Skip to content

A fost creat un avatar Marilyn Monroe care poarta conversatii complexe cu “emotii si expresii realiste”. Chatbotul generat de Inteligenta Artificiala ridica intrebari despre exploatoarea imaginii artistilor decedati.

Potrivit companiei de tehnologie AI Soul Machines, Marilyn Monroe, care a murit in urma cu 62 de ani, s-a “reincarnat intr-un avatar digital hiper-realistic” care poarta conversatii cu utilizatorii unei anumite aplicatii si raspunde la intrebari „cu vocea si stilul caracteristic lui Marilyn”.

Proiectul generat de Inteligenta Artificiala este descris ca o experienta interactiva care „impartaseste anecdote si chiar transmite salutari personalizate, creand o experienta de neuitat pentru fanii lui Marilyn”.

Chatbotul ridica intrebari legate de exploatoarea imaginii artistilor decedati. In cazul lui Marilyn, in mod deosebit se pune aceasta problema, ea fiind o victima a abuzurilor si exploatarilor din Hollywood.

Chatbotul este este produs in parteneriat cu Authentic Brand Groups, care gestioneaza drepturile de imagine ale lui Marilyn. Compania administreaza, de asemenea tot ce tine de Elvis Presley, Muhammad Ali, Shaquille O’Neal, David Beckham, Dr. J si Greg Norman.

Intr-o declaratie oferita presei americane, Dana Carpenter, unul dintre directorii Authentic, a declarat ca “Digital Marilyn deschide posibilitati interesante pentru mai multe generatii de fani de a interactiona cu ea intr-un mod cu totul nou, favorizand o conexiune mai profunda si o apreciere mai profunda a spiritului ei durabil si a amprentei pe care a lasat-o asupra lumii.”

Soul Machines a dezvaluit chatbotul la festivalul SXSW care a avut loc in weekend in statul Texas din SUA.

Potrivit companiei, Digital Marilyn foloseste procesarea avansata a limbajului natural, invatarea profunda si GPT 3.5. Avatarul este capabil sa citeasca emotiile utilizatorilor si sa raspunda in consecinta prin intermediul tehnologiei 

audio-video (imaginea surprinsa de camera web a telefonului sau a computerului si microfonul pornit) brevetate de Soul Machines.

„Fiecare interactiune este unica. Digital Marilyn analizeaza preferintele dumneavoastra si isi adapteaza raspunsurile in consecinta, favorizand o conexiune autentica care rezoneaza cu dumneavoastra la nivel individual”, a precizat compania, care sustine ca durata medie a conversatiei cu avatarurile sale digitale este de 20 de minute.

Faptul ca avatarul este bazat pe Inteligenta Artificiala ii permite sa invete constant si sa-si perfectioneze tehnica de dialog pentru a oferi senzatia unei conversatii care decurge natural, fluid, adaptandu-se in timp la intrebarile si interesele interlocutorului.

Aici va puteti inscrie pentru a conversa cu Marilyn (avatarul va fi disponibil publicului larg in viitorul apropiat).

In timpul vietii sale, Marilyn Monroe a fost exploatata continuu de catre mama sa bolnava psihic, de catre primul ei sot si de catre intreaga industrie de divertisment, de la agenti, asistenti, regizori, producatori sau colegi actori. 

Psihologii au discutat cum o serie lunga de abuzuri ar fi alimentat problemele ei de sanatate mintala, precipitand numeroase crize si supradoza pe cand avea doar 36 de ani.

In ciuda faptului ca moartea lui Marilyn a fost o tragedie, exploatarea imaginii ei a continuat post-mortem, a devenit o personalitate a culturii pop asociata cu senzualitate, feminitate, frumusete si stereotipuri legate de femeile cu parul blond. S-a vorbit prea putin despre hiperbolizarea ei sau miscarea revolutionara pe care a facut-o in timpul vietii: fondarea propriei companii de productie. Imaginea ei a devenit un cliseu repetat in majoritatea filmelor, serialelor si documentarelor care au ecranizat povestea vietii.

Jurnalistii de la Entertainment Weekly au scris un editorial complex pe aceasta tema in care explica implicatiile abuzului continuu al imaginii artistei.

Proiectul Digital Marilyn este cel mai recent dintre alte initiative recente bazate pe Inteligenta Artificiala generativa care implica celebritati moarte. 

Printre acestea se numara un film biografic animat despre cantareata Edith Piaf, care va folosi Inteligenta Artificiala pentru a crea un facsimil al vocii si imaginii acesteia. Un alt proiect este vocea aplicatiei Calm in care raposatul actor Jimmy Stewart citeste o poveste de adormit copiii.

In trecut, compania Soul Machines a creat si alte „celebritati digitale” bazate pe inteligenta artificiala pentru Carmelo Anthony, Jack Nicklaus, Mark Tuan si Francis Ngannou. Compania a fost fondata in 2016 de Cross si de Mark Sagar, expert in efecte speciale premiat cu Oscar pentru inovatiile aduse industriei cinematografice (a lucrat printre ele la primul film “Avatar” al lui James Cameron.

Citește în continuare