Marion Cotillard este vocea lui Coco Chanel in proiectul VR immersiv „Rencontre(s)”. Prima proiectie VR a avut loc deja la Festivalul de la Venetia, fiind un proiect comandat de Chanel No 5
Marion Cotillard joaca rolul lui Coco Chanel in „Rencontre(s)”, un proiect interactiv si multi-senzorial care duce publicul inapoi la Parisul anilor 20. Prima proiectie VR a avut loc deja la Festivalul de la Venetia, fiind un proiect comandat de Chanel No 5.
Experienta este comandata de Chanel si produsa de studioul din Paris Atelier Daruma, iar pentru 15 minute, pune participantii in pielea lui Ernest Beaux, parfumierul ruso-francez care a creat elixirul iconic, Chanel No 5. Exprimand o versiune animata a lui Coco Chanel atat in engleza, cat si in franceza, actrita castigatoare a Oscarului o interpreteaza pe designerul la apogeul faimei sale de regina Parisului.
„Marion a facut o treaba incredibila vizualizand, proiectand si intruchipand aceasta voce, aducand un amestec misterios de forta si distractie”, spune directorul de proiect si fondatorul Atelier Daruma, Mathias Chelebourg, citat de publicatia Variety.
„Parisul din perioada de avangarda a fost un organism viu pentru artisti si personaje pline de culoare. Ganditi-va ca Pierre Reverdy se cearta cu Jean Cocteau, Picasso provoca scandaluri la Théâtre du Châtelet cu draperiile sale pentru baletul modern Serge Diaghilev si Erik Satie. A fost un timp si un loc ca niciun altul pentru creatori si cei care incalcau regulile. Cand am descoperit cat de multe dintre acele inovatii s-au conturat chiar in salonul parizian din Faubourg Saint-Honoré, am devenit obsedat de ideea de a folosi VR si punerea in scena a acestui teatrului captivant pentru a introduce spectatorii in aceasta perioada vibranta”, descrie initiativa si Mathias Chelebourg, regizorul filmului, in prezentarea oficiala din cadrul Festivalului de la Venetia.
Marion Cotillard este campaniei pentru celebrul parfum N°5 din 2020, fiind pentru prima data cand cea mai respectata actrita din Franta isi imprumuta imaginea unui parfum.
Marion a ramas fidela casei Chanel de la inceputurile carierei sale, cand a ales sa poarte pe covorul rosu tinute ale brandului. Actrita a purtat tinute semnate de Chanel in 2004, pentru filmul lui Jean-Pierre Jeunet, A Very Long Engagement, in 2008 pentru filmul lui Olivier Dahan, La vie en rose, cu care a castigat un Oscar. Marion a lucrat cu cei mai cunoscuti regizori si este detinatoarea unui premiu Oscar, a unui premiu BAFTA, a unui premiu Golden Globe si a doua premii César.
O sticluta a parfumului Chanel N°5 este vanduta la fiecare 30 de secunde.
Chanel N°5 a fost primul parfum lansat de Gabrielle „Coco” Chanel in 1921. Coco Chanel a fost prima imagine a parfumului, aparand in reclama publicata de Harper’s Bazaar in 1937.
La varsta de doisprezece ani, Chanel a fost data in grija calugaritelor dupa ce mama sa a murit si, pentru urmatorii sase ani, a petrecut o adolescenta marcata de rigorile si disciplina orfelinatului manastirii Aubazine, fondata de cistercieni in secolul al XII-lea, in Nouvelle- Regiunea Aquitania din Franta centrala. Din primele zile de acolo, numarul cinci a avut asociatii puternice pentru ea. Acest numar smnifica intruchiparea pura a sensului sau mistic si cararile care o conduceau spre catedrala pentru rugaciunile zilnice care se infatisau in modele decorative circulare reprezentant numarul cinci.
Esenta Chanel N°5 a fost creata de faimosul parfumier francez Ernest Beaux, care i-a aratat lui Coco 6 mostre. Se spune ca cea aleasa de Coco a fost cea cu numarul 5, de altfel si numarul preferat al creatoarei.
Publicul din Romania a putut s-o vada live in 2019, pe scena Festivalului George Enescu, unde a interpetat-o pe Ioana D’Arc, sub bagheta dirijorului Alexandre Bosch, alaturi de Orchestra Nationala din Lille si corul Filarmonicii George Enescu, pe scena Ateneului Roman.
Rolul a fost preluat de la mama sa, iar Marion Cotillard aduce pe scena o Jeanne D’Arc puternica, dar cu fragilitate emotionanta. Cotillard joaca in acest spectacol de mai bine de 17 ani, a avut reprezentatii alaturi de multe orchestre si multi dirijori, iar drumul parcurs pentru descoperirea detaliilor partiturii, precum si generozitatea de a recunoaste ca nu a inteles lucrarea in detaliu de la inceput spun multe despre sinceritatea si caracterul sau.
„Pentru ca deja am lucrat de cateva ori acest spectacol, cu diferite orchestre, acum imi este mai usor. Dar pentru mine cel mai provocator este sa am intrarile corecte si, daca nu aud corul foarte bine, imi este foarte greu. Textul este un dialog intre Jeanne D’Arc si cor.
Cand am inceput sa fac acest rol nu intelegeam foarte bine toata partitura, ma pregatisem singura acasa fara un specialist alaturi, dar acum – dupa munca cu un antrenor vocal si dirijori care mi-au explicat lucrarea in profunzime, imi doresc sa arat cat mai mult respect pentru fiecare nota si pauza, fiecare vers si fiecare muzician”, a spus Cotillard.