O asistenta, o prostituata, o calugarita si o femeie de afaceri schimba perceptia asupra rolul femeilor in Primul Razboi Mondial, in mini-seria franceza „Les Combattantes” („Combatantele”) disponibila pe Netflix
Amplasat in timpul Primului Razboi Mondial din Franta, mini-seria franceza „Les Combattantes” („Combatantele”) este o noua drama care urmareste patru femei ale caror vieti se intersecteaza pe timpul razboiului, in timp ce raman acasa, dupa plecarea pe front a barbatilor din viata lor.
Printre personajele prezentate in serial se numara o prostituata pariziana pe nume Marguerite (Audrey Fleurot), o asistenta pe nume Suzanne (Camille Lou), o calugarita pe nume Agnes (Julie De Bona) si Caroline (Sofia Essaïdi), o femeie care devine sef al fabricii familiei ei, care impreuna schimba perceptia asupra rolului femeilor pe timp de razboi. Desi povestea este fictiva, istoric vorbind, femeile au sprijinit si ajutat cu actiuni similare in timpul razboaielor.
Serialul incepe prin a prezenta viata unei lucratoare sexuale pariziene, Marguerite, care a fost angajata recent sa lucreze intr-un bordel local. A doua femeie este Suzanne, o asistentă fugara dintr-un spitalul militar, care vrea sa ajunga in Elvetia. Mai departe, o intalnim pe Agnès, care este maica superioara a unei manastiri rechizitionate si transformate intr-un spital pentru ranitii de pe front. La final, telespectatorii o cunosc si pe Caroline, care devine responsabila de fabrica sotului sau, plecat pe front.
Fiecare nou episod complica viata acestor femei si subliniaza faptul ca luptele femeilor in timpul razboiului, daca nu sunt egale, sunt cu siguranta semnificative in comparatie cu barbatii in razboi. Diferenta o face faptul ca femeile in timpul razboiului s-au luptat cu capul, in timp ce barbatii cu arme, fiind parte tot din prima linie a razboiului.
Mini-seria a avut succes in Franta, unde a fost prezentat intai la TV, pe TF1, unde a avut peste 4,76 de milioane de telespectatori, conform presei franceze, iar apoi a fost preluata de Netflix, intai local, si de la mijlocul lunii ianuarie 2023, international.
Dupa lansarea internationala, mini-seria a ajuns in topul Netflix si in SUA, alaturi de super-productia „Wednesday” si sezonul 2 din „Vikings: Valhalla”.
Seria este similara cu un alt succes Netflix, „Bonfire of Destiny / Le Bazar de la Charité”, deoarece ambele sunt serii de epoca, unde se evidentiaza creativitatea femeilor si disponibilitatea lor de a ajuta in situatii de criza majora.
Productia este fastuoasa in ceea ce priveste scenele si atmosfera creata, cu scene foarte vizuale inclusiv de pe front, si care se sprijina pe o coloana sonora spectaculoasa.
Un aspect interesant este ca Netflix nu face niciun material de marketing in jurul acestei mini-serii, mentiune facuta de mai multe website-uri de specialitate internationale, filmul nefiind mentionat in niciun fel in publicatiile promotoare de filme cu succes real la public, ca Variety sau Deadline.
Desi peste weekend seria a ajuns in topul american Netflix, publicul pare ca a aflat de productie din intamplare, iar la inceputul acestei saptamani, pe Rotten Tomatoes, exista doar o recenzie a seriei.
Serialul, desi nu aduce o alta perspectiva asupra adevarului istoric, care sub o forma sau alta, s-a mai spus, tese un narativ convingator in jurul vietilor acestor femei si a modului in care acestea se intersecteaza pe frontul de acasa in timp ce barbatii sunt plecati in razboi.
O data cu aceasta mini-serie si lipsa promovarii cu bugete substantiale de marketing, este posibil sa asistam la o noua abordare a ceea ce inseamna industria filmului oferit de platformele de streaming si sa vedem adevarata putere a algoritmilor ganditi pentru a promova ceea ce publicul vrea sa vada, nu doar ce se impune prin discutiile create in jurul unei productii.