Editura Rizzoli lanseaza o carte despre aparitiile lui Margot Robbie in turneul de promovare Barbie. A purtat tinute inspirate de papusa Barbie, create de Armani, Versace, Chanel, Prada, Schiaparelli, Valentino, Balmain si Moschino.
Editura Rizzoli a anuntat lansarea unei noi carti de moda dedicata tinutelor inedite purtate de actrita Margot Robbie in turneul de promovare al filmului Barbie, cel mai mare succes de box-office al anului trecut la nivel mondial.
Robbie, care a fost atat protagonista cat si producatoare a filmului, a lucrat alaturi de stilistul ei, Andrew Mukamal, pentru a transforma aparitiile pe covorul rosu in momente iconice. Filmul a avut un impact cultural urias, reusind sa obtina opt nominalizari la premiile Oscar 2024.
Pentru ca subiectului filmului a fost aducerea la viata a papusii Barbie, Robbie si Mukamal au creat o garderoba inspirat de costumele deja existente ale papusilor Barbie.
Cartea se numeste “Barbie: The World Tour”, va avea 160 de pagini si va prezenta una dintre cele mai memorabile garderobe create pana acum. Tinutele au reprezentat punctul culminant al tendintei Barbiecore, care a inceput in industria modei cu un an inaintea lansarii filmului Barbie regizat de Greta Gerwig.
Turneul de presa pentru „Barbie” i-a plimbat pe Robbie, pe scenarista si regizoarea Greta Gerwig si distributia filmului — in frunte cu Ryan Gosling — intr-un turneu mondial care a avut opriri in Toronto, Canada; Sydney, Australia (Robbie este din Queensland); Seul, Coreea de Sud; Mexico City, Los Angeles, California si Londra. La fiecare dintre aceste opriri – inclusiv la iesirea din aeroport sau hotel — Mukamal a procurat sau comandat zeci de tinute inspirate din costumele papusilor Barbie sau care faceau referite la momente celebre din istoria personajului.
Ideile curatoriate de Andrew Mukamal au fost trimise catre designeri celebri precum Giorgio Armani si Donatella Versace, care au creat apoi tinute complete inspirate de costumele papusii. Cu toate acestea, multe dintre tinutele pregatite pentru turneul de promovare al filmului nu au fost prezentate in public din cauza grevei actorilor din Hollywood care a inceput in timp ce Margot Robbie se afla pe covorul rosu, la una dintre numeroasele premiere de lansare a peliculei.
Greva din Hollywood a tinut pana in momentul in care Barbie a iesit din cinematografe asa ca Robbie a optat sa poarte o parte din tinutele ramase — care au fost create cu mult timp in avans fata de premiera filmului — in ultimele trei luni, in sezonul premiilor din Hollywood, la ceremonii precum Globurile de Aur si Critics Choice Awards.
Pentru cartea publicata de Rizzoli, Robbie si Mukamal au facut echipa cu renumitul fotograf de moda Craig McDean care a surprins in imagini toate ansamblurile vestimentare stilizate pentru turneul Barbie, cu tot cu incaltaminte, bijuterii si accesorii.
Alaturi de fotografiile lui McDean, „Barbie: The World Tour” va cuprinde imagini cu „papusi Barbie originale din acea perioada, o multime de documente rare din arhivele de moda Barbie ale Mattel, precum si schite ale designerilor si Polaroid-uri de la probe, suprapuse in colaje semnate de directorul artistic Fabien Baron.”
Robbie si Mukamal sunt autorii cartii, in timp ce artisti precum Olivier Rousteing, Michelle Ochs, Manolo Blahnik si Jeremy Scott au contribuit cu descrieri ale tinutelor pe care le-au creat. Prefata este semnata de Edward Enninful, fostul redactor-sef al Vogue UK si de Margaret Zhang, redactor-sef al Vogue China, cu o postfata scrisa de Greta Gerwig.
Robbie a declarat ca proiectul acesta era in concordanta cu strategia de promovare pe care a agreat-o pentru a transforma filmul Barbie intr-un succes de box office.
