Balenciaga lanseaza o pereche de pantaloni pictati manual, care seamana cu blugi si pantaloni de piele. Pretul este de 25.000 de euro per pereche.
De cativa ani, brandul Balenciaga testeaza constant limitele pentru tot ceea ce inseamna produse de lux. O noua creatie din colectia Couture ridica semne de intrebare atat legate de preturile si calitatea produselor de lux dar si daca eticheta acestora conteaza mai mult decat produsul in sine.
Noua „inventie” Balenciaga este o pereche de pantaloni vanduta cu 25.000 de euro care arata deopotriva ca o pantaloni de blugi si pantaloni de piele.
In timp ce site-urile de moda considera ca pantalonii sunt pentru clientii care vor sa poarte blugi sau piele si pe canicula, pretul produsului chestioneaza de fapt ideea luxului de dragul luxului.
Pantalonii au fost dezvaluiti luna trecuta cand Balenciaga a organizat cel de-al 52-lea show Couture din istoria brandului, in cadrul Saptamanii Modei de la Paris. Sunt realizati din bumbac si in si sunt pictati manual in trompe l’oeil pentru a semana cu denimul decolorat si cu pantalonii de piele uzati.
Trompe l’oeil este o tehnica artistica care implica un joc atent de umbre si de perspectiva pentru a crea o iluzie optica. Termenul se traduce prin „a insela ochiul”.
Pe site-ul Balenciaga, pretul este justificat prin cele 100 de ore de munca necesare pentru a crea iluzia optica. Toate detaliile, cum ar fi buzunarele, cusaturile, gaurile si efectele de material deteriorat, fac parte din pictura.
Partea oarecum ironica a produsului este faptul ca nu poate fi curatat in masina de spalat deoarece culorile utilizate pentru a picta pantalonii sunt pe baza de ulei. In plus, tinutele din colectia Couture sunt deseori gandite sa fie piese de muzeu sau sa fie purtate o singura data.
Specialistii de la Highsnobiety estimeaza ca materialele si cheltuielile generale ar costa atelierele Balenciaga maxim 2.000 de euro. In acest caz, artistul sau echipa de artisti care picteaza pantalonii ar fi platiti cu aproximativ 200 de euro pe ora, oferind companiei un profit de 3.000 de euro per pereche. Insa cel mai probabil aceste calcule sunt pur speculative, exista foarte putini oameni din industria modei care sa fie platiti cu mai mult de 50 de euro pe ora.
Produsul poate fi comandat, la cerere, pe site-ul Balenciaga. Poate fi insotit de o helanca vanduta cu 4.000 de euro, un palton de 40.000 de euro sau o fusta de 60.000 de euro.
Noua colectie Balenciaga Couture a inclus, de asemenea, bratari din alama de 20.000 de euro, realizate cu din lemn cu o imprimanta 3D, modelate de designeri, lustruite si galvanizate. Un alt produs cu un pret spectaculos este perechea de ochelari de soare de 25.000 de euro, cu rame placate cu aur si imprimate cu un mesaj care poate fi personalizat in functie de dorinte.
Mai multe imagini gasiti mai jos.
Articolele neconventionale Balenciaga — gandite si realizate de designerul Demna Gvasali — isi propun sa provoace ideea traditionala a luxului ca avand un aspect exterior sofisticat sau extravagant.
Ideile pornesc dintr-un sarcasm al directorului de creatie al brandului, idei care rezoneaza foarte bine in randul publicului tanar si foarte tanar care este atras de divertisment si glume in stilul TikTok.
In ultimii ani, in industria modei se remarca o tendinta a ridicarii banalului la nivel de lux, de la stropitori la pungi de gunoi si, mai nou, la celebra punga maro de hartie utilizata la cumparaturi in supermarket.
Specialistii in moda considera ca Balenciaga a popularizat aceasta tendinta, punctul culminant constand in genti de piele realizate sub forma unor pungi de gunoi. Mai multe exemple veti descoperi mai jos.