Primul trailer al documentarului despre Salvatore Ferragamo, in regia lui Luca Guadagnino. Povestea designerului preferat de Audrey Hepburn si Marilyn Monroe este spusa de Martin Scorsese, Manolo Blahnik si Christian Louboutin.
Sony Pictures Classics a dezvaluit recent trailerul oficial si posterul filmului „Salvatore: Shoemaker of Dreams”. La 2 ani dupa premiera sa mondiala din 2020 la Festivalul de Film de la Venetia, filmul va intra in cinematografe in toamna acestui an.
Documentarul este regizat de Luca Guadagnino (cunoscut pentru „Call me by your name”) si prezinta viata designerului Salvatore Ferragamo vazut prin prisma unor imagini de arhiva dar si a unor figuri importante din lumea artei, a modei si a cinematografiei: Martin Scorsese, Manolo Blahnik sau Christian Louboutin.
Trailerul dezvaluie vocea lui Michael Stuhlbarg care nareaza documentarul la persoana intai, din perspectiva designerului, si reaminteste motivul pentru care brandul italian a devenit atat de celebru si preferat inclusiv de Marylin Monroe: confortul.
Ferragamo si-a inceput cariera in productia de incaltaminte la o varsta frageda, a deschis primul magazin la 12 ani. La 16 ani si-a urmat visul de a ajunge in SUA unde a emigrat in 1915 si a reusit sa se angajeze in Hollywood, restul povestii fiind o istorie fascinanta a unei minti creative care influenteaza si astazi modul in care ne incaltam zilnic.
Filmul urmareste calatoria artistica a lui Salvatore Ferragamo, din copilaria sa in Bonito, primele zile ca ucenic cizmar la Napoli, magazinul de pantofi pe care l-a deschis in Hollywood si revenirea in Italia pentru a-si fonda compania omonima in Florenta. Documentarul include, in premiera, si interviuri cu sotia sa, Wanda Ferragamo, si copiii si nepotii designerului.
Nascut in 1898 intr-o familie saraca dintr-o comuna din Sudul Italiei, Salvatore a fost al 11-lea din cei 14 copii ai familiei Ferragamo.
La varsta de 9 ani si-a creat singur o pereche de incaltaminte din piele, urmata de o pereche de tocuri realizata pentru una dintre surorile lui. A invatat cizmaria de la maestrii din Napoli si a incercat sa isi deschida un atelier in curtea parintilor sai insa visele lui erau mult mai mari asa ca a emigrat in Boston in 1914 unde unul dintre fratii lui lucra intr-o fabrica de cizme pentru cowboy.
Ferragamo si-a convins fratii sa se mute in California unde si-a deschis un atelier de reparatii pentru incaltaminte si mai tarziu unul de creatie. Ulterior, a inceput sa lucreze pentru filme unde a creat pentru Marilyn Monroe, Greta Garbo, Audrey Hepburn si Judy Garland care l-a inspirat sa creeze faimoasele sandale cu platforma „The Rainbow”.
Cu avantul Hollywoodului in aripi, Ferragamo s-a intors in Italia, si-a deschis magazin in Florenta si a devenit preferatul inaltei societati a vremurilor.
In anii ’30, designerul a fost nevoit sa declare faliment insa si-a revenit imediat dupa al Doilea Razboi Mondial cand a inovat prin gasirea unor solutii noi de a crea pantofi. In lipsa pielii care era folosita pentru incaltamintea soldatilor, Ferragamo a folosit cauciuc, celofan si tricotaje pentru a crea numeroase curele care sa imbrace si sa decoreze sandalele si pantofii cu toc si platforma.
Ferragamo este creditat pentru reintroducerea platformelor uriase in tendintele mondiale si pentru folosirea materialelor extravagante, pielea unor animale rare vopsita in nuante multicolore sau foite de aur.