(galerie foto) Povestea celor 43 de costume purtate de Lily Collins in sezonul 3 din „Emily in Paris”. Designerul Marylin Fitoussi explica trecerea lui Emily la un stil chic, parizian. Mottoul ei a fost: „nu ne pasa de realitate si nici de tendinte.”
Zilele trecute s-a lansat pe Netflix noul sezon al serialului-fenomen „Emily in Paris”. Create de Darren Star ca o evadare din realitate intr-o poveste care aduce zambete, romantism si secvente filmate in cele mai frumoase locuri din capitala franceza, cele 10 episoade noi sunt perfecte pentru un maraton de sarbatori.
Dincolo de personaje si de scenariu, tinutele purtate de Emily – jucata de Lily Collins – sunt o atractie la fel de mare pentru spectactori precum decorurile pariziene care duc mereu cu gandul la o vacanta romantica. Iar creatorii serialului au declarat ca au acordat de la inceput un rol important costumelor si au incercat sa creeze un personaj nou, excentric, cu un efect similar precum cel al lui Carrie Bradshaw din „Sex and The City”.
Darren Star a lucrat inca de la primul sezon cu Patricia Field, stilist si designer de costume – si designer de moda – care a fost responsabila de look-urile iconice ale lui Carrie din „Sex and the City”. Pentru noul sezon „Emily in Paris”, Marylin Fitoussi a preluat stafeta de la Field, cele doua au lucrat impreuna la primele doua sezoane ale serialului.
In ultimul an a fost neasteptat de mare influenta serialului „Emily in Paris” in tendintele din moda. De la branduri de lux precum Versace, Valentino sau Dolce & Gabbana si pana la gigantii mass-market precum H&M, Zara sau Bershka, aproape toate magazinele din mall-uri au in sezonul actual tinute inspirate de costumele lui Emily. De altfel, tinutele purtate de Lily Collins au influentat o intreaga paleta de culori – anumite nuante de roz si verde – care s-au regasit ulterior pe podiumurile de la Saptamana Modei.
Pentru noul sezon, Emily poarta 43 de tinute complete. Iar pentru personajele din serial au fost utilizate peste 40.000 de obiecte vestimentare si accesorii de la Valentino, Jean Paul Gaultier, Christian Lacroix sau Kévin Germanier.
Look-ul lui Emily din acest sezon a fost intentionat conceput pentru a arata mai frantuzeste – de la ajustarea siluetei costumelor in toate cele 43 de tinute purtate de Lily Collins, pana la tonurile incluse in paleta de machiaj prin mai multe rujuri maro si rosii.
Intreaga echipa de stilisti a fost inspirata de bretonul lui Lily Collins din viata reala si a vrut il include in look-ul lui Emily pentru a-i oferi un aer mai apropiat de anii ’60/’70. Principalele surse de inspiratie au fost Françoise Hardy, Jane Birkin, Stéphane Audran, Brigitte Bardot, Kate Moss, precum si noul val francez si filmele lui Godard si Chabrol.
Mike Desir, hairstylistul lui Lily Collins pentru filme si seriale, a creat 9 coafuri diferite in 4 variatii diferite pentru Emily in acest sezon. A fost influentat de Brigitte Bardot si Audrey Hepburn, dar a vrut, de asemenea, sa actualizeze look-ul prin amestecarea unor stiluri diferite: cozile „de cal” din anii ’60 sau stilul dezordonat, grunge, al anilor ’90.
Parul lui Emily din episodul cu „Retrospectiva Pierre Cadault” – in special bretonul foarte scurt si ondulat – este o aluzie directa la Audrey Hepburn. Collins si-a modelat o mare parte din aparitiile ei in spatiul public, de la covorul rosu la sedinte foto in reviste de moda, dupa Hepburn, mizand si pe o asemanare fizica remarcabila.
In privinta celorlalte personaje, s-a optat atat pentru marile case de moda dar si pentru designeri independenti din intreaga lume.
Costumele lui Mindy – prietena cea mai buna a lui Emily – din acest sezon aduc un omagiu cabaretului Lido, un local parizian care a scris istorie si care s-a inchis anul acesta. In echipa lui Ashley Park, care o joaca pe Mindy, a fost cooptat Julien Parizet, artist travestit si stilist de coafuri si peruci. Rolul lui a fost sa ii ofere un anume nivel de farmec in scenele de spectacol.
Pentru scenele filmate in Provence, costumele au fost alese in mod special in tonuri mai pastelate, cu un aer organic care reflecta regiunea.
Pentru costumele din latex din acest sezon – inclusiv costumele de la Air France si tinuta lui Mindy pentru seara de film cu Nico din episodul 7 – echipa a lucrat cu designerul londonez Dead Lotus, specializat in acest mediu.
