TikTok a lansat un album cu reorchestrari ale Filarmonicii Babelsberg din Germania pentru 18 dintre cele mai cunoscute melodii folosite de utilizatori. Printre piesele reorchestrate sunt „Levitating” de la Dua Lipa si „M to the B” a lui Millie B.
La inceputul acestei saptamani, TikTok, in parteneriat cu Warner Classics, a lansat un album cu 18 dintre cele mai cunoscute melodii folosite in videouri de utilizatori, dar aranjate muzical de Orchestra de Film Babelsberg din Germania.
Melodiile alese sunt atat meme, cat si hituri virale, astfel incat orice utilizator al platformei sa le recunoasca usor si sa le foloseasca in propriile videos. Evenimentul a avut si o prelansare, sase dintre single-urile de pe album fiind deja publice de la inceputul verii, de cand cele doua companii au anuntat parteneriatul.
Printre piesele reorchestrate in formula clasica sunt „Levitating” de la Dua Lipa, „Wellerman Sea Shanty” interpretata de Nina Sofie, „Bongo Cha Cha Cha Cha” de Emma Muscat sau „M to the B” a lui Millie B.
Ideea a venit dupa ce muzica clasica a inceput sa fie folosita tot mai mult in videoclipurile virale, ceea ce „pare a fi o tendinta care merita atentie”, dupa cum a declarat Michael Kümmerle, Head of Music Operations de la TikTok.
Comunitatea TikTok din intreaga lume poate gasi acum versiuni de 30 de secunde ale acestor piese morderne reinterpretate in format clasic pe platforma pentru a fi folosite in propriile creatii video.
Campania se desfasoara sub hashtag-ul #TikTokClassics si celebreaza 18 dintre cele mai de succes cantece si sunete din ultimii ani, prezentand in acelasi timp diversitatea culturala a platformei si posibilitatile nelimitate de a combina culturi si genuri muzicale.
Exista o tendinta globala a transformarii continutului cultural de calitate in video atractiv pentru utlizatorii TikTok. In ultimii ani, mai multe teatre au creat productii special pentru TikTok, iar inclusiv muzeele au inceput sa faca continut special pentru aceasta platforma.
De exemplu, inainte de lansarea Tiger King 2 din noiembrie 2021, English National Opera a colaborat cu Netflix pentru a produce „Tiger King 2: The TikTopera”, prima reinterpretare in format de opera din lume a Tiger King, adusa pe scena digitala de cei mai mari fani ai spectacolului prin intermediul TikTok.
Tot anul trecut, musicalul creat special pentru platforma Tik Tok, “Ratatouille”, denumit “Ratatousical”, realizat de actori de pe Broadway, vedete si creatori TikTok a avut premiera pe 1 ianuarie, cu Tituss Burgess in rolul soricelului Remy, Adam Lambert in rolul soricelului Emile si Ashley Park (din “Emily in Paris”) in rolul lui Colette, a vandut peste 200.000 de bilete la premiera. Pentru cea de-a doua reprezentatie, cea din 10 ianuarie, s-au mai vandut 150.000 de bilete, iar suma totala stransa din vanzarea celor peste 350.000 de bilete a insumat 2 milioane de dolari. Pretul unui bilet a inceput de la 5 dolari, utilizatorii avand posibilitatea sa doneze si sume mai mari.
Suma integrala a fost donata catre The Actors Fund, organizatia care sustine financiar lucratorii din domeniul cultural care au ramas fara locuri de munca din cauza pandemiei de coronavirus, ofera locuinte celor ramasi fara casa si asistenta medicala.
Din decembrie 2020, si Palatul Versailles poate fi explorat in detaliu pe TikTok. Pe contul oficial de TikTok, utilizatorii pot redescoperi acest simbol al monarhiei franceze si se pot bucura de diverse videoclipuri publicate in fiecare saptamana. Pe langa explorarea interiorului, prin postarile de pe TikTok sunt prezentate si anecdote despre istoria si arhitectura cladirii sau chiar provocari pentru utilizatori.