Skip to content

A fost creat primul automobil electric fara usi. Cu un design futuristic, caroseria este realizata din fibra de sticla. Interiorul este finisat cu lemn tropical.

Compania Azulink Mobility din Mexic a lansat primul prototip de automobil electric fara usi. Vehiculul are un cadru deschis, creat din fibra de sticla curbata, fiind inspirat de formele organice din natura si de arhitectura futurista. 

Denumit Ek, automobilul a fost proiectat de catre o echipa de arhitecti de la Roth Fablab si a fost fabricat de catre compania Roth Architecture. Interiorul poate gazdui pana la trei persoane, doua in spate si una in fata pentru a conduce. Scaunele au un design usor curbat, care le permite pasagerilor sa stea cu picioarele intinse, fiind realizate din lemn si tapitate cu materiale organice. 

Volanul este inspirat de structura panzelor de paianjen si este prelucat din lemn tropical de sapotier.

La interior se gasesc tehnologii de ultima generatie, ecrane de afisaj, camere si senzori pentru parcarea cu spatele si un tahometru pentru masurarea vitezei de rotatie a vehiculului.

Butoanele de actionare si aprindere ale masinii au fost printate 3D, iar spatiile de depozitare, suportul de pahare si incarcatorul wireless sunt finisate cu lemn. Desi automobilul nu are portiere, interiorul are un senzor inteligent care adapteaza temperatura din interior cu ajutorul unui umidificator de aer.

Se deplaseaza cu o viteza redusa, fiind creat pentru drumuri pe distante scurte, pentru inceput va circula la interiorul complexului imobiliar Azulink Basin, de pe malurile peninsulei Yucatan din Mexic. Este similar cu o masina de golf care poate fi folosita pentru duce vizitatorii la cazare sau dintr-un loc in altul. 

Ek are un motor de 2.200 W, o viteza maxima de 40 km/h, iar timpul de incarcare poate ajunge pana la 8-10 ore. Cu o singura incarcare poate parcurge pana la 100 de km. 

Primul prototip al masinii a fost realizat cu ajutorul unor profesionisti din mai multe domenii, de la programare digitala, la servicii computationale si inginerie. Acestia au lucrat indeaproape cu experti locali si mestesugari din Mexic pentru a folosi tehnici traditionale de prelucare a lemnului, materialul find obtinut de la furnizori regionali.

Caroseria a fost realizata printr-un proces complex de topire si turnare a fibrei de sticla peste care s-a aplicat o vopsea speciala, termorezistenta, pe baza de acrilic termoformat. Insertiile de lemn au fost prelucrate si sculptate manual, iar celelalte elemente de decor, printre care si sigla vehiculului au fost realizate din ceramica turnata manual.

Citește în continuare