La Londra incepe expozitia „Accidentally Wes Anderson” realizata dupa lucrarile aparute pe un cont de instagram. Doi pasionati de calatorii recreaza lumea vizuala cu care regizorul ne-a incantat de-a lungul anilor
Fotografiile pastelate inspirate de regizorului Wes Anderson, cunoscute publicului larg dupa contul de Instagram @accidentallywesanderson, vor putea fi vazute intr-o expozitie de tip pop-up in cartierul londonez Shoreditch, in perioada 25 octombrie – 13 noiembrie 2022.
Expozitia de la One Hundred Shoreditch va fi baza pentru calatoria senzoriala a continutului de pe platforma Instagram, cu recreari 3D ale unora dintre fotografii. De asemenea, vor exista la vanzare si o serie de printuri in editie limitata ale unora din fotografiile deja cunoscute de publicul larg.
Proiectul s-a construit pe scenele pline de originalitate creativa ale lui Wes si cauta locuri similare din viata reala pe tot globul.
In spatele contului Accidentally Wes Anderson (AWA) este un cuplu de pasionati de calatorii, inspirati de estetica vizuala distincta care incadreaza fiecare imagine sau naratiune a regizorului de film, Wes Anderson.
Cei doi, Wally & Amanda, sunt din Brooklyn si au conceput platforma AWA in vara anului 2017, ca o modalitate de a dezvolta o lista personala de calatorii. Gandit pentru Instagram, proiectul lor s-a dezvoltat rapid intr-o resursa, oferind inspiratie calatorilor si creatorilor din intreaga lume, oferind povesti unice si neasteptate din spatele fatadelor.
Desi nu exista o legatura directa intre initiatorii contului de Instagram si Wes Anderson, presa internationala mentioneaza ca regizorul stie de existenta paginii si s-a bucurat ca prin initiativa lui Wally Koval s-a consolidat o adevarata comunitate.
Wes Anderson, regizor si scenarist american, a impresionat publicul printr-o estetica vizuala distincta, fiecare dintre productiile lui avand propriul ei limbaj cromatic, marcat de un decor cu design aparte si simetrie.
Principalele subiecte abordate in productiile lui Anderson sunt relatiile de cuplu disfunctionale si familiile dezbinate, care sunt contrastante cu infatisarea personajelor si a decorului in care se desfasoara actiunea.
Obiectele de recuzita si decorurile au un design de poveste, fie de lux, fie minimalist, iar regizorul acorda o atentie deosebita detaliilor, vorbind inclusiv prin obiecte si vestimentatie. Culorile folosite alterneaza, fiind vorba si de un joc vizual intre culorile puternice si nuantele pastel, iar cadrele par adesea desprinse dintr-o carte de ilustratii.
Platforma Studio Binder, care prezinta in detaliu estetica regizorului, mentioneaza ca in filmele sale, culoarea poate provoca emotii din partea publicului, iar aceleasi culori pot fi conectate la diferite emotii in functie de modul in care sunt amestecate, imaginile din jur si tonul emotional general al scenei.
De exemplu, culorile din „The Royal Tenenbaums” au sens pentru epoca, locatie si personaje. Pe scurt, culorile se preteaza si ajuta la definirea intregii lumi a filmului. Alteori, paleta de culori Wes Anderson va cere culori stralucitoare, foarte saturate, ca in „The Grand Budapest Hotel”.
Mai mult, Wes Anderson isi foloseste paleta de culori pentru a imparti perioadele de timp in Grand Budapest. Culorile saturate ale fiecarei epoci reprezinta starea de spirit din acel moment, in special in ceea ce priveste hotelul insusi.