In calitate de producatoare, Margot a povestit cum a riscat foarte mult promitand companiei Mattel — care produce papusile Barbie si detine drepturile de autor asupra brandului — ca filmul va fi un hit, desi nu era sigura ca oamenii vor dori sa vada in numar atat de mare o ecranizare despre o papusa de plastic.
In acest sens, Robbie a spus ca “Experienta Barbie nu incepea doar atunci cand cineva se aseza pe scaunul sau si se uita la film, iar eu nu voiam ca aceasta sa se termine cand se termina filmul.”
Ideea de a transforma fiecare aparitie intr-un moment viral i-a venit dupa ce a vazut interesul pe care presa si publicul de pe retelele de socializare l-a avut in primele imagini aparute de la filmarile peliculei. Atunci au inteles ca pot sa speculeze si sa capteze atentia audientei: “Am inceput sa elaboram campania de marketing inainte de inceperea filmarilor. Trebuie sa se construiasca in crescendo, sa aiba un mister. Toate lucrurile pe care le-ai pune intr-o poveste narativa, ar trebui sa le privim in mod holistic si pentru campanie.”
Pe langa Armani si Versace, Mukamal a comandat tinute de la majoritatea caselor de moda europene si americane.
Un astfel de proces este mai laborios decat crearea unei singure colectii, este un proiect unic in istoria modei care merita documentat si publicat intr-o carte. Pe langa tinutele iconice ale papusii Barbie si interesul celor pasionati de moda, creatiile coordonate de stilistul lui Robbie sunt un exemplu genial de marketing adaptat pentru epoca digitala in care utilizatorii de pe Instagram si TikTok cauta constant sa reposteze momente iconice, virale.
Printre designerii implicati in proiect s-au numarat Schiaparelli pentru premiera din Los Angeles, Vivienne Westwood pentru evenimentul de lansare din Londra, Chanel pentru bagajele pe care Robbie le-a purtat cand calatorea dintr-o tara in alta pentru a promova filmul dar si incaltamine de la Manolo Blahnik si piese create de Moschino, Balmain, Pucci, Herve Leger, Valentino si Prada.
„Aceasta carte a fost o idee pe care am avut-o in sufrageria mea atunci cand am inceput sa visez la garderoba lui Margot pentru turneul de presa ‘Barbie’ din martie 2023. Nu mi-as fi putut imagina niciodata ca doar cateva luni mai tarziu vom fi intr-un studio unde vom fotografia acest proiect cu echipa visurilor noastre. Aceasta carte este rezultatul unei munci facute cu dragoste, dedicata tuturor iubitorilor de Barbie si fanilor modei din intreaga lume.”, a scris Mukamal intr-o postare pe Instagram, dezvaluind coperta cartii care o prezinta pe Margot Robbie in postura unei papusi Barbie, imbracata intr-un costum Chanel roz.
Cartea va fi disponibila in unele librarii incepand cu 8 martie, poate fi comandata aici.
In ultimii ani in Hollywood s-a remarcat o adevarata tendinta prin care actritele se prezinta in turneele de promovare ale filmelor lor ca o prelungire a personajelor pe care le joaca.
Motivul este unul strategic din punct de vedere al marketingului: tinuta actritei nu devine un subiect de conversatie care sa distraga atentia de la film, in schimb evidentiaza anumite trasaturi ale personajului ei, imprumuta din identitatea acesteia pentru a livra un mesaj mai credibil. S-ar putea spune ca este o prelungire a metodei Stanislavski.
Recent, Zendaya a optat pentru „stylingul metodic”, asa cum este numit de revista Vogue, cand a purtat rochii cu detalii inspirate din universul paianjenilor in turneul de promovare al filmului „Spiderman: No Way Home”. O directie similara a urmat-o si Jenna Ortega pentru promovarea serialului „Wednesday”, fiind imbracata intr-un stil elegant cu influente neogotice.
In plus, in cazul Barbie, tinutele purtate de Robbie au o puternica conotatie nostalgica si aduc aminte de istoria iconica a papusii Barbie prin cele mai memorabile costume in care a fost imbracata de-a lungul timpului.
Mai jos veti gasi o parte din tinutele pe care Robbie a reusit sa le poarte inainte de greva de la Hollywood.