Damien Hirst a transformat noul restaurant londonez Bacchanalia intr-un loc de pelerinaj pentru iubitorii de arta. Artistul a creat 5 sculpturi monumentale inspirate de zeii din Roma Antica.
Damien Hirst a transformat restaurantul londonez Bacchanalia intr-un loc de pelerinaj pentru iubitorii de arta veche sau contemporana. Artistul britanic a decorat localul cu sculpturi monumentale care creeaza fantezie neo-baroca.
Restaurantul Bacchanalia din zona elitista Mayfair a fost deschis pe 1 decembrie si se mandreste cu un spatiu interior amplu, proiectat arhitectul de interioare Martin Brudnizki Design Studio. Include o gama impresionanta de de la mozaicuri captivante, statui de marmura si picturi murale pictate manual si plafoane ilustrate cu versiuni modernizate ale unor opere antice.
In sala principala de mese, Damien Hirst expune cinci figuri angelice care prezinta un leu inaripat, un unicorn si un inger, alaturi de reprezentari ale Meduzei cu celebrul par cu serpi si ale zeului roman Bacchus.
In total, restaurantul este decorat cu 79 de sculpturi si statui vechi, o parte dintre acestea sunt mai vechi de 2.000 de ani, provenind din Grecia Antica si Roma Antica. Atmosfera este completata de trei picturi murale colosale care impodopesc peretii si aduc un omagiu diferitilor zei si zeite grecesti.
Potrivit cu tema localului, Bacchanalia este numit dupa festivalurile, petrecerile orgiastice ale zeilor din miturile antice. Pe langa restaurant si bar, va gazdui si un club exclusivist numit Apollo’s Muse unde vor avea acces numai membrii invitati.
Inspirat de Villa Albani din Roma, spatiul va avea un meniu pe masura, servicii personalizate si evenimente saptamanale de care se vor bucura doar membrii inscrisi. In schimb, toti cei care vor dori sa cineze la Bacchanalia se vor putea bucura de creatiile lui Damien Hirst care domina spatiul decorat minutios.
Bacchanalia este situat pe coltul Mount Street 1 din Mayfair, anterior spatiul a gazduit un showroom Porsche.
Pe langa sculpturile lui Hirst se remarca si picturile murale ale lui Gary Matt care acopera peretii din podea pana in tavan si care interpreteaza tabloul „Romans in their Decadence” din 1847 al artistului francez Thomas Couture. Cu toate acestea, in creatiile lui Myatt, figurile imbracate in stilul clasic pot fi vazute utilizand laptopuri si tinand in mana iPhone-uri de ultima generatie.
Un alt spatiu mistic este toaleta femeilor unde au fost utilizate 400.00 de placi de mozaic pentru a evoca verdeata din livezi, inspirata de Gradina Hesperidelor, unde, potrivit mitologiei grecesti, cresteau merele de aur.
In acelasi timp, zona toaletei barbatilor – cu bideuri negre, lucioase – reprezinta lumea intunecata a lui Hades, zeul lumii de dincolo (n.r. in engleza, underworld). In restul spatiului au fost incluse numeroase accente aurii, fiind utilizate peste 300 de foi de aur de 24 de carate.
Inspirat de festivalul roman al betiilor lui Bacchus, Bacchanalia London este cel mai recent restaurant al restauratorului Richard Caring.
La evenimentul de lansare de la finalul lunii noiembrie unde au cantat Florence + The Machine si unde a fost prezent si Damien Hirst, Caring a anuntat ca a deschis un loc pentru „consumul de vin in exces si pentru amestecul sexelor”, adaugand ca „Bacchanalia London ar putea ajuta in primul caz, dar oaspetii vor trebui sa se descurce singuri in al doilea caz”.
Damien Hirst, 30 de ani de dominatie pe scena artistica.
Damien Hirst domina scena artistica mondiala inca de la inceputul anilor ’90 prin instalatii de arta, sculptura, pictura si arta conceptuala. Fiind inconjurat constant de controverse in legatura cu inspiratia imprumutata sau furata de la diversi artisti, drumul lui Hirst a inceput intr-un cartier marginas din Leeds unde a fost arestat de doua ori pentru furt din magazine.
Dupa o copilarie agitata, Damien excela la orele de desen si arta din scoala generala fiind propulsat de profesorii sai pentru burse la cele mai bune colegii si universitati de profil din Marea Britanie. Desi a fost refuzat in repetate randuri la Goldsmith in Londra, artistul nu s-a dat batut pana cand nu l-a convins pe decanul facultatii de Arta Fina sa ii adore colajele neobisnuite pe care le crea.
Dupa cativa ani petrecuti ca muncitor in constructii si angajat la morga, Hirst a inceput sa isi defineasca universul creativ prin teme precum credinta, medicina, religie, bogatie, moralitate si estetica.
A fost pionier in organizarea expozitiilor si evenimentelor de arta in hale din suburbiile Londrei si isi cauta cu interes sponsori si galeristi care sa ii sustina creatiile. Instalatiile de arta socau fie prin aparenta simplitate precum cutii de carton vopsite sau prin expunerea evidenta a unor scene macabre – o vitrine de sticla cu ciori care se hraneau dintr-un animal mort.
Genul acesta de lucrari controversate au atras atentia dealerilor de arta si l-au transformat pe Damien intr-o vedeta a artei contemporane. A redefinit limitele instalatiilor de arta pe care le gasiti in muzeele din toata lumea.
Este unul dintre cei mai bogati artisti britanici din toate timpurile. Detine recordul mondial pentru cea mai mare suma stransa intr-o licitatie a unui artist contemporan cu 198 de milioane de dolari intr-o singura zi.
Cea mai scumpa lucrare a lui Damien Hirst a fost vanduta cu 17 milioane de dolari in 2007. „Lullaby Spring” consta intr-o vitrina dispusa ca un tablou pe perete care include mii de bucati din bronz in forma de pastile colorate menite sa redea o viziune unica a ciclului vietii si al felului in care trecem prin viata.
Daca sculptura – in special seria Natural History – i-a adus o reputatie importanta in primii ani de viata, pictura a jucat intotdeauna un rol esential in opera lui Hirst: „Am avut o idila cu pictura toata viata mea, chiar daca am evitat-o. Am avut o poveste de dragoste cu pictura. Ca tânar artist, reactionezi la context, la situatia ta. In anii ’80, pictura nu prea era calea de urmat,” spune artistul.
Inceputa dupa un proiect ambitios de sculptura, Treasures from the Wreck of the Unbelievable, a carui realizare a durat 10 ani, seria Cherry Blossoms marcheaza intoarcerea artistului la munca solitara in atelierul sau. Hirst redescopera placerea exaltanta de a picta si de „a se scufunda in tablouri si de a le blatui complet de la un capat la altul”. El lucreaza la mai multe pânze in acelasi timp, revenind constant la unele pe care le pastreaza aproape, la luni de zile dupa ce au fost finalizate. Dupa ce a dedicat trei ani intregi acestei serii, Hirst a terminat seria Cherry Blossoms in noiembrie 2020:
„Pandemia mi-a oferit mult mai mult timp pentru a trai cu tablourile, pentru a le privi si pentru a fi absolut sigur ca totul este terminat,” a marturisit Hirst.