Disney are in lucru continuari pentru „Frozen 2”, „Toy Story 4” si „Zootropolis”. Bob Iger, CEO-ul Disney, a dezvaluit ca va deschide o noua atractie „Avatar” in parcul Disneyland. Compania a concediat recent 7.000 de angajati.
Disney a dezvaluit ca lucreaza la continuari pentru „Frozen 2”, „Toy Story 4” si „Zootropolis”. Anuntul a venit in timpul unei teleconferinte in care Bob Iger, CEO-ul Disney, a anuntat rezultatele financiare ale companiei.
In timp ce vestea va bucura fanii de toate varstele ale celor trei animatii – care sunt printre cele mai mari succese de box office din istoria recenta Walt Disney – anuntul a fost facut ca o strategie inteligenta a lui Iger de a distrage atentia presei si a investitorilor de la rezultatele slabe ale companiei din ultimul trimestru al anului trecut. Platforma de streaming Disney+ a pierdut peste 2 milioane de abonati iar conglomeratul Disney a concediat recent aproximativ 7.000 de angajati.
Iger s-a declarat incantat sa anunte continuarile pe care le-a descris ca un „exemplu minunat al modului in care ne sprijinim pe marcile si francizele noastre care sunt fara rival.”
Anuntul nu este o surpriza complet neasteptata, dat fiind succesul colosal al filmelor si faptul ca Disney renunta la o franciza numai in momentul in care nu mai este profitabila.
Toate cele trei filme anterioare – „Frozen 2”, „Toy Story 4” si „Zootropolis” – au fost nominalizate la premiile Oscar, iar ultima lansare cinematografica a fiecarei serii a generat incasari de peste 1 miliard de dolari. In comparatie cu randamentul celui mai recent film original Disney – „Strange World”, care a obtinut mai putin de 74 de milioane de dolari din vanzarile de bilete dintr-un buget de 180 de milioane de dolari, strategia lui Iger de a reveni la francizele cunoscute, care au zeci de milioane de fani la nivel mondial, este una eficientizare a costurilor.
In timp ce publicatiile de specialitate din Hollywood precum Deadline si Variety se asteptau ca „Frozen” si „Toy Story” sa beneficieze de continuari, viitorul animatiei „Zootropolis” a fost incert. Dupa succesul urias de care s-a bucurat la lansare in 2016 – a strans peste 1 miliard de dolari din vanzarile de bilete, dintr-un buget de 150 de milioane de dolari – nu s-a mai auzit nimic de un al doilea film. In schimb, anul trecut pe 9 noiembrie a fost lansata pe Disney+ o serie animata inspirata de filmul original – „Zootopia+” .
Franciza „Toy Story” este formata din patru capitole cinematografice si un spin-off: „Lightyear” lansat anul trecut.
Desi „Lightyear” a avut performante slabe, „Toy Story 3” si „Toy Story 4” au avut incasari de peste 1 miliard de dolari in box office-ul mondial.
In privinta francizei „Frozen”, primul film a debutat in 2013 si a fost un mare succes de box office cu incasari de peste 1,2 miliare de dolari din vanzarile de bilete, iar continuarea „Frozen 2” a depasit asteptarile cu 1,4 miliarde de dolari din incasari in 2019. Dincolo de filme, franciza s-a transformat si intr-un spectacol „Disney on Ice”, un musical pe Broadway, numeroase scurtmetraje, seriale de televiziune si carti.
Bob Iger a anuntat, de asemenea, ca va fi deschisa o noua atractie dedicata filmului „Avatar” la Disneyland in Anaheim.
Dupa succesul urias de care s-a bucurat „Avatar:Calea Apei” – in zilele urmatoare va deveni al treilea cel mai bine vandut film din istoria cinematografiei americane cu incasari de peste 2 miliarde de dolari – strategia lui Iger este sa mizeze pe marile succese Disney pentru a recupera pierderile cauzate de p erioada pandemiei si de deciziile luate de fostul CEO, Bob Chapek. Astfel, experienta „Avatar” va ajunge in premiera pe coasta de vest a Statelor Unite printr-o noua atractie care recreeaza universul Pandora.
In prezent, Disney’s Animal Kingdom din Orlando este singurul parc Disneyland care dispune de o zona dedicata creatiilor lui James Cameron.
Experienta se numeste „Pandora-the World of Avatar”, a fost deschisa in mai 2017 si are doua atractii: „Na’vi River Journey” — o plimbare cu barca prin universul acvatic din Pandora, intalnind flora si fauna specifica locului intr-un mediu bioluminescent asemanator celui din film, dar si un saman Na’Vi, cel mai avansat personaj animatronic creat de Walt Disney Imagineering pana acum — si „Avatar Flight of Passage” — un simulator de miscare 3D care le ofera oaspetilor oportunitatea de a experimenta o cursa pe spatele unui Banshee (creaturile zburatoare cu care Na’vi sunt legati) si de a zbura deasupra peisajelor planetei Pandora. Este una dintre cele mai populare atractii de la Walt Disney World, inregistreaza timpi de asteptare de peste doua ore, fiind premiata in 2017 in cadrul Golden Ticket Awards pentru „Best New Ride”.
Succesul noului film Avatar pregateste terenul pentru celelalte doua lungmetraje aflate deja in lucru.
Anul acesta se implinesc 100 de ani de cand Walt Disney fonda Disney Brothers Cartoon Studio, primul sau studio de animatie. Mai jos puteti citi despre programul aniversar pregatit pentru lunile urmatoare dar si un interviu cu Floyd Norman, legendarul animator Disney care a scris povestile cu Mickey Mouse.