(galerie foto) Noua colectie Gucci Cruise 2024 a debutat in curtea Palatului Gyeongbokgung din Seul, o constructie spectaculoasa cu o istorie de 600 de ani care a fost distrusa de trei ori aproape in intregime.
De-a lungul anilor, Gucci si-a pus in scena colectiile Cruise in locuri iconice in care prezentarile devin mai degraba mici secvente cinematografice spre deosebire alte defilari de moda obisnuite. Pe coloana sonora a productiei-fenomen „Squid Game”, noile piese Gucci pentru vacanta au fost dezvaluite in premiera in Palatul Gyeongbokgung din Seul, Coreea de Sud, o cladire cu o istorie de peste 600 de ani.
Ca de obicei, defilarea Gucci a adunat clientii fideli ai brandului alaturi de celebritati, editori de moda si buyeri din intreaga lume, invitati sa descopere noua oferta a brandului.
In timp ce colectia de toamna-iarna 2023/2024 dezvaluita in luna ianuarie a fost creata sub influenta designerului Alessandro Michele — care a fost concediat subit in toamna anului trecut — Gucci Cruise 2024 este prima prezentare care arata noua directie a casei de moda.
Desi Michele a fost inlocuit deja cu designerul Sabato de Sarno care va debuta prima lui colectie Gucci in toamna acestui an, la Saptamana Modei de la Milano, colectiile de tranzitie au fost create de echipa de designeri din atelierele brandului care au primit directii de la CEO-ul Marco Bizzarri. Intr-un interviu acordat la inceputul acestui an publicatiei New York Times, Bizzarri a declarat ca obiectivul actual al casei de moda este evolutia de la un brand axat pe moda si tendinte la un brand de lux atemporal, dupa modelul Louis Vuitton si Hermès, care au continuat sa creasca in ciuda instabilitatii economice cauzate de pandemia de coronavirus din intreaga lume.
Astfel, Gucci va inceta sa mai fie o casa de moda in sensul traditional al termenului si va deveni un brand orientat strict spre cresterea vanzarilor. Se va pune accentul mai mult pe piese purtabile si mai putin pe creativitate.
Iar aceasta noua directie este vizibila in noua colectie Cruise 2024 care include piese similare cu cele mai recente colectii Prada, Louis Vuitton, Bottega Veneta – cu bluze si maieuri simple, fuste drepte pana la genunchi si combinatii de haine sport cu rochii romantice sau glam.
Defilarea din Seul — care poate fi urmarita in intregime mai jos — marcheaza cea de-a 25-a aniversare a primului butic emblematic Gucci din Coreea de Sud, care a fost deschis in 1998.
Alegerea unui teritoriu asiatic pentru a dezvalui noua colectie se aliniaza de asemenea cu aspiratiile capitaliste ale directorilor Gucci deoarece locuitorii din Japonia, Coreea de Sud si China au devenit cei mai mari cumparatori din lux din lume, piata de retail fiind intr-o continua expansiune.
Un alt aspect simbolic este alegerea Palat Gyeongbokgung – care a fost construit in 1395 si care a fost centrul unor mari dezvoltari in domeniul stiintei, literaturii, arhitecturii si artei – ca loc de prezentare a colectiei.
Spectacolul vizual — asa cum se poate vedea mai jos — a pus in evidenta mai degraba arhitectura palatului decat colectia Gucci. Regia muzicala a showului a fost asigurata de Wladimir Schall si a inclus „The Rope is Tied” si „Round IV” de pe coloana sonora a fenomenului Netflix „Squid Game”.
In ultimii opt ani, Gucci si-a organizat defilarile de moda numai in locuri cu semnificatie istorica, cum ar fi Westminster Abbey Cloisters din Londra, Galeria Palatina de la Palatul Pitti din Florenta, Promenade Des Alyscamps din Arles si Muzeele Capitoline din Roma – toate acestea fiind incluse in Patrimoniul Mondial UNESCO.
Alegerea acestor locuri nu este intamplatoare, reprezentatii Gucci spera sa atraga atentia asupra semnificatiei si importantei pastrarii patrimoniului cultural si sa investeasca in prezervarea si conservarea acestuia.
„Gucci s-a nascut in Florenta, inconjurat de istorie, arta si maiestrie, iar de acolo a inceput o calatorie pentru a aduce viziunea casei de moda despre frumusete in intreaga lume. (…) Palatul Gyeongbok este una dintre acele minuni ale lumii care ne-a facut sa simtim o legatura instantanee cu cultura coreeana si cu oamenii care au creat-o – Florenta si Seul, Italia si Coreea, atat de departe pe harta, dar atat de aproape in crearea minunilor. Acesta este motivul pentru care suntem onorati sa prezentam aici colectia Gucci Cruise 2024: celebrarea trecutului, ca sursa de inspiratie pentru viitor.”, a declarat Marco Bizzarri intr-un comunicat de presa.
Palatul Gyeongbok are un trecut tragic. A fost demolat aproape in totalitate in timpul celor 35 de ani devastatori ai dominatiei coloniale a Japoniei (1910-1945). Dupa numeroase proiecte de restaurare si reconstructie a redevenit unul dintre cele mai simbolice repere din Coreea de Sud.
Numele Gyeongbokgung in coreeana inseamna „un palat binecuvantat”. A fost infiintat in 1395, la trei ani dupa ce regele Taejo (1335-1408) a fondat Dinastia Joseon. Cand Japonia a invadat Coreea in 1592, cunoscut sub numele de Razboiul Imjin, palatul a fost distrus.
A fost reconstruit in 1867 de Heungseon Daewongun, care conducea Joseon in numele fiului sau adolescent, Regele Gojong (1852-1919). La inceput, Palatul Gyeongbok avea 755 de kans, sau camere, dar in timpul reconstructiei, numarul acestora a crescut la 7.700.
In timpul colonizarii japoneze, 93% din palat a fost distrus din nou. In 1990, guvernul coreean a lansat proiectul de restaurare al palatului care se afla in continua desfasurare, scopul este sa readuca cladirea cat mai aproape de aspectul sau din perioada domniei imparatului Gojong (din perioada 1863-1907).