Interviu exclusiv Zack Snyder, regizorul Rebel Moon: „In partea 2 reamintesc ca oamenii sunt custozii pamantului, sunt buni unii cu altii si trebuie sa vrem sa pastram aceste lucruri.”
Zilele trecute, pe Netflix a fost lansata „Rebel Moon – Partea 2: Cea care lasa cicatrici” (The Scargiver), continuarea uneia dintre cele mai spectaculoase productii SF ale anului. Este un film creat, scris, produs si regizat de Zack Snyder, cu potential sa creeze o noua franciza cinematografica de succes.
Scenariul este bazat pe o poveste scrisa de Snyder, cunoscut pentru filme precum 300 – Eroii de la Termopile, Man of Steel: Eroul, Batman vs Superman (2016), Armata celor morti si Justice League. Inspirat de creatiile lui Akira Kurosawa si de filmele Star Wars, cineastul a pornit proiectul ca un film Star Wars pe care l-a propus companiei Lucasfilm, fiind dezvoltat ulterior ca o poveste de sine statatoare. Se afla in lucru de zeci de ani, fiind proiectul de suflet al lui Snyder. Netflix a finantat productia care ii are in distributie pe Sofia Boutella, Ed Skrein, Michiel Huisman, Anthony Hopkins, Fra Fee, Staz Nair, Stuart Martin, Alfonso Herrera si Ray Fisher.
Rebel Moon — Partea 2: Cea care lasa cicatrici continua saga epica a Korei si a razboinicilor supravietuitori, in timp ce se pregatesc sa sacrifice totul luptand alaturi de bravii locuitori ai Veldt pentru a apara acest sat candva linistit, care a devenit casa celor ce au pierdut lupta impotriva fortelor Planetei Mama. In ajunul acestei batalii, razboinicii trebuie sa se confrunte cu adevaratul lor trecut, fiecare dezvaluind ce ii mana in lupta. Pe masura ce intreaga forta a regatului se abate asupra rebelilor, se creeaza legaturi de nezdruncinat, apar eroi si se nasc legende.
Echipa urban.ro a avut onoarea de a sta de vorba zilele trecute cu cineastul Zack Snyder, mai jos va invitam sa cititi un interviu exclusiv obtinut prin amabilitatea Netflix.
Snyder este unul dintre cei mai de succes cineasti ai momentului, filmele lui au strans pana acum peste 2 miliarde de dolari din box office, la nivel mondial. Este un maestru al productiilor de actiune si un vizionar in ceea ce priveste efectele speciale. Lucreaza mereu in echipa cu sotia sa, Deborah Snyder, care ii sustine viziunea creativa din rolul de producator.
Mai multe despre primul film Rebel Moon puteti citi aici. Mentionam ca interviul de mai jos nu include spoilere legate de elementele importante ale povestii, il puteti citi chiar si daca nu ati vizionat pelicula.
Zilele viitoare vom publica alte interviuri cu 4 actori care joaca roluri principale in ‘Rebel Moon’.
In ce mod difera prima parte de aceasta noua lansare?
In timp ce primul film este o punere in scena — in care vedem echipa cum se aduna si exista o propunere de eliminare a amenintarii —, filmul doi este un film de razboi. Aflam cu totii la finalul primei parti ca Noble nu este mort si ca eroii nostri sunt inca in pericol, daca nu chiar mai mult decat erau initial. In partea a doua, eroii nostri trebuie sa isi indeplineasca promisiunea de a apara Veldt cu fiecare farama de inteligenta si viclenie pentru a-si proteja casele si tot ceea ce iubesc.
Se simte ca un film foarte diferit, din punct de vedere tonic si spiritual, fata de prima parte.
Chiar este. Exploram mai mult satul si locuitorii sai si aflam pentru ce luptam, care sunt mizele si ce avem de pierdut. Cred ca aceasta este cea mai mare diferenta intre cele doua filme: conceptul de ceea ce merita sa mori pentru el este in centrul atentiei, iar eroii nostri, dintre care niciunul nu mai are case sau familii reale, gasesc ceva de iubit. Si, prin intermediul satului, ei vad implinirea unui vis pe care il impartaseau cu totii, acela de a regasi acele lucruri.
Cel de-al doilea film este mai imersiv datorita modului in care ati aprofundat contextul psihologic al fiecarui personaj. De ce a fost important si de ce ati ales sa il folositi pentru a doua parte?
Odata ajunsi in sat, pentru ca toate personajele sunt in cautarea unui catharsis, am crezut ca era important ca ele sa se acomodeze, sa se inteleaga intre ele inainte de a spune: „Bine, iata de ce sunt aici.”.
Atat din punct de vedere al regiei, cat si al productiei, care a fost cea mai dificila scena de filmat?
Probabil ca au fost bataliile exterioare. in sat a fost probabil cel mai dificil, nu doar din cauza coregrafiei luptei, ci si din cauza progresiei distrugerii satului pe care a trebuit sa o urmarim. Asa ca a trebuit sa filmam totul in ordine cronologica, pentru a crea craterele si lucrurile sparte, navele care acum sunt in flacari sau carcasele navelor in flacari. O cladire a fost aruncata in aer. Trebuie sa pastram toate acestea. Odata ce ajungi la un anumit punct in distrugerea lucrurilor, nu mai poti sa te intorci inapoi. Trebuie sa mergi doar inainte. Asa ca partea asta a fost o provocare.
