Orient Express va avea propria nava maritima, inspirata de navele de epoca
La 140 de ani de la lansarea primelor sale trenuri de lux, legendarul Orient Express continua sa inoveze, de aceasta data cu dezvaluirea celui mai mare vas cu vele din lume, Orient Express Silenseas. Compania va avea din 2026 si optiunea de calatorie pe mare, fiind rezultatul unui parteneriat francez intre Accor, lider in domeniul ospitalitatii, si Chantiers de l’Atlantique, o companie lider mondial in constructii navale.
Silenseas este o nava maritima de lux a carei design a fost gandit dupa vase de epoca, fiind inspirata de Epoca de Aur a Rivierei Franceze. In prezentarea care a aparut in presa de specialitate, Silenseas are o lungime de 200 metri, 54 de apartamente la bord, doua piscine, doua restaurante, o sala de spectacole de tip amfiteatru, un studio de inregistrari si un spa, printre altele. Compania de ospitalitate promite ca va oferi viitorilor calatori aceeasi opulenta ca si pentru pasagerii sai care prefera trenul.
Povestea acestei ambarcatiuni este inspirata chiar de fondatorul Orient Express, Georges Nagelmackers, care in 1867, a urcat la bordul unei nave transatlantice care lega Europa de America si a pornit intr-o calatorie catre Statele Unite. Fascinat de grandoarea acestor ambarcatiuni uriase, fondatorul trenurilor Orient Express a explorat luxoasele apartamente dedicate calatorilor, cu decorul lor bogat si somptuos, a experimentat scena sociala din restaurante si atmosfera unica a saloanelor, bibliotecilor si locurilor de divertisment. Aceasta experienta de calatorie pe mare avea sa il inspire mai tarziu pentru lansarea in 1883 a trenului sau legendar, Orient Express.
Compania a anuntat ca Orient Express Silenseas va readuce in atentie era glorioasa in care scriitorii, artistii, pictorii, printesele si vedetele de cinema au petrecut timp intre Monte-Carlo, plajele din Saint-Tropez, Cap d’Antibes si Cannes.
O noua versiune a trenului de lux Orient Express a fost renovata recent de catre arhitectul francez Maxime d’Angeac care l-a remodelat dupa stilul si designul de interior al anilor ’20, insa a adaugat facilitatile si tehnologiile vietii moderne.
Trenul va circula prin marile capitale europene in viitorul apropiat, fiind gandit pe ruta originala Paris – Istanbul cu oprire si in Bucuresti.
Vagoanele au fost renovate dupa ce au fost gasite in paragina la granita cu dintre Polonia si Belarus, fiind obtinute de Orient Express dupa o perioada lunga de negocieri. Dintre cele 13 vagoane gasite, 3 au fost deja restaurate si pot gazdui pana la 64 de calatori.
Orient Express este probabil cea mai cunoscuta linie de trenuri din lume, care ofera inca din 1883 transport de lux de la est la vest pe continentul european.
Trenul emblematic a ajuns sa defineasca in decursul perioadelor idea de estetic si de confort sporit, mai ales pentru inceputul secolului al XX-lea. In acelasi timp in contemporaneitate tendintele faciliteaza mai mult latura functionala a transportului feroviar, igorand adesea importanta designului interior.