Madonna lanseaza un manifest impotriva discriminarii legate de varsta ei: „Nu sunt Regina Muzicii Pop. Nu am varsta. Numarati-mi realizarile, nu numarul de ani pe care i-am trait pe aceasta planeta.” Artista are un nou videoclip cu The Weeknd.
Madonna a lansat un nou videoclip in colaborare cu The Weeknd si rapperul Playboi Carti. Clipul a fost difuzat in premiera saptamana trecuta in cadrul jocului Fortnite — unul dintre cele mai populare din lume in ultimii ani — iar dupa raspunsul pozitiv al lansarii, The Weeknd (pe numele real Abel Tesfaye) a decis sa publice montajul si pe canalul sau de YouTube.
Videoclipul a fost regizat de Cliqua si il prezinta pe The Weeknd dansand intr-un conac extravagant in timp ce Madonna danseaza intr-un mod expresiv intr-un apartament opulent din New York iar Carti se plimba intr-o masina de lux.
Melodia se numeste “Popular” iar videoclipul se deschide cu dintii de aur ai Madonnei si cu versurile soptite: “Am vazut diavolul, pe Sunset Avenue, in fiecare loc, pe fiecare chip”.
Cei trei artisti nu se intersecteaza niciodata, filmarile au avut loc in New York si Atlanta.
Piesa a fost lansata initial in iunie anul trecut, un fragment s-a auzit in premiera in cadrul Festivalului de Film de la Cannes si s-a raspandit rapid pe retelele de socializare.
A facut parte de pe coloana sonora a serialului muzical ‘The Idol’ de pe HBO, creat si realizat de The Weeknd. Productia a avut recenzii foarte proaste, astfel ca lansarea videoclipului ‘Popular’ a fost amanata pentru a se indeparta de valul de publicitate negativa din jurul seriei.
Videoclipul vine la cateva zile dupa ce Madonna a postat pe contul ei de Instagram un manifest impotriva celor care o discrimineaza din cauza varstei sale — 65 de ani (“ageism”).
Zilele trecute, Madonna a strans peste jumatate de milion de aprecieri la o postare cu un videoclip care este de fapt o reclama pentru banca braziliana Itau (care aniverseaza anul acesta 100 de ani).
Fara sa mentioneze serviciile bancare sau numele companiei braziliene, Madonna a reusit sa atraga atentia si admiratia publicului cu un mesaj puternic, vorbind din nou despre discriminarea din cauza varstei (“ageism”). Clipul este realizat precum un manifest in care Madonna — care este numita deseori “regina muzicii pop” — se plimba prin Opera Garnier din Paris si cere fanilor si presei sa inteleaga ca ea nu are varsta si ca este un artist al viitorului.
“Mi se spune Regina Muzicii Pop. Stiu ca este un compliment, dar monarhia apartine trecutului. Nu sunt. Nu am varsta. Sunt de toate varstele. Nu este vorba despre cine sunt, ci despre cate sunt. Numarati-mi realizarile, nu numarul de ani pe care i-am trait pe aceasta planeta.”, este mesajul pe care Madonna il recita la inceputul manifestului. Pe fundal ruleaza o versiune simfonica si teatrala a hitului ei din 1990, ‘Vogue’ care a revenit la moda in ultimii ani datorita popularitatii culturii ballroom.
In cea de-a doua jumatate a carierei sale, a dus o lupta continua cu oamenii care o discrimineaza din cauza varstei si o critica pentru anumite comportamente cu conotatie sexuala despre care se considera ca nu sunt potrivite pentru artistii trecuti de 40 de ani.
Fiind cea mai bine vanduta artista din toate timpurile, Madonna a fost aleasa de Itau pentru aceasta reclama datorita longevitatii ei, al curajului si versatilitatii incredibile de care a dat dovada, reusind sa se reinventeze cu fiecare album lansat.
Reprezentantii bancii Itau au declarat ca este prima data cand coopteaza un artist sa ii reprezinte si prima data cand investesc intr-o reclama in care nu apare deloc sigla lor si niciun element care sa o lege pe Madonna de vreun brand comercial.
Cu exceptia mentiunii conturilor de Instagram si Twitter Itau, Madonna a optat sa mizeze pe un alt tip de reclama, unul care este autentic personalitatii ei si lucrurilor in care crede cu adevarat. Regia este semnata de Jonas Åkerlund, unul dintre cineastii ei preferati, cel care a lucrat cu ea si pentru “Ray of Light”.
Mesajul Madonnei continua astfel: “Conteaza realizarile mele si nu numarul de ani pe care i-am trait pe aceasta planeta. Ma reinventez mereu, ca sa pot continua sa fiu eu insumi. Cred ca cel mai controversat lucru pe care l-am facut vreodata este faptul ca sunt aici, activa. Am vazut multe stele care au aparut si au disparut, ca niste stele cazatoare. Dar lumina mea nu se va stinge niciodata. Nu toata lumea vine in viitor. Dar eu voi fi si in viitor. Voi continua astazi, maine si in urmatorii 100 de ani.”
Ideea mesajului de mai sus face parte din filosofia Madonnei de aproape doua decenii.
In 2016, cand a fost onorata cu un trofeu pentru intreaga cariera in cadrul galei ‘Billboard Women In Music’, a declarat ceva similar, mesajul devenind viral la vremea respectiva: “Cel mai controversat lucru pe care l-am facut este faptul ca sunt aici, activa.”
Madonna a fost o deschizatoare de drumuri, fiind dornica sa schimbe lumea sa fie mai toleranta pe mai multe planuri. Pe de o parte vorbeste despre atemporalitate si isi cladeste singura o mostenire in care cariera si muzica ei vor ramane mereu relevante. Si in acelasi timp, mesajul ei este foarte important in contextul actual al unei culturi obsedate de tinerete, de videoclipuri TikTok si nenumarate filtre care sterg orice urma a inaintarii in varsta. Este unul dintre putinii artisti foarte cunoscuti care atrage atentia constant asupra acestei probleme.
Intre timp, artista se afla in turneul mondial The Celebration Tour, in cadrul caruia interpreteaza multe dintre cele mai mari hituri ale sale.