Scenele de actiune sunt punctul central al acestei a doua parti. Dar una dintre preferatele mele a fost scena recoltei, superb creata, filmata si regizata. De ce a fost atat de important sa se dedice timpul alocat scenei respective?
Am simtit ca acesta a fost un fel de „de ce”, de motiv al luptei din film. Trebuie sa te murdaresti pe maini, ca sa spunem asa, cu satenii pentru a intelege ca merita sa ii aperi si ca merita sa lupti pentru acest loc. De aceea am vrut sa creez un peisaj cinematografic frumos. In partea a doua reamintesc ca oamenii sunt custozii pamantului, sunt buni unii cu altii si trebuie sa vrem sa pastram aceste lucruri. Cand Dreadnaught apare pe cer, trebuie sa vrei sa vrei sa pastrezi acest lucru.
Stiu ca a existat o discutie despre campurile de grau pe care le-ati cultivat special pentru aceste filme. Cum a fost procesul?
Ei bine, am stiut de la inceput ca vom cultiva noi insine acest grau pe care il vor culege. Era ceva ce trebuia sa fac. Am avut o mica experienta in cultivarea porumbului pentru Man of Steel, asa ca aveam ceva experienta in agricultura, cred ca s-ar putea spune. Nu am fost intimidat de acest concept. M-am gandit: „Ce mare lucru, de ce se poarta toata lumea ca si cum ar fi o nebunie?”. De fapt, erau speriati de scara pe care o ceream, aveam nevoie de hectare si hectare de teren cu grau. Am vrut sa vad un orizont numai de grau.
Nu eram siguri cat timp va dura. Diferenta de o saptamana sau doua in calendarul de productie a unui film este enorma. Asa ca am inceput prin a angaja un consultant din nordul Californiei care isi cultiva propriul grau pentru bere si ne-a sfatuit cu privire la orice, de la momentul in care trebuie sa il plantam, la cat timp ii ia sa germineze si sa creasca. Apoi am inceput sa cultivam o parte din grau la mine acasa, pe care sa-l folosim ca barometru, un indicator organic, daca vreti. Si a functionat foarte bine, ca sa fiu sincer. Graul de pe platou se potrivea aproape perfect cu ceea ce facea graul la mine acasa. Si, bineinteles, asta se intampla in timpul pandemiei, asa ca am copt multa paine.
Apoi, bineinteles, cand a venit timpul, am petrecut zile intregi filmand secventele in care actorii culeg graul cu coasa, fac teancuri si il impacheteaza, il usuca, il bat, separa graul de neghina, il macina in faina intr-o moara pe care am construit-o pe platou – intregul proces. A fost important ca ei sa poata face singuri acest lucru. Nu aveam de gand sa gasesc dubluri de cascadorii pentru asta.
Se stie in acest moment ca lucrati la acest proiect de mai bine de zeci de ani. Care a fost cea mai mare satisfactie din aceasta experienta?
Cred ca este faptul ca am avut sansa de a ma implica cu adevarat in acest proiect. Ori de cate ori ai de-a face cu o experienta gigantica de construire a unei lumi, totul este teoretic pana cand incepi sa faci primele desene, sa scrii totul si apoi sa faci o harta a mitologiei din spatele ei. Totul este un experiment urias de „n-ar fi grozav daca?” pana cand cineva iti ofera sansa de a face totul sa se intample. Dar pentru a ti se oferi sansa de a face patru filme diferite, in esenta – versiunile PG-13 si versiunile extinse – este ceva fara precedent. A fost o performanta nebuna de rezistenta. Am alergat un maraton cu cele doua filme PG-13 in paralel cu maratoane cu celelalte doua. Dar sunt incredibil de fericit si nu as putea fi mai multumit de aceasta experienta din punct de vedere artistic.
S-a vorbit despre crearea unui intreg univers cinematografic pornind de la Rebel Moon. Este deja in lucru?
Pentru noi, da. Asteptam doar sa vedem ce succes vor avea filme, dar da, sunt bine planificate deja in mintea mea.
2024 este un an foarte important in ceea ce priveste alegerile politice, in intreaga lume. si, bineinteles, Rebel Moon este plasat intr-o lume a dictaturii, a guvernarii totalitare, un pericol cu care se confrunta multe tari in acest moment. Cum vedeti lansarea filmului in acest context, chiar inainte ca oamenii sa fie nevoiti sa ia aceasta decizie importanta care ar putea modifica viitorul generatiilor viitoare… exact ca in film?
Da, este o aliniere intamplatoare a lucrurilor, dar reprezinta, in multe moduri, un fel de lupta universala. Este vorba de ideea de cucerire si distrugere, spre deosebire de acesti oameni care incearca sa isi cultive recoltele si sa fie lasati in pace, intr-un fel, si care reprezinta un ghimpe in coasta celor care ar vrea sa ii controleze.