In episodul 305, Alfie ii arata lui Emily colectia sa impresionanta de pantofi sport: 1200 de perechi de incaltaminte care provin, de fapt, din dulapul lui Cyrille Benchimol, angajat in cadrul productiei pentru a superviza implementarea tuturor protocoalelor impuse de pandemie.
Mai jos va invitam sa descoperiti un scurt interviu despre costumele si stilul lui Emily din noul sezon, oferit de Lily Collins si designerul de costume Marilyn Fitoussi.
Publicul adora costume din „Emily in Paris”. De ce este moda o parte atat de importanta si integranta a serialului?
Lily Collins: Marylin Fitoussi este o zeita. Este pasarea cea mai frumoasa din lume si a reusit sa se inalte si sa zboare in felul ei in acest sezon. Ea aduce un gust, un stil si o indrazneala atat de specifice intregului serial. Dar pentru stilul lui Emily in mod specific, Marylin m-a ajutat sa pun la punct personajul deoarece in acest sezon ea imbratiseaza mai mult stilul si moda franceza, pastrand in acelasi timp simtul propriu, al sinelui.
Marilyn Fitoussi: Emily este un personaj vesel, foarte intreprinzator, este creativa si o buna observatoare. Ne arata acest lucru in special in sezonul trei, pentru ca veti descoperi ca a observat toate codurile modei franceze si ca le-a reinterpretat in felul ei, in felul Cooper. Cred ca am reusit sa oferim acestui personaj o silueta foarte specifica; o puteti numi iconica sau nu, dar este diferita. Ea inoveaza, nu urmeaza moda. Ea nu se supune niciunei reguli, cu exceptia celor pe care si le impune singura. Nu exista tendinte impuse de o revista de moda.Este un personaj care este urmat, care este imitat.
Cum a evoluat costumatia lui Emily in acest sezon?
Lily Collins: Am vrut sa ne aplecam si mai mult asupra sentimentului frantuzesc, cool, sic parizian, care stiu ca pare evident, dar reprezinta cu adevarat modul in care Emily se simte mai asezata in timpul petrecut aici. Are o incredere interioara, o liniste. Marylin a avut aceasta idee de a traduce vizual aceasta transformare prin schimbarea siluetei tinutelor. Ea devine mai indrazneata si poarta pantaloni cu talie inalta, cu picioare largi, mai mult in stil marinar, si tocuri mai groase. Am inclus o multime de cizme de-a lungul sezonului. Exista o paleta de culori mai atenuata in acest sezon, care cred ca se inclina mai mult spre un stil sic parizian. Dar exista inca o dualitate. Ea este blocata intre Madeline si Sylvie, aceste doua femei puternice pe care le admira. Exista inca acest conflict cultural in interiorul lui Emily, intre America si Franta.
Marilyn Fitoussi: Exista o evolutie la care ne-am gandit pentru prima data cu Lily la sfarsitul celui de-al doilea sezon, pentru ca acum locuieste la Paris si pentru ca viata personala a lui Lily a evoluat, s-a casatorit. Am vrut sa arat si o latura mai feminina a personajului ei. Mi-am spus ca, la acest nivel de observatie, ea ar trebui sa fie capabila sa reinterpreteze codurile modei franceze. Emily va ramane intotdeauna eclectica, cu mixuri care ii sunt foarte specifice. I-am facut paleta de culori un pic mai subtila, dar fara a fi mai frantuzeasca; nu folosim culorile nationale franceze: alb, albastru marin si negru. Am mers pe tonuri care au fost intotdeauna destul de puternice, dar ocazional un pic mai arse sau un pic mai pastelate.
Ai avut vreun look preferat din acest sezon?
Lily Collins: Ar fi cel pe care l-am purtat la Retrospectiva Pierre Cadault. Era un top alb-negru uimitor, cu niste umeri nebuni, care aratau aproape ca un amestec de zebra si elefant, cu niste pantaloni scurti negri minusculi si niste pantofi Louboutin cu tocuri nebunesti, care erau absolut uimitori. Coafura si machiajul meu pentru acest look au fost, de asemenea, printre preferatele mele din acest sezon. A fost un vibe vintage foarte retro, aducand un omagiu istoriei, ramanand in acelasi timp proaspat si modern.
Cele doua sezoane anterioare au avut anumite piese-vedeta: in primul sezon au fost palariile pescaresti, in al doilea sezon au fost manusile. Exista o noua piesa de costum, sau noi piese de costum, pe care le-ati evidentiat pentru sezonul al treilea?
