Skip to content

La multi ani Oana Pellea. In februarie, actrita va fi Maria Callas intr-un spectacol extraordinar la Opera Romana

Astazi este ziua de nastere a actritei Oana Pellea, un artist care si-a castigat iubirea publicului cu spectacole exceptionale si printr-o munca sustinuta, constant, fara compromisuri.

Este artistul roman care este tot timpul intr-o cautare creative interioara, gata oricand sa inceapa un proiect nou care sa-i provoace limitele.

Noi cei de la urban.ro o iubim pe Oana Pellea nu doar pentru activitatea sa artistica ci si pentru generozitatea cu care sprijina proiectele tinerilor, dar si pentru implicarea sa sociala.

S-a nascut in Bucuresti intr-o familie de artisti, fiind fica actorului Amza Pellea, si a avut puterea sa lupte sa-si faca un nume dincolo de celebrul ei tata, sa-si gaseasca o cale unica in actorie si, mai recent, in regia de teatru.

Are o intelegere profunda a ceea ce inseamna identitatea si dezvoltarea unui actor, a publicat o carte (Jurnal), a initiat o companie de teatru si, mai presus de toate acestea, a filmat international, poate cel mai cunoscut rol fiind cel  alaturi de Clive Owen, Julianne Moore si Michael Caine in Children of Men, un film in regia lui Alfonso Cuaron.

Ii uram la multi ani si multa putere de munca, energie creatoare ca sa ne bucure in continuare si va aratam doua dintre cele mai noi proiecte ale sale in care o puteti vedea.

Inainte insa iata un fragment dintr-un interviu realizat in 2021, imediat dupa restrictiile din pandemie.

Din ce te incarci, si cum nu e la vedere panica in momentele tale grele?

 In sistemul meu in care functionez, am aceasta idee ca tot ce mi se intampla e spre bine. Si in clipa in care m-am setat asa, nu are cum sa existe panica. Nu sunt nebuna sa fiu deschisa si sa cer incercari, dar in clipa in care vin, nu intru in panica.

Ai fost din totdeauna asa?

Nu, n-am fost din totdeauna. Sigur ca se aseaza lucrurile intr-un fel si cu varsta, dar cred ca vine si in urma unui proces de intelegere, si in urma unor reasezari de prioritati, de valori. Probabil ca e si un proces de constructie. N-aveam panica, poate ca sufeream daca nu jucam mult – e adevarat ca nu prea mi s-a intamplat pentru ca am tot jucat -, dar au fost niste ani in care nu am lucrat si nu am cunoscut panica.

Si in anii aceia cum te-ai educat sa nu fii critica de pe canapea cu cei care jucau, sa nu zici “eu puteam sa fac mai bine”?

Iar vine din setul de valori stabilit in ecosistemul meu mental si sufletesc. Nu am considerat niciodata ca sunt in competitie cu absolut nimeni, asta e un dat al meu fundamental si ca om, si ca artist. Singura competitie – si nu sunt vorbe, nu spun ca sa dau bine – este cu mine. Din totdeauna. Si atunci nici nu focalizez atentia pe ceea ce se intampla in culise, pe atmosfera din culise, vorbim de culisele mari teatrale, umane. Am foarte clar in cap un scop la care vreau sa ajung in momentul in care ma pun la lucru, ma intereseaza sa ma depasesc si intotdeauna gasesc parti si paliere unde pot sa-mi aduc imbunatatiri Competitia e doar cu mine si lucrurile se simplifica foarte tare.

In februarie (25-26 februarie), Opera Nationala Bucuresti prezinta “Callas, Masterclass”, o productie originala la intersectia dintre teatru si opera, care exploreaza multiplele fatete ale personalitatii sopranei Maria Callas, intr-o interpretare exceptionala a actritei Oana Pellea.

Piesa lui Terrence McNally urmareste un masterclass sustinut de diva la Juilliard School of Music din New York, in ultimii ani din viata.

Formatul cursului devine pretextul unei descoperiri surprinzatoare. In timp ce le ofera indicatii tehnice tinerilor aspiranti la o cariera in belcanto, Maria Callas se destainuie si autoanalizeaza. O face cu sinceritate dureroasa, explorand relatia ambigua cu celebritatea, cu asteptarile nesfarsite ale publicului, cu compromisurile pe care le-a facut de-a lungul carierei fulminante.

Fiecare student ii prilejuieste alta introspectie. Prin ochii naivei Sophie, Maria Callas isi retraieste propriile indoieli si temeri din tinerete. Sharon cea ambitioasa o determina sa-si reevalueze standardele imposibile de perfectiune. Iar tenorul Tony ii readuce aminte cum a iubit muzica mai presus de orice, inainte ca faima sa devina o povara.

Interpretarea extraordinar de complexa a Oanei Pellea surprinde toate nuantele personalitatii Mariei Callas – riguroasa si exigenta in abordarea artei, dar si romantica, vulnerabila si profund umana. Actrita reuseste performanta de a o reinvia pe diva fara a o imita, de a-i readuce pe scena aura legendara printr-o creatie originala.

Biletele pentru “Callas” sunt disponibile online pe tickets.operanb.ro. sau la casa de bilete Operei Nationale.

In noiembrie, Oana Pellea  a debutat ca regizoare in „Evadarea tacuta” de Lena Constante, fiind totodata si protagonista acestui spectacol tulburator despre Lena Costante, o artista exceptionala care a fost detinut politic si a luptat intreaga sa viata pentru libertatea spiritului.

Spectacolul este o poveste profunda despre rezistenta umana in fata opresiunii regimului comunist in Romania.

La baza spectacolului sta cartea cu acelasi titlu scrisa de Lena Constante, Oana Pellea (care semneaza de altfel si dramatizarea textului) urmarind viata protagonistei, o femeie puternica si independenta, care se confrunta cu dificultatile si limitarile impuse de sistemul politic al vremii. Spectacolul se joaca la Sala Atelier a Teatrului National.

Citește în continuare