Skip to content

Trenurile de pe o insula japoneza sunt alimentate cu un combustibil bazat pe resturi de la supa ramen. Vehiculele parcurg cele mai frumoase zone din Japonia si ofera privelisti spectaculoase. 

Linia feroviara Takachiho Amaterasu de pe insula Kyushu din sudul Japoniei se foloseste de resturile de mancare de la restaurante pentru a alimenta trenurile cu energie. Noul combustibil este bazat pe resturi de la supa ramen, mancarea japoneza care a devenit populara in toata lumea. 

Ideea pentru acest combustibil i-a venit in urma cu 10 ani directorului unei companii de transport si livrari, in urma unei discutii pe care a avut-o cu patronul unui restaurant. Patronul respectiv nu era de acord cu faptul ca trebuia sa plateasca o companie terta pentru a-i colecta resturile de supa tonkotsu, bazata pe carne de porc, si care adesea nu era consumata in totalitate de catre clienti datorita continutului ridicat de grasime. 

Ideea ii apartine lui Masumi Nishida, directorul Nishida Logistics, care a incercat in ultimii 10 ani sa gaseasca formula unui combustibil bio-diesel bazat pe resturile de supa tonkotsu. 

La scurt timp dupa discutia cu patronul restaurantului in cauza, compania lui Nishida a inceput sa instaleze echipamente speciale de colectare a supei ramase de la comenzile clientilor urmand ca grasimea, respectiv untura, din aceasta sa fie separata de restul lichidului si folosita pentru a produce combustibil. 

Untura colectata este amestecata mai apoi cu ulei folosit de alte restaurante pentru a praji ”in tempura”, rezultatul unei alte initiative pe care Nishida a implementat-o pentru a produce un combustibil mai putin nociv si sustenabil. 

In prezent, bio-combustibilul alimenteaza doua trenuri cu plafon deschis care circula prin cele mai frumoase zone ale insulei Kyushu si le ofera calatorilor unele dintre cele mai spectaculoase privelisti din Japonia. 

Lunar, compania feroviara foloseste peste 400 de litri de bio-combustibil bazat pe supa ramen pentru a alimenta trenurile. Dupa ridicarea restrictiilor impuse de pandemie, turistii au inceput sa revina in regiune pentru plimbari lungi cu trenul prin cele mai frumoase zone muntoase ale insulei. Prin urmare, trenurile au inceput sa aiba un program mai lung si nevoie de mai mult combustibil. 

Bio-combustibilul produce mai putin fum, este mai ieftin, nu afecteaza atat de mult piesele trenurilor si nu polueaza la fel de mult precum combustibilii fosili. Potrivit calatorilor, mirosul produs prin arderea combustibilului este placut si seamana cu cel al orezului prajit si al supei ramen.

Pe langa trenurile de pe linia Takachiho Amaterasu, combustibilul este folosit si pentru alimentarea celor 170 de camioane din flota companiei lui Nishida. 

Succesul noului combustibil l-a incurajat pe Nishida sa produca o cantitate mai mare pentru a o putea vinde catre alte companii. Linia feroviara Takachiho Amaterasu a fost unul dintre primii clienti.

Citește în continuare