pentru corporatii, BetterUp, unde Printul Harry a fost angajat drept Chief Impact Officer, a fost acuzat de practici neprofesioniste si incorecte.
In urma cu un an, Printul Harry a anuntat ca a devenit Chief Impact Officer al unui start-up din Sillicon Valley care promite sa „promoveze fitness-ul emotional” printr-o armata de 2000 de antrenori mentali. Compania evaluata in toamna anului trecut la 4,7 miliarde de dolari a fost lovita recent de acuzatii de practici incorecte dupa ce angajatilor le-au fost modificate contractele pentru a le taia salariile cu o treime.
Angajatii Better Up s-au plans de un nou sistem de evaluare prin care le este stabilit salariul in functie de recenziile clientilor si de cat de mult le-a fost schimbata viata in urma coachingului profesionist. In schimb, toti angajatii au declarat in raport publicat de The Daily Beast ca nimeni nu stie exact care este rolul Printului Harry in cadrul companiei si daca este vorba pur si simplu de marketing si atat.