La TNB se joaca spectacolul „Bogat. Cu orice pret…”, bazat pe un text inclus de Hitchcock in seria „The Graveyard Man”. Regia este semnata de Celina Nitu, in distributie sunt Alina Florescu, Paul Nistor, Vlad Mogos si Alexandru Munteanu.
Pe 27 noiembrie, in Sala Media a Teatrului National Bucuresti va fi jucat un spectacol independent cu suspans si adrenalina care vorbeste despre un subiect actual: goana dupa bani si pretul care trebuie platit pentru a-i obtine.
Spectacolul invitat la TNB, fiind o creatie CrisACT Production, este descris ca un puzzle in care spectactorii sunt invitati sa puna piesele cap la cap si se numeste “Bogat. Cu orice pret…”. Este bazat pe textul “The Cemetery Man” al scenaristului american C. B. Gilford, textul fiind inclus de Hitchcock in selectia de povesti “The graveyard man” din 1968.
Punerea in scena este tradusa si regizata de Celina Nitu si ii are in distributie pe Alina Florescu, Alexandru Munteanu, Paul Nistor si Vlad Mogos.
Spectacolul spune povestea lui Ed Jesson, un tanar ce provine dintr-o familie cu istoric violent, care incearca sa-si croiasca propriul drum in viata si sa se departeze de prestarile familiei.
Parcursul ascendent al vietii luate in propriile maini este deturnat de un accident prostesc, iar din acel moment destinul lui se desfasoara cu puterea si viteza unei avalanse care distruge totul in jur. Tanarul navigheaza printr-o lume plina de mafioti, escroci si ego-uri puternice, indreptandu-se inconstient spre inevitabil, intr-o societate care este lipsita de consideratie pentru fragilitatea umana.
La mijloc este prinsa sotia lui Ed, o femeie casnica si frumoasa care i-a jurat ca vor fi „impreuna pana cand moarte ii va desparti” ii este alaturi.
Pe de o parte, povestea lui Jesson este cea a visului american si a propagandei care ii incuraja pe tineri porniti din saracie sa lupte cu orice pret pentru dorintele lor. Pe de alta parte, este despre limitele pe care fiecare om ar trebui sa le stabileasca in goana dupa imbogatire.
Productia ii apartine lui Cristian Constantin, fondatorul CrisACT Production care a sustinut in ultimii ani mai multe spectacole independente jucate la TNB si la alte teatre din Bucuresti si din tara.
In portofoliul companiei se afla piese precum “Ultima comanda” dupa A. P. Cehov, “Don Juan” de Moliere si “Frici” de Ana Sorina Corneanu (castigatoarea premiului UNITER pentru cea mai buna piesa romaneasca a anului 2019 „Hai sa vorbim despre viata”).
Spectacolul se joaca luni viitoare, pe 27 noiembrie, la 19:30. Biletele pot fi achizitionate aici.
Luminile sunt semnate de Constantin Simon iar scenografia a fost creata de Remus Gabor si Raluca Aionitoaie.
Despre Remus Gabor si Raluca Aionitoaie ati mai citit pe Urban.ro, sunt printre tinerele sperante ale scenografiei romanesti, lucrand in ultimii ani mai multe proiecte importante alaturi de Razvan Mazilu, la Teatrul Evreiesc de Stat sau la Opera Romana.
Remus Gabor are experienta ca scenograf atat pentru teatru dramatic dar mai ales de animatie, a lucrat pentru spectacole puse in scena la teatrele Tandarica din Bucuresti, Prichindel de la Alba Iulia, Gulliver de la Galati, Colibri de la Craiova, a lucrat si in film cu scurtmetraje selectionate si premiate la Cinéfondation la Cannes, la Festivalurile de la Film de la Sarajevo, San Sebastian si TIFF, dar si in televiziune la emisiunile PRO TV, videoclipuri muzicale si reclame.
Dupa ce a absolvit Universitatea Nationala de Arte, a fondat un atelier de scenografie care a lucrat o parte din costumele pe care le-ati vazut cele mai recente spectacole ale lui Razvan Mazilu: „Cabaret” si „Maria de Buenos Aires” sau „Scripcarul pe acoperis” in regia lui Andrei Munteanu la Teatrul Evreiesc de Stat.
In prezent, Gabor preda la UNARTE si este angajat in departamentul de scenografie al Teatrului National din Bucuresti.