Cum a schimbat Netflix sfarsitul povestii „Amantul doamnei Chatterley”. Cartea, interzisa la lansare pentru erotismul ei, are acum o ecranizare care exploateaza puternic secventele de sex, cu Emma Corrin si Jack O’Connell in rolurile principale
Emma Corrin este actrita principala intr-o noua adaptare a romanului clasic din 1928, „Lady Chatterley’s Lover” / „Amantul doamnei Chatterley”, de D.H. Lawrence, un roman indraznet si interzis aparut in anii 20, care surprinde din nou, de aceasta data prin ecranizarea foarte pasionala si plina de scene explicite de sex.
„Amantul Doamnei Chatterley” este regizat de Laure de Clermont-Tonnerre, dupa un scenariu de David Magee, unde o aristocrata nefericita in casatorie (Lady Chatterley, interpretata de Emma Corrin) incepe o aventura pasionala cu cel care are grija de vanat la mosia de la tara a sotului ei, urmarind in mare parte povestea scrisa de D.H.Lawrence.
Filmul ii are in rolurile principale pe Emma Corrin (cunoscuta si premiata pentru rolul Printesei Diana din The Crown, sezonul 4), Jack O’Connell si Matthew Duckett, alaturi de actori precum Joely Richardson, Ella Hunt, Faye Marsay, Sandra Huggett, Nicholas Bishop, Rachel Andrews, Eugene O’Hare, Ellie Piercy si Grant Crookes.
La fel ca in anii 20, filmul se axeaza pe emotia redescoperita a personajului principal Lady Chatterley si pasiunea pe care o traieste alaturi de noul sau iubit care, in versiunea aceasta de film, o pune in prim plan pe ea si sentimentele sale.
Despre scenele de sex, Emma Corrin a povestit in publicatia Vanity Fair ca „a fost prima data cand am facut scene cu nuditate sau scene de sex in aceasta masura. Si, evident, este o parte atat de importanta a filmului. M-am simtit foarte incurajata de faptul ca o cunoscusem pe [regizoarea] Laure [de Clermont-Tonnerre], o iubeam, aveam incredere în ea.”
Totodata, ea a povestit de scena in care Oliver (Jack O’Connell) si Lady Chatterley danseaza goi in ploaie: „ a fost filmata intr-o singura zi, si a fost de fapt intr-una dintre primele saptamani de filmare. Il cunosteam pe Jack de doua saptamani si nu mai facusem nicio scena de sex inainte. De fapt, am decis sa coregrafiem scena pentru ca era atat de importanta spontaneitatea si libertatea ei. Stiam ca ne doream sa aiba un fel de energie foarte bogata si aproape tribala, ca o eliberare. (…) Mi-am dat hainele jos, a fost terifiant. Imi amintesc ca si Jack a iesit apoi in fuga, pentru ca el a iesit la putin timp dupa mine si a facut la fel. Ne-am privit in ochi, iar eu eram ingrozita, dar si el era ingrozit. A fost un moment imens si profund de incredere in care iti spui: „suntem impreuna in asta”. A fost uimitor de eliberator, totusi. Nu am mai facut asa ceva in viata mea si a fost foarte distractiv.”
„Mi s-a parut ca sexul este bine reprezentat in mini-seriale, dar lipseste oarecum in filmele de cinema”, spune producatorul Laurence Mark, in documentele oficiale de prezentare a filmului, puse la dispozitie de Netflix. „Asa ca m-am gandit: „Ei bine, haideti sa aducem sexul inapoi in filme, iar amantul doamnei Chatterley parea un loc ideal pentru a incepe,” explica acesta.
Pentru aceste scene de sex, producatorii au lucrat cu un coordonator de intimitate, Ita O’Brien, una dintre cele mai cunoscute personae care face artistii sa se simta confortabil, astfel incat personajele principale sa se simta in siguranta.
De la dezvaluirile impotriva lui Harvey Weinstein, coordonatorii de intimitate au devenit mai obisnuiti pe platourile de filmare. Dar, in timp ce scenele de la televizor si film pot fi adesea completate in cateva momente, un spectacol live este redat in mod repetat in fata a mii de oameni in fiecare seara.
O’Brien a lucrat la seriale de succes precum “I May Destroy You”, “Normal People” si “It’s A Sin”, precum si la piese recente precum “Spring Awakening” la Almeida si “Manor” la National Theatre, explicand ca amploarea scenelor intime a fost complet diferita.
„Exista consimtamant in fiecare zi. S-ar putea sa fii de acord intr-o zi ca esti confortabili sa saruti pe cineva pe buze si apoi sa ai un herpes, asadar nu mai este potrivit. Deci explorezi despre ce este momentul, moduri diferite de a spune aceeasi poveste”, a spus ea, citata de The Guardian.
Filmul are o perspectiva noua si prin prisma faptului ca acum avem un personaj feminin foarte puternic care prezinta sexualitatea, nu doar un autor barbat care descrie placerea feminina.
Muzica completeaza intreaga atmosfera a Marii Britanii de dupa Primul Razboi Mondial, fiind creata de Isabella Summers, cea care a format trupa Florance and The Machine.
Ultima ecranizare a romanului a fost in 2015, cu Holliday Grainger, Richard Madden si James Norton in rolurile principale, iar prima ecranizare a fost in 1955, cu Danielle Darrieux,
Erno Crisa si Leo Genn, in regia lui Marc Allégret.
Romanul „Amantul doamnei Chatterley” a fost publicat pentru prima data la sfarsitul anilor 1920 in Italia si Franta, ulterior a fost interzis la inceput in Marea Britanie si SUA, apoi publicat in forma prescurtata in 1928, iar integral abia in 1960, la 30 de ani de la moartea scriitorului.
In carte, cititorul nu stie daca Lady Chatterley ramane sau nu cu Oliver, insa in versiunea Netflix, aceasta vine in Scotia si ii face o surpriza prin prezenta sa.
Filmul „Lady Chatterley’s Lover” a avut premiera la Telluride Film Festival, apoi a fost lansat in cinematografe, iar din 2 decembrie, este disponibil pe Netflix.