Marilyn Fitoussi: Am fost foarte mult criticati, poate pe buna dreptate, in legatura cu „femeia pariziana cu tocuri de 10 centimetri”. Mereu mi s-a spus: „Nu, pariziencele nu poarta tocuri cu tocuri ascutite”, insa, in lumea lui Darren Star nu exista balerini sau tocuri mici. Iar compromisul intre cele doua sunt cizmele si pantofii cu toc gros, ceea ce a fost foarte distractiv de realizat, mai ales ca Lily are aceasta silueta delicata, extrem de feminina, cu picioare frumoase si subtiri. Asa ca am zis sa „rupem” acesta silueta foarte silfida cu acesti pantofi, a fost amuzanta de realizat. Si am folosit, de asemenea, o multime de cizme lungi pana la coapse. A fost o mica specificitate a imaginii din anii ’60 cu Brigitte Bardot, cu celebrele ei cizme pana la pulpa. Asa am ajuns la un cerc complet de detalii iconice ale look-urilor din anii ’60 si ’70. Am folosit, de asemenea, esarfe.
Intr-o zi, Lily a venit si mi-a prezentat trei dintre esarfele ei personale. M-am gandit: „imi place sa repet micile ciudatenii pe care le-am vazut in sezoanele precedente”. In sezonul trecut am avut o tinuta care mi-a placut foarte mult, si anume tinuta de trening a lui Emily, in care purta o esarfa pe cap ca o eroina Hitchcock. M-am gandit: „Sa folosim aceasta esarfa ca pe o batista”, care este o silueta iconica din anii ’60 si ’70, de asemenea.
Care a fost cea mai mare provocare cu care v-ati confruntat in acest sezon?
Marilyn Fitoussi: Cea mai mare provocare a fost ca am vrut sa creez un efect de oglinda intre personajul Emily si personajul Sylvie. Atat Lily, cat si Philippine au inteles perfect acest lucru si l-au simtit pentru ca i-am propus o tinuta lui Philippine, iar ea a spus: „Dar nu ar fi un pic cam ca Emily?”. Iar in timp ce ii probam cu Lily o pereche de pantaloni cu talie inalta, ea mi-a spus: „Dar nu e un pic prea ca Sylvie?”. Iar eu am spus ca da, dar ca acolo se intalnesc cele doua personaje care se iubesc si se urasc deopotriva, iar asta arata un fel de respect reciproc. Emily a observat regulile lui Sylvie. Si-a petrecut doua sezoane urmarind-o, gandindu-se: „Are stil, are farmec”. Sylvie stie cum sa ridice un guler, cum sa isi puna o haina pe umeri. Asculta, se uita, se integreaza. Iar in acest sezon, Lily isi pune o haina pe umeri si isi pune pantaloni cu talie inalta, ceea ce nu a mai avut niciodata. Ea inca nu risca ceea ce noi numim o tinuta „Sylvie”, adica sa fie capabila sa lase un umar gol si sa ridice gulerii camasii. Dar va ajunge si acolo.
Coco Chanel a spus: „Accesoriile definesc o femeie si o fac sa fie remarcabila”. Ce rol joaca pentru dvstra accesoriile in definirea esteticii unui personaj? Cum echilibrati stilul uneori maximalist al serialului pentru a ramane sic?
Marilyn Fitoussi: Exista scoala lui Coco Chanel, in care trebuie sa-ti amintesti ca ar trebui sa dai jos bijuterie de fiecare data inainte sa iesi din casa. Si exista scoala Dianei Vreeland, iar eu sunt mai mult studenta a Dianei Vreeland, care spune: „Mai mult inseamna mai mult si mai putin este plictisitor”. Imi place excesul, imi plac imperfectiunile. Iar „Emily in Paris” ne-a permis, de asemenea, sa experimentam cu aceasta fraza, care este un motto pentru mine si care a fost intotdeauna ceea ce defineste si stilul lui Emily.
Nu ne pasa de tendinte dictatoriale. Este un mod de a ne stramba la tot ceea ce ar trebui sa reprezinte eleganta franceza, chic-ul parizian, acele reguli care spun sa nu pui mai mult de trei culori impreuna, mai mult de trei bijuterii impreuna, mai mult de trei imprimeuri impreuna. O respect enorm pe Coco Chanel, nu ma intelegeti gresit, ea a eliberat femeile de corset si a fost o revolutionara. Numele ei a fondat o scoala de gandire si nu pun la indoiala in vreun fel importanta lui Coco Chanel in moda. Doar ca sensibilitatile mele artistice sunt complet diferite. Emily imi permite sa experimentez in intregime cu acest aspect ireversibil si creativ, in care ai ocazia sa incalci codurile modei, sa fii tu insuti si sa te simti diferit si unic.