Un magazin istoric din Barcelona impune o taxa de 5 euro turistilor care se pozeaza cu vitrinelele lor superbe si nu cumpara nimic. Introdusa initial ca o gluma, taxa s-a dovedit benefica, a crescut vanzarile si a schimbat comportamentul clientilor.
Barcelona este una dintre cele mai populare destinatii de vacanta din Europa, dar si orasul favorit pentru vacantele turistilor romani. Potrivit unor statistici recente, Spania se afla pe locul doi in topul tarilor vizitate de romani, iar orase precum Madrid, Valencia si Alicante reprezinta puncte de interes pentru turistii din Romania.
Daca doriti sa calatoriti in Barcelona, trebuie sa aveti in vedere ca antreprenorii si autoritatile locale au luat diferite masuri pentru a remedia problema turismului excesiv care a devenit din ce in ce mai prezenta in capitala regiunii Catalonia. In 2022, in speranta de a reduce poluarea cu gunoaie de pe coasta, municipalitatea din Barcelona a interzis fumatul pe toate plajele orasului si a introdus o amenda de 30 de euro pentru cei care nu respecta decizia.
Unii comercianti au luat masuri drastice pentru a evita comportamentele turistilor indiferenti si obraznici. Un asfel de magazin din centrul istoric al Barcelonei a introdus o taxa de 5 euro pentru turistii care doar intra si se uita prin magazin, fara a cumpara ceva.
La intrarea in magazinul „Queviures Múrria”, care functioneaza de mai bine de 100 de ani, a fost lipit un afis in care se precizeaza ca „O vizita doar pentru a privi (in interior) este de 5 euro per persoana. Multumim.”
Proprietarii magazinului s-au declarat deranjati pana la refuz de turistii impertinenti care se inghesuiau constant in magazin pentru a face fotografii fara a cumpara ceva. Pentru ca are o vechime impresionanta, reprezinta una dintre atractiile turistice ale Barcelonei, astfel ca multi dintre vizitatorii care trec pragul pravaliei prefera sa fotografieze interiorul in detrimentul achizitionarii unui produs.
Desi ar putea parea o decizie ridicola sau absurda, Toni Merion, managerul Queviures Múrria sustine ca intentia sa nu este de a taxa curiosii, ci de a impedica turistii din a mai intrerupe activitatea magazinului doar pentru fotografii. Deseori localul era inghesuit cu turisti care il vizitau doar pentru poze.
Potrivit lui Merion, afisul a fost pus initial ca o gluma la adresa turistilor obraznici, insa s-a dovedit a fi un instrument eficient pentru a creste vanzarile magazinului in timp ce fluxul de vizitatorilor cu camere de fotografiat a fost redus.
Merion sustine ca turistii care vin sa faca fotografii cumpara si cate ceva din magazin. De asemenea, multi dintre vizitatori dau dovada de maniere mai bune, ceea ce nu se intampla cand turistii cu aparate de fotografiat se inghesuiau in magazin.
Afisul lipit la intrarea in magazin reprezinta una din ideile inventive ale micilor afaceri de a se adapta la valurile de turisti care le aglomereaza spatiile si care de cele mai multe ori nu au respect fata de angajati sau fata de alti vizitatori.
Localul este una dintre atractiile Barcelonei datorita reclamelor cu vitralii pictate si afiselor realizate in anii 1920 (copii ale celor originale realizate de pictorul Ramon Casas), dar si a interiorului nostalgic cu mobilier modernist specific inceputului de secol XX.
Pravalia a fost deschisa in 1898 pe strada Carrer de Roger de Llúria unde primii proprietari se ocupau la inceput cu prajirea cafelei si cu vanzarea de vafe Barquillo. In prezent, in magazin se vand mezeluri, branzeturi specifice zonei , vinuri si bauturi spirtoase produse in zona Barcelonei.