La 88 de ani, Maggie Smith este imaginea colectiei Loewe pentru primavara 2024.
Lumea modei este una dintre cele mai efervescente si omniprezente industrii creative in spatiul public si pe retelele de socializare. Marile branduri de lux lanseaza constant campanii prin care incearca sa atraga atentia unui public din ce in ce mai tanar. Intr-un astfel de context, devine din ce in ce mai dificil sa creezi ceva neasteptat, un produs vizual care sa surprinda.
Un exemplu minunat de marketing in acest sens este noua campanie a brandului Loewe care il are ca director de creatie pe designerul Jonathan Anderson. Protagonista imaginilor care promoveaza colectia primavara-vara 2024 este nimeni alta decat Maggie Smith.
In varsta de 88 de ani — in curand va implini 89 de ani — Smith este una dintre cele mai exclusiviste actrite din industria cinematografica.
Cunoscuta in special pentru rolurile iconice din Harry Potter si Downton Abbey, Maggie Smith are un statut care ii permite sa refuze sa ofere interviuri pentru a-si promova filmele sau serialele la care lucreaza. Nu obisnuieste sa fie prezenta nici macar la premierele lungmetrajelor in care joaca si a evitat sa se asocieze cu branduri comerciale, astfel ca prezenta ei la sedinta foto Loewe este o aparitie foarte rara, cu adevarat surprinzatoare.
Campania Loewe a fost fotografiata de un artist german iconic, Juergen Teller, cunoscut pentru stilul sau aparent nestudiat. Portretele lui surprind personalitati celebre in ipostaze aparent banale si pe alocuri vulnerabile, la capatul opus fata de sedintele foto obisnuite de la Hollywood, cu scenografie, machiaj, hairstyling si decoruri spectaculoase.
In imaginile realizate pentru Loewe, Teller mizeaza pe intersectia luxului cu viata de zi cu zi. Maggie Smith este coafata dar nu este deloc machiata iar fotografiile par a fi facute in curtea din spatele unei banale case englezesti. Campania este de o naturalete surprinzatoare si intra in contrast cu toate imaginile cu aspect artificial care suprasatureaza in prezent retelele de socializare si panourile cu reclame stradale.
Cu o privire mult mai blanda fata de rolurile profesoarei Minerva McGonagall din Harry Potter sau a Contesei Grantham din Downton Abbey, Smith surprinde la randul ei printr-o atitudine joviala, apare in ipostaze si tinute complet neobisnuite pentru ea.
Smith promoveaza atat noile tinute Loewe dar pune accentul in special pe gentile brandului care au devenit tot mai populare in randul pasionatilor de moda.
Presa internationala declara ca imaginile ar fi “prima sedinta foto in care Dame Smith joaca strict rolul unui model”. Momentan au fost dezvaluite trei fotografii editate sub forma unor colaje care evidentiaza ideea trecerii timpului si a atemporalitatii. Smith pare cea mai buna reprezentanta a acestei idei.
Campania Loewe semnaleaza si o noua directie remarcata in ultimii ani in lumea modei prin care artistii varstnici sunt considerati cool iar varsta inaintata sau batranetea nu mai sunt privite ca un dezavantaj.
Pentru lumea reala, acest concept pare o normalitate insa in industria modei ─ unde manechinele care defileaza pe podiumuri si fotomodelele care pozeaza pentru campanii au varste cuprinse intre 16 si 20 de ani ─ este un progres major.
Pentru Loewe, aceasta directie nu este tocmai o noutate dupa ce a ales-o pe Charlotte Rampling sa fie imaginea brandului in 2017 si pe Anthony Hopkins ca ambasador si protagonist al colectie de toamna-iarna 2022/2023. Ideile ii apartin lui Jonathan Anderson care mizeaza pe fotografii artistice, avangardiste, realizate cu ajutorul unora dintre cele mai mari nume din industrie.
Dupa o cariera de peste 60 de ani, Maggie Smith este inca activa. Recent a lansat filmul “The Miracle Club” iar in prezent lucreaza la lungmetrajul “A German Life”.
Cu doua luni inainte sa implineasca 89 de ani (pe 28 decembrie), Maggie Smith pare de neoprit. Este unul dintre putinii artisti care are privilegiul de a lucra in liniste fara sa fie nevoita sa-si intrerupa viata si programul pentru a-si promova creatiile. Este si una dintre putinele actrite care nu isi urmareste niciodata prestatiile pe marele ecran, fiind extrem de critica cu sine insasi.
De-a lungul carierei, Smith a castigat orice premiu important al industriei cinematografica: doua premii Oscar — pentru The Best Years of Miss Brodie, ca actrita principala in 1970, si California Suite, ca actrita in rol secundar in 1979 – si alte patru nominalizari la Oscar, trei Globuri de Aur, cinci Bafta, patru Emmy si un Tony. Regina Elisabeta a II-a a numit-o Dame Comandor al Ordinului Imperiului Britanic in 1990, iar in 2014 a fost inclusa in Ordinul Companionilor de Onoare.
Smith nu are nicio intentie de a se retrage si regreta doar ca popularitatea rolurilor sale din Harry Potter si Downton Abbey a pus capat anonimatului sau.
Intr-un interviu rar acordat publicatiei The Times in urma cu cativa ani, actrita s-a plans ca “Inainte erau doar autografe, dar acum toata lumea vrea fotografii. Incepi sa te simti ca toti acei oameni care credeau ca fotografiile iti rapesc sufletul.”, adaugand ca Downton Abbey ar fi una dintre cele mai nefericite intamplari din viata ei deoarece acum nu poate sa mearga in muzee, galerii sau locuri publice fara sa fie recunoscuta de mii de oameni care stau la coada pentru selfieuri.