Polaroid lanseaza filme instant cu momente glam-rock din viata lui David Bowie pentru fotografii retro
Compania de aparate foto Polaroid a lansat recent un pachet de filme instant inspirate de David Bowie, care sa completeze momentele glam-rock din viata utilizatorilor.
Matricea creata pentru Rebel Rebels, o serie de rame foto retro, prezinta 10 cadre unice cu momente grafice din viata legendei rock-ului. Pe langa simbolul fulger, seria pune in evidenta diferite alte cadre in care se regaseste numele Bowie, artistul avand fiind unul dintre primii care a folosit tehnica typography pentru a-si evidentia numele.
David Bowie era el insusi un pasionat fotograf analogic si chiar a folosit o poza Polaroid pentru coperta albumului sau “Lodger” din 1979.
Fiecare pachet achizitionat ofera doar opt bucati de film i-Type, iar setul complet are 10 modele. Filmul i-Type este cea mai noua editie Polaroid si se potriveste cu modelele Polaroid Now+, Polaroid Now si Polaroid Lab, pachetele avand pretul de 20 de dolari, similar cu celelalte filme pe care compania le comercializeaza. Se pot achizitiona de aici.
Compania Polaroid nu este la prima incursiune in lumea muzicala, acestia dezvoltand anterior si o aplicatie Polaroid Music, dar si un set de casti.
Povestea Polaroid incepe in 1909, cand s-a nascut inventatorul Edwin Land, care inca din copilariei era fascinat de lumina si de kaleidoscoape. La doar 20 de ani, a reusit sa inventeze primul polarizator sintetic din lume, iar mai tarziu, in anul 1937, Edwin Land a infiintat Polaroid Corporation, alaturi de George Wheelwright. Impreuna, au creat prima pereche de ochelari de soare, deveniind cei mai vanduti ochelari din istorie.
Ideea pentru o camera instant i-a venit lui Edwin Land in 1943 cand fiica lui i-a cerut sa vada o fotografie realizata cu aparatul inventat de acesta. Patru ani mai tarziu, a fost creata prima camera foto instant – Polaroid.
Devenind un simbol al generatiei anilor ’70-’80 cand detinea doua treimi din piata fotografiei instant, brandul a intrat intr-un con de umbra in urma aparitiei aparatelor digitale si a telefoanelor mobile. In 2017, a relansat camera „OneStep” care are un singur buton si poate fi folosita de oricine prin campania „Polaroid Originals”.
In luna martie 2020, compania si-a refacut identitatea vizuala si a lansat o serie de camere cu un aspect mai rotunjit, inspirate de cultura Instagram. Logo-ul brandului si magazinele au fost regandit pentru a fi cat mai atragatoare din punct de vedere vizual pentru publicul tanar.
Pe masura ce nostalgia a devenit o tendinta care a dominat fiecare industrie creativa, reintoarcerea la vremuri in care amintirile erau surprinse pe film au redevenit populare.