Lumea se vede mai frumoasa cu Maybelline.O televiziune olandeza a lansat un reality show in care artistii concureaza pentru sansa de a picta capodoperele pierdute ale lui Vermeer. Primul episod a fost vizionat de peste 7% din populatia Olandei.
E momentul tau pentru o pauza de bine. Lumea e mai frumoasa cand ai grija cu ce-ti hranesti trupul si mintea, ce informatii te inconjoara, cum iti cladesti increderea de sine, ce alegi sa citesti si ce produse cosmetice alegi sa-ti reprezinte dorintele de frumusete si sa te ajute sa ti le indeplinesti.
Lumea se vede mai frumoasa cu Maybelline.
Televiunea olandeza MAX a lansat pe 12 februarie o noua emisiune de tip reality show in care artisti recunoscuti la nivel national concureaza pentru a picta operele pierdute ale lui Johannes Vermeer, unul dintre cei mai importanti maestri ai picturii olandeze de secol al XVII-lea.
Emisiunea a fost denumita „Die Nieuwe Vermeer” — Noul Vermeer — si va avea 6 episoade care vor aduce diversi concurenti si invitati speciali. Primul episod, considerat pilot, a avut un mare succes si a strans o audienta de peste 1,3 milioane de telespectatori dintr-o populatie de 17 milioane, un procent impresionant de 7,5% din totalul rezidentilor olandezi.
Show-ul este difuzat in concomitent cu evenimentul „Johannes Vermeer” de la Rijksmuseum din Amsterdam, cea mai mare expozitie dedicata artistului olandez care reuneste la un loc 28 din cele 37 de lucrari cunoscute ale maestrului. In primele patru zile de la lansarea biletelor s-au vandut toate cele 450.000 de locuri disponibile, in prezent reprezentantii muzeului cauta solutii pentru a mari capacitatea de vizitatori permisa.
Finala emisiunii va avea loc pe 19 martie, iar castigatorul va avea sansa sa-si expuna lucrarile la Muzeul Mauritshuis din Haga, unul dintre cele mai importante din Olanda, in colectia caruia se afla si „Fata cu cercel de perla”, cea mai cunoscuta opera a lui Vermeer.
Emisiunea aduce saptamanal doi artisti care sunt provocati sa recreeze una dintre cele 6 picturi de Vermeer cunoscute, dar furate sau disparute in diverse circumstante. Printre ele a fost inclus si „Concertul”, o opera jefuita din Muzeul Isabella Stewart Gardner din Boston in 1990.
Artistii participanti au primit sarcina de a picta o copie convingatoare dupa Vermeer fara sa li se arate cum arata de fapt originalul. Numai in cazul „Concertului” exista o serie de fotografii care documenteaza cum arata opera, insa in cazul celorlalte s-au pastrat numai descrieri din inventarele sau documentele caselor de licitatie si vanzatorilor de arta. Fiecarui participant i s-a oferit o perioada de patru luni pentru a realiza o pictura.
In cadrul fiecarui episod se desfasoara si o lectie de istoria artei in care diversi specialisti in pictura olandeza si in Vermeer prezinta si analizeaza operele maestrului si explica factual de ce este unul dintre cei mai importanti artisti din istoria artei.
Jan Slagter, directorul executiv al programului Omroep MAX, a declarat in cadrul unui interviu pentru New York Times ca ”aceasta emisiune are o audienta mult mai mare decat altele din programul nostru, printre care se numara deseori documentare sau seriale dramatice. Ce este cel mai important este faptul ca vorbeste despre arta si cultura, insa intr-o formula foarte accesibila si usor de inteles.”
Competitia este judecata de catre experti precum Pieter Roelofs, seful departamentului de pictura de la Rijksmuseum si Abbie Vandivere, conservatoar specializat in pictura olandeza la Muzeul Mauritshuis.
In episodul pilot au concurat pictorii Maudy Alferink si Nard Kwast, cel din urma castigand cu o pictura care reprezinta un barbat care se spala pe maini. In cel de-al doilea episod au concurat artistii Titus Meeuws si Kim van den Enden, au incercat sa recreeze o lucrare care ar fi reprezentat ”Priveliste asupra unor case din Delft”. In episodul al treilea, Arjan van Gent si Adrian de Wolf au abordat scena mitologica „Venus, Jupiter si Mercur”, o pictura realizata de Vermeer in jurul anului 1656 si pierduta intre timp.
O alta componenta a competitiei este categoria de ”free style” in care artisti contemporani olandezi concureaza unii impotriva celorlalti pentru a crea o lucrare in stilul propriu, dar inspirata de Vermeer. In cadrul acestei categorii au fost create o serie de lucrari in medii si maniere diferite, de la gravura si vitralii, pana la sculpturi lego sau instalatii asamblate din jucarii si bibelouri. Castigatorul de la categoria de arta contemporana va primi sansa de a-si expune lucrarile la Muzeul Prinsenhof din Delft, orasul natal al lui Vermeer.
Din cauza lipsei documentelor oficiale si vietii retrase pe care a dus-o, Vermeer este considerat „Sfinxul din Delft”. Se stiu putine informatii oficiale despre cariera si viata lui.
Vermeer era relativ necunoscut pana in 1860 cand directorul unui muzeu german a vazut tabloul „The Art of Painting”, l-a recunoscut ca fiind o lucrare originala a pictorului olandez si l-a recomandat pentru a fi introdus intr-un catalog de arta important. Pana atunci pictura i-a fost atribuita lui Pieter de Hooch, contemporan cu Vermeer.
Johannes Vermeer s-a nascut in 1632 in orasul Delft din Vestul Olandei si a fost relativ cunoscut in comunitatea in care a trait. Nu exista dovezi ca ar fi avut succes in afara orasului natal.
A invatat singur sa picteze si a mostenit de tatal lui o taverna si o mica afacere de vanzare a tablourilor. Cand tatal lui a murit in 1652, Olanda trecea printr-o perioada de saracie dupa ce fusese atacata in repetate randuri de francezi.
Un an mai tarziu, Vermeer s-a casatorit cu Catherina Bolnes, fiica uneia dintre cele mai bogate femei din oras, s-a convertit la catolicism pentru a respecta traditia familiei in care intrase si au avut 11 copii impreuna.
Soacra lui Vermeer a fost protectoarea lui de-a lungul carierei insa chiar si cu ajutorul ei, pictorul avea probleme financiare destul de mari si a lasat familia cu datorii cand a murit in 1675. Este un semn al lipsei succesului artistului in perioada vietii.
Sunt cunoscute 50 de tablouri semnate de Vermeer din care 34 au supravietuit pana in prezent. Majoritatea prezinta aceleasi doua camere din casa in care a locuit.
Lumea se vede mai frumoasa cu Maybelline si totul e mai frumos atunci cand ai grija cu ce-ti hranesti trupul si mintea, ce informatii te inconjoara, cum iti cladesti increderea de sine, ce alegi sa citesti si ce produse cosmetice alegi sa-ti reprezinte dorintele de frumusete si sa te ajute sa ti le indeplinesti.
New York e o stare de spirit, traita la superlativ. Maybelline isi gaseste inspiratia in pulsul metropolei, încurajandu-ne să exploram si sa ne afirmam creativitatea, pentru ca „if it last it NY it lasts anywhere”…
Uplift yourself si descopera produsele cu formule avansate si texturi revolutionare care iti transmit energia vibranta a New Yorkului si curajul de a fi tu insuti.